سیاست / شناسه خبر: 20554 / تاریخ انتشار : 1396/8/2 09:59
|
احمد آرام در نخستین شب اجرای «به زمین سپرده»:

ما بوشهریها نباید در انتظار کمک مسئولان باشیم

حمد آرام در نخستین شب اجرای نمایش «به زمین سپرده» به نویسندگی و کارگردانی غلامرضا خضری ضمن گلایه از مسئولان فرهنگی و هنری خواستار توجه بیشتر به هنرمندانی شد که صادقانه کار می کنند اما هیچگاه..........

بوشهری ها /سودابه زیارتی:احمد آرام در نخستین شب اجرای نمایش «به زمین سپرده» به نویسندگی و کارگردانی غلامرضا خضری ضمن گلایه از مسئولان فرهنگی و هنری خواستار توجه بیشتر به هنرمندانی شد که صادقانه کار می کنند اما هیچگاه توسط متولیان فرهنگی نه دیده می شوند و نه مورد توجه و حمایت قرار می گیرند.

این کارگردان و نویسنده پیشکسوت گفت: من همیشه از تماشای نمایش هایی که خارج از جشنواره ها اجرا می شود لذت برده و خوشحال می شوم. دلیل آن هم این است که این دوستان، ارزش کار مستقل را بهتر از جشنواره می دانند.
احمد آرام در ادامه با بیان اینکه ما از دیدن اجراهای جشنواره تاکنون چیزی نصیبمان نشده ولی در اجراهای آزاد همیشه چهره های بسیار خوبی چه در زمینه بازیگری و چه در زمینه آزاد کشف می شود، افزود: برای متن و کارگردانی این نمایش زحمت زیادی کشیده شده است اما آنچه که باید مورد توجه قرار دهیم اینست که ما بوشهری ها نباید در انتظار کمک مسئولان باشند چراکه آنها هیچ کمکی به ما نخواهند کرد.
آرام تاکید کرد: من این مساله را با صراحت می گویم که مسئولان فرهنگی و هنری یکی از دیگری بی اطلاع تر در این زمینه است. در همه اجراهایی که هنرمندان زحمت می کشند و به روی صحنه می برند، هیچکدام از آنها برای تماشا نمی آیند که شاهد زحمت عواملی باشند که ماه‌ها شبانه روز کار می کنند و هزینه می دهند، باشند. آنها نمی دانند هنرمندان در چه شرایطی کار می کنند اما امیدواریم که مسئولان از خواب غفلت به در آیند و یک زمانی برسد که به این جماعتی که با صداقت کار می کنند، توجه کنند؛ هرچند همه ما می دانیم که این آرزو هیچگاه برآورده نخواهد شد اما به هر صورت این دردلی است که ما و همه هنرمندان دارند.
وی در ادامه  به درخواست کارگردان این نمایش، بهترین بازیگر این اجرا را معرفی و با اهدای کتاب از وی تقدیر کرد.
احمد آرام در ارتباط با دلیل این انتخاب نیز گفت: در انتخاب بهترین بازیگر این نمایش، آن چیزی را که مورد توجه قرار دادم، انرژی خوبی بود که بازیگر نقش «سودابه» یعنی خانم فاطمه غریبی برای اجرای نقش خود صرف کرد و برخی نکات دیگری که بازیگر باید در مدت حضورش روی صحنه آنها را به کار ببندد. به نظر من بهترین بازیگر در هر اجرایی، صرفا بازیگر نقش اول آن نمایش نیست. ضمن اینکه به گمان من همه بازیگران این نمایش خوب بازی کرده و تمام تلاش خود را برای یک اجرای موفق به کار بستند اما انتخاب من، خانم فاطمه غریبی است و برای همه عوامل و بازیگران این نمایش آرزوی موفقیت می کنم.
در ادامه نیز غلامرضا خضری، کارگردان این نمایش گفت: از آنجا که بوشهر به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب شده است و نیز به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی، قصد داریم در اجراهایی که داریم کتاب هایی را اهدا کنیم و سهم کوچکی در این فرهنگسازی داشته باشیم.
خضری با بیان اینکه نمایش «به زمین سپرده» با موضوع خیانت و جنایت در ژانر وحشت اجرا می شود در گفتگو با «پیام عسلویه»درباره داستان نمایش خود عنوان کرد: ما در این نمایش، داستان خانواده ای از هم گسیخته را روایت می کنیم که به علت مشکلات زیاد، پدر خانواده تصمیم به پایان دادن زندگی همه خانواده را می گیرد و این کار را عملی می‌کند.
وی در ادامه افزود: گروه هنری «کلاغ ها» پس از تمرین های متوالی با هنرجویان خود، 6 نفر را به عنوان بازیگران این نمایش انتخاب کرد و به مدت سه ماه نیز در مجموعه تئاتر شهر تمرین کردیم.
غلامرضا خضری با یادآوری این نکته که «به زمین سپرده» از جمله نمایشهای شرکت کننده در فراخوان جشنواره استانی بود، بیان کرد: بعد از شرکت در بازبینی در جشنواره فجر تصمیم به اجرای آزاد برای علاقمندان به هنر نمایش گرفتیم.
کارگردان این اثر در پایان، ضمن معرفی بازیگران و عوامل نمایش، این اثر را همچون آثار پیشین خود به استاد حسین دهقانی تقدیم کرد.
فاطمه غریبی، بازیگر نقش «سودابه» که به عنوان بهترین بازیگر این اجرا انتخاب شده بود نیز در گفتگو با «پیام عسلویه» با بیان اینکه برای نخستین بار در اجرای آزاد نقش آفرینی می کند، بیان کرد: پیش از این دو اجرا در جشنواره تئاتر دانشجویی در نمایش «آکواریوم» کار آقای خداداد رضایی داشتم.
غریبی درباره نقش خود گفت: من «سودابه» را از همان لحظه که نمایشنامه را خواندم و پیشنهاد بازی در این نقش را گرفتم، دوست داشتم و با آن ارتباط برقرار کرده و احساس می کردم که «سودابه» را خیلی خوب می توانم درک کنم.
وی همچنین عنوان کرد: چالشی که برای درآوردن این نقش داشتم این بود که «سودابه» یک شخصیت واحد نداشت. یعنی هم زمان احساسات شادی، غم، ترس و اضطراب را با هم تجربه می کرد و شخصیتی روان پریش داشت. این مساله کار من را کمی سخت می کرد اما تلاش کردم تا به بهترین شکل آن را اجرا کنم.
فاطمه غریبی در پایان با ابراز خوشحالی از انتخاب خود به عنوان بهترین بازیگر این اجرا از استاد احمد آرام و همه عوامل گروه تشکر و قدردانی کرد.
در این نمایش، عرفان رایگان، آتنا مهیمنی، سارا عیوضی، فاطمه غریبی، نازنین ترنگ و ابوالفضل بختیاری آزاد نقش آفرینی می کنند.
یادآور می شود، «به زمین سپرده» کاری از گروه نمایش کلاغها در اولین شب اجرای خود که با استقبال علاقمندان به تئاتر همراه بود، از شب گذشته در پلاتو استاد صغیری مجموعه تئاتر شهر بوشهر به روی صحنه رفت و این اجرا تا پنجم آبانماه ادامه خواهد داشت.
 
ارسال دیدگاه

کلیدواژه

احمد آرام

تئاتر

به زمین سپرده

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی