سیاست / شناسه خبر: 20545 / تاریخ انتشار : 1396/7/26 11:18
|
در مراسم تودیع و معارفه استانداران سابق و جدید بوشهر چه گذشت ؟

از سالاری تا گراوند

بوشهری ها | سرانجام و پس از تأخیر چندباره، مراسم تودیع و معارفه استاندار بوشهر انجام شد تا عبدالکریم گراوند رسما کار خود را آغاز کند.

بوشهری ها /سرانجام و پس از تأخیر چندباره، مراسم تودیع و معارفه استاندار بوشهر انجام شد تا عبدالکریم گراوند رسما کار خود را آغاز کند.
 در این مراسم که صبح سه شنبه از ساعت 9 در سالن همایش های مجتمع فرهنگی 9 دی  بوشهر آغاز شد، جمعی از مقامات کشوری و استانی اعم از رحمانی فضلی وزیر کشور، نمایندگان استان در خانه ملت،آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان، مصطفی سالاری استاندار سابق و جمعی از شهرداران و فرمانداران با همراهی مقامات نظامی و فعالین ستادهای روحانی در استان، حضور داشتند.

بوشهر پتانسیل بی نظیری دارد
در ابتدای مراسم آیت الله صفایی بوشهری با تشکر از زحمات مصطفی سالاری طی 4 سال گذشته، گراوند را مسئول مدیریت و پیشرفت نظام جمهوری اسلامی ایران در بوشهر دانست و گفت: وقتی در قلب نیروگاه اتمی بوشهر راکتورها بارگذاری شدند، تحولی عظیم در استان و کشور آغاز شد.
نماینده ولی فقیه در ادامه بیان کرد: امروزه جهانیان و حتی استکبار اعتراف می کند که ایران اسلامی پرچمدار علم در جهان بوده و در بسیاری از حوزه در حال پیشتازی است.
ایشان افزود: با پتانسیل بسیار بالا و فوق العاده ای که بوشهر دارد، این امید می رود که همانطور که از ابتدای انقلاب تا کنون در این استان اتفاقات بسیار خوبی افتاده است، هم اکنون و در دور جدید هم اتفاقات خوبی را در راه توسعه و پیشرفت استان شاهد باشیم.
صفایی بوشهری افزود : هر کجا یک بوشهری خدمت کرده است، کارنامه مقبولی داشته است. امیدوارم استان بوشهر استانداران بیشتری را برای نظام مقدس تربیت کند.
کارنامه سالاری بسیار قابل قبول بود
رییس مجمع نمایندگان استان با  اشاره به انتخاب گراوند به عنوانی انتخابی با تدبیر توسط وزارت کشور، بیان کرد: به عنوان رییس مجمع نمایندگان استان از دکتر روحانی رییس جمهورمحبوب و وزیر محترم کشو و هییت وزیران به جهت انتصاب دو تن از فرزندان شایسته این خطه اقای سالاری و اقای تبادار تشکر میکنم
او اضافه کرد: توجه جدی به مبحث جوانان که یکی از دغدغه های اساسی امروز اکثر خانواده ها است که در این راستا خواستار پیگیری افزایش سهم افراد بومی استان در بخش های مختلف نفت و گاز مستقر در استان برای کاهش نرخ بیکاری هستیم. در راستای فرمایشات آیت الله صفایی بوشهری، عرض میکنم که استان بوشهر دارای یک میلیون و صد و هفتاد هزار نفر جمعیت با داشتن این همه پتانسیل، سزاوار نیست ما شاهدبیکاری در استان بوشهر باشیم.
ای کاش من هم بوشهری بودم
عبدالرضا رحمانی فضلی پیش از ظهر سه‌شنبه در آیین تکریم و معارفه استاندار بوشهر اظهار داشت: با توجه به تعریف هایی که آیت الله صفایی از بوشهر داشتند با خودم گفتم ای کاش من هم بوشهری بودم. البته این تعاریف واقعا هم به جا و صحیح است و استان بوشهر پتانسیل بینظیری را در خود دارد و ظرفیت های فراوان و مردمان خونگرم و متدین و انقلابی بوشهر همه دست به دست هم می دهد تا بوشهر سربلندتر و افتخار آمیزتر از گذشته باشد.
وزیر کشور افزود : در ابتدای کار دولت آقای روحانی، با رکود منفی 5.8 ، اختلافات سیاست داخلی، فشارهای بین المللی، تحریم و تهدید مواجه بودیم و انزوا و ایران هراسی محور فعالیت های آمریکا بودند.
رحمانی فضلی گفت: در حال حاضر همه باور داریم محور توسعه در شرایط کنونی، اقتصاد است و در کنار اقتصاد، امنیت، سیاست داخلی، خارجی هم در کنار موضوع اقتصاد مهم هستند.
وزیر کشور تاکید کرد: حل مسئله بیکاری در استان بوشهر کار سختی نیست و با وجود ظرفیت های موجود، فقط باید اجماعی در سطح استانی و ملی حاکم شود، محور بعدی این است که استانداران باید مشی اعتدال داشته باشند و باید تلاش شود این روش ادامه یابد.
رحمانی فضلی گفت: کسانی که می خواهند در این دولت کار کنند باید مشی اعتدال داشته و به برنامه های این دولت اعتقاد داشته باشند.
وی ادامه داد: گرایش سیاسی برای ما مهم نیست ولی افراد باید ویژگی اعتقاد به برنامه دولت را داشته باشند.
وزیر کشور به ضرورت گروه مشاوران در بخش های مختلف برای استانداران تاکید کرد و اظهار داشت: شرایط کشور نسبت به 4 سال قبل در بستر و موقعیت بهتری قرار دارد و باید در 4 سال آینده شتاب بیشتری به این شرایط بدهیم.
وی با اشاره به تلاش های دکتر سالاری استاندار سابق بوشهر خاطرنشان کرد: دکتر سالاری خیلی زود و خوب کار را به دست گرفتند و با هماهنگی و همدلی، مشورت  و حمایت های همه مسوولان و با هدایت های آیت الله صفایی بوشهری کارها را به خوبی پیش بردند.
وزیر کشور با بیان اینکه آقای گراوند استاندار جدید بوشهر هم از مدیران با سابقه و با تجربه در وزارت کشور است، بیان داشت: آقای گراوند با کوله باری از پیشنهادات خوب در وزارت کشور اکنون در استان بوشهر خدمت خواهد کرد و اکنون با همدلی، هماهنگی و همکاری صمیمانه و صادقانه، نظام جمهوری اسلامی را تقویت کنیم.
نگذارید هیچکس مانع کار استاندار جدید شود
در ادامه مصطفی سالاری استاندار پیشین بوشهر پشت تریبون آمد تا شاید آخری نطق سخنرانی خود را در بوشهر انجام دهد. وی نیز با تشکر از همه مسئولان و مردم سخنان خود را اینگونه آغاز کرد: از 4 سال پیش که با حکم و لطف آقای رحمانی فضلی وزیر محترم کشور، فرصت خدمت به مردم خودم را پیدا کردم، بار سنگینی به دوش من گذاشته شد. پس از همان روز اول با خود عهد کردم که همه توان و آبروی خودم را برای خدمت به مردم استان بوشهر بگذارم و جز راست نگویم. همچنین به خودم قول دادم که حرمت همه را پاس داشته و ناملایمی ها مرا از عهد خود دور نکند. امروز میتوانم ادعا کنم که به این مهم نائل آمده و به عهد خود وفا کردم.
وی افزود: با همین روش سعی کردم با همکاران و مردم جز زبان تکریم نگویم و در ادامه با لطف و محبت مردم مواجه شدم که آن را بزرگترین سرمایه 4 ساله خودم میدانم. همچنین سعی کردم مصلحت مردم را به مصلحت شخص اولی بدانم و از تمام ظرفیت استان برای پیشرف استفاده کردم.
سالاری گفت: در این مدت لطف و اعتماد دولت و تلاش همکارانم منشا بسیاری اتفاقات شد که گره های کوری را از کار این استان باز کرد. رفع مشکل 40 ساله هلیله و بندرگاه، حل مشکلات مربوط به ته لنجی و افزایش معافیت کالای ملوانی از 4 به 48 به ازای هر ملوان، احداث 500 کیلومتر بزرگراه، گازرسانی 95 درصدی به شهرها و روستاها، توسعه آموزشی، توسعه فضای ورزشی، احداث 11 دهکده گردشگری و.... گام های بسیار مهمی بودند اما هیچ کدام به اندازه کاهش چشمگیر تلفات جاده ای در دو سال اخیر و ارتقای پیاپی استان در کنکور از 22 به 16 طی دو مرحله، بنده را خوشحال نکرد.
وی ادامه داد: با افتخار اعلام می کنم روزی که کارم را در سال 92 آغاز کردم مجموع منابع اعتباری ساتان بوشهر 470 میلیارد تومان بود و اکنون که از شما مردم بوشهر خداحافظی می کنم به 1700 میلیارد تومان رسیده است. که آثار این اقدام در بودجه شهرداری و دیگر پروژه ها مشهود است.
سالاری خطاب به مسئولان استان بوشهر عنوان کرد: طرح تقویت بنیه علمی یکی از طرح های خوبی بود که آغاز شد و باید با قدرت ادامه پیدا کند. که توسعه و بالندگی ما در گرو این مسئله است.
 
http://payameasalooye.ir/content/newspaper/Version799/0/Page1/Block42522/newspaperb_42522.jpg

وی در آخر گفت: استاندار جدید را حمایت کنید و نگذارید هرکس با هر عنوان و ادعا مانع انجام مسئولیت اصلی ایشان شود و او را کمک کرده و همزمان کار بخواهید.
من جز معدود استاندارانی هستم که از بخشداری به این جایگاه رسیدم
استاندار جدید بوشهر پس از معارفه رسمی توسط مقامات کشوری، با بیان اینکه اکنون مسئولیت سنگینی را به دوش می کشم، گفت: از جناب روحانی، رحمانی فضلی و حامیان دولت برای این حسن اعتماد تشکر می کنم. همچنین با تشکر ویژه از مصطفی سالاری استاندار پیشین که من افتخار همکاری با ایشان را به عنوان معاونت سیاسی داشتم، قصد دارم دو ویژگی وی را که من در کمتر مدیری دیدم اینجا بیان کنم. به واقعا اولین ویژگی ایشان خستگی ناپذیری بود به طوری که روز تعطیل و غیر تعطیل برای ایشان فرقی نداشت. ویژگی دوم ایشان هم احترام به نظرات کارشناسی بود به طوری که حتی اگر بر خلاف نظرات ایشان بود، به راحتی پذیرفته می شد و این مسئله بارها برای من اتفاق افتاد.
عبدالکریم گراوند افزود: به دو دلیل وظایف من سخت تر و سنگین تر شده است. اول اینکه در این مدت کوتاه به شدت از سوی اقشار مختلف مردم، گروه های سیاسی،بزرگان و .... مورد لطف و محبت قرار گرفتم و دوم اینکه من شخصی هستم که از پله های اول کارم را آغاز کردم و از کارشناسی و بخشداری شروع کرده و سپس به عنوان مشاور و معاونت ها برگزیده شدم تا به امروز .و پس از 30 سال فعالیت در وزارت کشور به عنوان استاندار بوشهر انتخاب شدم و اینکه یک کارمند وزارت کشور به این مقام دست پیدا کرده کار من را سنگین تر می کند.
وی ادامه داد: استان بوشهر دارای پتانسیل ها و ظرفیت هاییست که برخی از این ظرفیت ها خاص این استان است و هیچ جا مشابه اش یافت نمی شود. همچنین ظرفیت عسلویه و سرمایه گذاری 70 میلیارد دلاری در آن خود مورد دیگری است که به شدت باید مورد توجه قرار گیرد.
استاندار بوشهر در ادامه گفت: بنا دارم فضای آرامی را در استان ایجاد کنم و اعتقاد دارم با آرمش است که ما می توانیم به سمت توسعه استان حرکت کرده و به آن دست یابیم. همچنین همزمان نباید از ادامه پروژه ها غفلت کرده و به قطع موظفیم زحمات استاندار قبل را به سرانجام می رسانیم.
او افزود: در این بین نباید اقتصاد مقاومتی را نادیده بگیریم که رمز موفقیت و استقلال ما همانطور که مقام معظم رهبری به آن تاکید کرده ، توجه ویژه و خاص به اقتصاد مقاومتی است.
گراوند در آخر با بیان اینکه رونق اشتغال وظیفه ماست، گفت: ما از همینجا دست یاری و کمک به سوی تمامی صاحبان اندیشه، گروه های سیاسی، ngo ها و .... دراز کرده و از آنها می خواهیم تا هر نظر و ایده ای را که به نظرشان منجر به توسعه و پیشرفت آنان می شود، بیان کنند.
حاشیه ها :
سالن مجتمع فرهنگی ظرفیت جمعیت مدعو نداشته و برخی از دعوت شدگان یا ایستاده برنامه را دنبال کرده و یا سالن را ترک می کنند.
چهار نماینده مردم استان در مجلس در برنامه حضور داشتند
محمد باقر سعادت به نمایندگی سایر. نمایندگان به ایراد سخنرانی پرداخت
شهردار مرکز استان و سایر شهرهای استان در این مراسم حضور داشتند.
تیزری از خدمات دکتر سالاری به نمایش گذاشته شد.
سخنان  وزیر کشور پیرامون بوشهر و این جمله وی که گفت :  ای کاش من هم یک بوشهری بودم با تشویق ممتد حضار روبروشد
اسماعیل جبارزاده معاون سیاسی، و کفاش مدیرکل امور مجلس وزارت کشور در سفر رحمانی فضلی به بوشهر، وی را همراهی می کنند.

حضور اهالی رسانه ، خبرنگاران و عکاسان خبری در این مراسم کم نظیر بود

کلیدواژه

عبدالکریم گراوند

مصطفی سالاری

وزیر کشور

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی