ورزش / شناسه خبر: 20596 / تاریخ انتشار : 1396/11/10 11:36
|

شوک در نیمه‌شب بوشهر

بوشهری ها | وضعیت جسمانی مهدی قائدی، بازیکن جوان و بوشهری باشگاه استقلال، رو به بهبود است؛ این بازیکن که در روزهای برفی تهران راهی بوشهر شده بود

بوشهری ها / وضعیت جسمانی مهدی قائدی، بازیکن جوان و بوشهری باشگاه استقلال، رو به بهبود است؛ این بازیکن که در روزهای برفی تهران راهی بوشهر شده بود تا طبق ادعای مسئولان باشگاه استقلال پیگیر کارهای تحصیلاتش شود، نیمه‌شب یکشنبه دچار سانحه تصادف می‌شود و به بیمارستان «خلیج‌فارس» در شهر بوشهر منتقل می‌شود.

به گزارش«بوشهری ها » به نقل از شرق؛ آن‌طور که اطرافیان قائدی خبر داده‌‌اند، او به همراه چهار نفر دیگر از دوستانش بعد از تماشای بازی تیم ملی فوتبال ساحلی در «پرشین‌کاپ» حدود ساعت ١:٢٠ دقیقه بامداد تصادف می‌کند. در واقع طبق گزارشی که پلیس بوشهر منتشر کرده، سرعت بالای اتومبیل باعث سرنگونی‌اش شده و دست آخر منجر به مجروح‌شدن سرنشینان آن و البته مهدی قائدی شده است.

اگرچه خبرهای ضدونقیضی روز گذشته منتشر شد ولی رئیس اورژانس شهرستان بوشهر تأیید کرد که در این حادثه از جمع پنج نفر سرنشینان خودرو، سه نفر به صورت سرپایی درمان شدند و دو نفر دیگر برای ادامه درمان راهی بیمارستان شدند؛ یکی همین مهدی قائدی و دیگری هم جوان ١٧ساله دیگری به نام احمدرضا شاکر.

تخلیه طحال قائدی
مطابق با گفته‌های پزشکان معالج مهدی قائدی، این بازیکن به دلیل شدت ضربه وارده، خیلی سریع تحت عمل جراحی قرار گرفته است؛ آن‌طور که پزشکان خبر داده‌‌اند، مشکلات خونریزی داخلی باعث شد تا پزشکان نزدیک به دو ساعت او را زیر تیغ جراحی بگذارند. دو مشکل عمده‌ای که قائدی داشته، مربوط به کبد و طحال بوده است؛ کبدش که جراحی شده و بنا بر گفته پزشکان نیازی به پیوند ندارد ولی طحال او کاملا تخلیه شده است.

این بازیکن بعد از بندآمدن خونریزی‌اش به آی‌سی‌یو و اتاق ایزوله این بخش منتقل شد. البته قائدی به دلیل اینکه احتمالا قرار بوده درد زیادی را تحمل کند، زیر نظر پزشکان معالجش به کمای مصنوعی برده شد تا با آرام و پایدارشدن علائم ادامه درمانش در بخش آی‌سی‌یو پیگیری شود. روز گذشته همه عوامل استانی و بیمارستانی که شرایط مهدی قائدی را زیر نظر گرفته بودند، از روند درمان او ابراز رضایت داشتند و متفق‌القول اعتقاد داشتند این بازیکن به‌زودی شرایط عادی‌اش را باز می‌یابد و می‌تواند پس از طی‌شدن مراحل درمانی‌اش از بیمارستان مرخص شود. تا آخرین ساعات شب گذشته حال احمدرضا شاکر، همراه قائدی وخیم گزارش شد.

استقلالی‌ها پیگیر وضعیت قائدی
از همان بامداد روز گذشته مسئولان باشگاه استقلال پیگیر وضعیت مهدی قائدی شدند؛ با این حال با توجه به شرایط جوی پایتخت و مشکلاتی که بر سر راه پروازها در فرودگاه‌های تهران بود، امکان حرکت خیلی زود به سمت بوشهر برای آنها میسر نشد. با این حال از خود باشگاه خیلی زود خبری به بیرون درز کرد که استقلالی‌ها قصد دارند این مهاجم جوان را برای ادامه روند درمانش به تهران منتقل کنند؛ خبری که البته با واکنش سریع مسئولان بیمارستان خلیج فارس بوشهر روبه‌رو شد و آنها عنوان کردند تحت هیچ شرایطی امکان انتقال این بازیکن در این روزها به بیمارستان یا شهر دیگری وجود ندارد.

آنها معتقدند این بیمارستان همه امکانات لازم برای رسیدگی به وضعیت این بازیکن را دارد و نیازی به انتقال او به تهران نیست. در همین راستا بازیکنان باشگاه استقلال هم همگی به‌شدت پیگیر وضعیت هم‌تیمی‌شان بودند؛ آنها که باید در تمرین شرکت می‌کردند و مهیای رقابت با نفت آبادان در نیمه‌نهایی جام حذفی می‌شدند، با روحیه پایین استارت زدند و همگی با نگرانی وضعیت قائدی را جویا می‌شدند.

با این حال از آنجا که باشگاه خبر پایداری و بهبودی نسبی وضعیت قائدی را منتشر کرد، بازیکنان این تیم هم با خیال راحت‌تری به کار ادامه دادند و بعد تقریبا همه آنها در شبکه‌های مجازی برای قائدی پستی گذاشتند و از او خواستند خیلی سریع به میادین برگردد. مجتبی جباری، سجاد شهباززاده، مهدی رحمتی و سایر بازیکنان این تیم از یک سو و چهره‌های دیگری مثل علی دایی و برانکو ایوانکوویچ از سوی دیگر برای قائدی آرزوی بهبودی و سلامتی کردند.

آیا قائدی می‌تواند به فوتبالش ادامه دهد؟
با انتشار خبر تخلیه طحال مهدی قائدی، بسیاری از هواداران این بازیکن جوان نگران این بودند که آیا او می‌تواند به فوتبالش ادامه بدهد یا خیر؟ اتفاقا دکتر علیرضا شهاب، پزشک تیم ملی فوتبال ایران به این سؤال که «ورزش ٣» از او پرسیده بود، پاسخ داد و گفت: «ببینید اگر طحال پاره شود و در همان لحظات اولیه مراحل درمان درست انجام شود، هیچ مشکلی به وجود نخواهد آمد».

او درباره ایجاد چنین آسیبی در ورزش و میزان شیوع آن گفت: «در ورزش شایع نیست، چراکه باید ضربه و صدمه خیلی شدیدی به آن منطقه از شکم وارد شود. علی دایی هم اگر یادتان باشد یک لگد خیلی محکم با استوک به طحالش خورد و باعت پارگی طحالش شد. باز هم می‌گویم آن لحظات و ساعت‌های اولیه خیلی مهم هستند و اگر بتوانند مانع از خونریزی شدید شوند، مشکلی پیش نخواهد آمد و قائدی می‌تواند به فوتبال‌بازی‌کردن ادامه دهد».

گفتنی است مهم‌ترین آسیب پارگی طحال را در فوتبال ایران علی دایی داشت؛ در جریان بازی‌های آسیایی ٩٤ هیروشیما در بازی ایران-بحرین بود که طحال علی دایی پاره شد ولی او بعدا نه تنها دوباره به دنیای فوتبال برگشت بلکه توانست درخششی مثال‌زدنی داشته باشد و به موفقیت‌های مهمی در عرصه باشگاهی و ملی برسد.

البته مورد منفی عارضه طحال هم مربوط به جواد منافی است؛ بازیکنی است که به دلیل تصادف طحالش آسیب دید و برای همیشه مجبور شد فوتبال را کنار بگذارد. با این حال مورد مشخص اینکه حتی اگر همه کارهای درمانی قائدی هم درست و به‌موقع صورت گرفته باشد، بعید به نظر می‌رسد پدیده بوشهری باشگاه آبی‌پوش پایتخت حداقل بتواند تا پایان فصل باز هم پابه‌توپ شود.

کلیدواژه

بوشهر

مهدی قائدی

باشگاه استقلال

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی