ورزش / شناسه خبر: 20594 / تاریخ انتشار : 1396/11/10 10:54
|
در نشست خبری تیم درمان بازیکن استقلال مطرح شد:

قائدی از عمد بیهوش مانده است/ حداقل 2 ماه استراحت مطلق

بوشهری ها | بازیکن بوشهری استقلال پس از تصادف بامداد دوشنبه همچنان بی هوش می باشد و به گفته تیم پزشکی، از روز سه شنبه می توان اقدام برای به هوش آوردن وی و برداشتن دستگاهها از بدنش را آغاز نمود.

بوشهری ها /بازیکن بوشهری استقلال پس از تصادف بامداد دوشنبه همچنان بی هوش می باشد و به گفته تیم پزشکی، از روز سه شنبه می توان اقدام برای به هوش آوردن وی و برداشتن دستگاهها از بدنش را آغاز نمود.

شست خبری تیم درمانی مهدی قائدی شامل جراح و پزشک معالج مهدی قائدی دوشنبه شب در بیمارستان شهدای خلیج فارس برگزار شد.

طحال طارمی خارج نشده

در ابتدای این نشست خبری، احسان رحمانیان جراح مهدی قائدی طحال این بازیکن استقلال آسیب ندیده و تخلیه نشده است.

در ادامه این نشست مسؤولان بیمارستان خلیج فارس بوشهر اعلام کردند، شاکر همراه مهدی قائدی مرگ مغزی کامل نشده ولی در کمای عمیق است.

پزشک معالج او در پاسخ به این سوال که آیا قائدی به تهران منتقل می شود، افزود: معلوم نیست قائدی چه زمانی از دستگاه جدا می شود. اگر فردا یا پس فردا جدا بشود، باید به مدت یک هفته تا 10 روز به صورت مطلق استراحت کند تا شرایط طبیعی شود ومطمئن شویم که خون ریزی ایشان را تهدید نمی کند و سپس درباره درخواست همراه بیمار جهت انتقال به تهران تصمیم گیری می شود.

دکتر جراح درباره میزان دوری قائدی از فوتبال، تصریح کرد: به نظر شخص من قائدی تا ۲ ماه اصلا نباید وزنه سنگین بلند کند. و در استراحت مطلق باشد.

رحمانیان در ادامه افزود: حدود ساعت 2 بامداد به بیمارستان خلیج فارس رسید؛ به دلیل خونریزی که داشت سطح هوشیاری نسبتا پایین بود. مشخص شد خونریزی داخل شکم وجود دارد اما طحال نیست. سریع داخل اتاق عمل رفتیم. داخل اتاق عمل خونریزی شدید وجود داشت اما کنترل شد.

بیهوشی عمدی قائدی

جراح قائدی ادامه داد: نوع آسیب طوری است که احتمال خونریزی مجدد طی روزهای اینده وجود دارد. این به اگاهی خانواده و پزشکان بیمار رسیده و گفتیم احتمال عمل مجدد وجود دارد. از صبح تاکنون که عمل تمام شده اصلا خونریزی اضافه نشده و علائم حیاتی پایدار بوده است. آزمایش های بیمار به مرور درست شده و خودمان هم بیمار را به صورت عمدی بیهوش نگه داشتیم تا راحت تر با این استرس کنار بیاید و ان شاالله از فردا اگر شرایط فراهم باشد، او را به هوش می آوریم.

جراح قائدی در پایان درباره میزان دوری او از میادین گفت: همانگونه که پیش از این گفتم، اگر یک فرد عادی دچار این حادثه شود باید دو ماه استراحت کند و از فعالیت سنگین دوری کند اما در مورد مهدی قائدی و بازگشت او به فوتبال نمی توانم اظهار نظر دقیقی انجام دهم و این موضوع باید از طریق پزشکان متخصص انجام شود.

همراه قائدی در کمای کامل

دکتر جعفر زارعی زاده قائم مقام بیمارستان در ادامه درباره وضعیت شاکر عنوان کرد: ایشان به دلیل ضربه ای که به سرشان زده شد، در کمای کامل است و در آی سی یو حضور دارد. وضعیت هوشیاری ایشان مرتب پایش می شود و اما فعلا پایین است و باید ببینیم وضعیت او در ساعات آینده چگونه می شود.

قائم مقام بیمارستان شهدای خلیج فارس درباره زمان برداشتن تجهیزات از روی قائدی ادامه داد: متخصصان ما اگر وضعیت بیمار اجازه دهد از فردا او را از دستگاه جدا می کنند. این بیهوشی برای او ضرر ندارد زیرا اگر به هوش بیاید و درد باعث بیقراری او شود، خونریزی او افزایش پیدا می کند که به ضرر اوست.

وی درباره شکستگی اندام های قائدی، تصریح کرد: وضعیت شکستگی او در اولویت بعدی ما است. تا زمانی که وضعیت هوشیاری او پایدار نشود، بررسی شکستگی ها مقدور نیست اما در ظاهر شکستگی نمی بینیم.

مصدومان 5 نفر بودند

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هم در این نشست خبری درباره روند انتقال مهدی قائدی به بیمارستان گفت: مصدومان با 4 آمبولانس به دو بیمارستان سلمان فارسی و شهدای خلیج فارس منتقل شدند. 5 مصدوم در یک خودرو بودند که یک نفر سرپایی مداوا شد و سه نفر به بیمارستان شهدای خلیج فارس آمدند و یک نفر هم درمان شد و اکنون دو بیمار در این بیمارستان حضور دارند که شامل قائدی و دیگر همراهش احمدرضا شاکر می باشد.

سید مجید حسینی خواستار آن شد که خبرهای این حادثه از طریق منابع معتبر و رسمی پیگیری شود، چرا که امروز شایعاتی درباره به هوش آمدن قائدی یا مرگ همراه وی مطرح شده که هیچکدام صحت ندارد.

وی همچنین خواستار عدم تجمع و حضور علاقمندان باشگاه استقلال و مهدی قائدی در بیمارستان شد و گفت: از تمام شهروندان و فوتبال دوستان درخواست می‌شود برای حفظ نظم بیمارستان و امکان ارایه خدمات درمانی و مراقبتی بهتر به ایشان و سایر بیماران از مراجعه در این خصوص به بیمارستان خودداری کنند.

کلیدواژه

مهدی قائدی

بیمارستان خلیج فارس

بوشهر

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی