سیاست / شناسه خبر: 20680 / تاریخ انتشار : 1397/2/30 11:22
|
بررسی کارنامه دوساله نمایندگان استان در مجلس در گفتگو با فعالان سیاسی

محمد حیدری : نطق نمایندگان در صحن باید شنیده شود نه اینستاگرام

بوشهری ها | برای بررسی عملکرد نمایندگان مجلس استان، ابتدا باید پرسید عملکردی وجود داشته یا خیر؟!

بوشهری ها / نمایندگان مجلس شورای اسلامی اکنون به میانه راه رسیده‌اند،  هر چند می دانستند که این راه هموار نیست و سختی های خودش را دارد اما برای نشستن بر  کرسی مجلس تلاش بسیاری کردند اکنون به میانه راه رسیدند ما در دو شماره گذشته روزنامه پیام عسلویه به بررسی عملکرد نمایندگان  استان پرداختیم گزارش و مصاحبه‌های که البته در نوع خود بازخوردهای نیز داشته است برخی معتقد هستند نمایندگان استان نسبت به ادوار گذشته بهتر ظاهر شده اند و حداقل حاشیه های کمتری داشته اند؛  برخی نیز معتقد هستند که چهار نماینده استان ، در حد و انتظار که می بایست باشند عمل نکرده‌اند.
محمد حیدری فعال سیاسی مدنی اصولگرا هم استانی در گفت‌وگو با روزنامه پیام عسلویه در این باره گفت: برای بررسی عملکرد نمایندگان مجلس استان، ابتدا باید پرسید عملکردی وجود داشته یا خیر؟!؟ اینکه هر روز با فلان وزیر و فلان مسوول بنشینیم و دوتا عکس بگیریم، تنها برای همان صفحه اینستاگرام مفید است! نه حل مشکلات مردم! نمایندگی شانی دارد. محل اصلی فعالیت نماینده مجلس صحن علنی است. نه پشت در های بسته! حرف های نمایندگان مجلس و پیگیری‌های آنها باید در صحن مجلس به گوش مردم شنیده شود.
وی با یادآوری رویدادهای دو سال اخیر تصریح کرد: برجام در مجلس تصویب می شود، عملکرد نمایندگان مجلس استان (چه موافق و چه مخالف) در این زمانه چه بود؟ وزیر راه و شهرسازی استیضاح شد. عملکرد نمایندگان مجلس در این زمینه چه بود؟ ما نه تنها شاهد فعالیت های نمایندگی نبوده ایم، بلکه بسیار شاهد فعالیت هایی بوده ایم که دور از شان نمایندگان بوده! وزیر نفت وارد استان می شود، فلان نماینده استان حوزه انتخابیه را زیر بنر می‌کند برای خوش آمدگویی به وزیر! این شان نماینده است؟ یا اگر آسمان به زمین بیاید فلان نماینده استان در استیضاح وزیر راه دخالت نمی‌کند چون دوستی قدیمی دارد با او! متاسفانه چهار نماینده استان داریم که برای ریاست مجمع نمایندگان استان باهم توافق می کنند سالی یک نفر رییس شود! این یعنی اصلا مهم نیست برایشان کدام نماینده شایستگی بیشتری دارد یا اینکه کدام نماینده می تواند بهتر این وظیفه را انجام دهد! مهم این است که در بالای صفحات مجازی نوشته شود رئیس مجمع نمایندگان استان! خلاصه بگم این عملکرد برای نمایندگان استان افتضاح است!
گفتنی است یکی دیگر از مسائلی که این روزها به چشم می‌آید همراهی نمایندگان مجلس با دولت است در برهه زمانی این همراهی مفید است در یک برهه زمانی اما نیاز است که نمایندگان از حق سوال و استیضاح از دولت مردان استفاده کنند تا شرمنده موکلین خود نشوند.
حیدری در این باره گفت: تا امروز که مجلس کاملا و تمام قد همراه با دولت بوده. است دلار به هفت هزار تومان می رسد، قطار تصادف میکند، هواپیما سقوط می کند، واردات افزاریش پیدا می کند اما هیچ وزیری استیضاح نمی شود! برجام در بیست دقیقه تصویب می شود! دولت خودش هم تصور نمی‌کرد مجلس تا این حد همراه باشد! فکر میکنم در سال جاری هم همین رویه ادامه داشته باشد و مجلس تمام قد با دولت همراه باشد.
این فعال سیاسی در ادامه تصریح کرد: فکر نکنم در حال حاضر تغییری در کابینه توسط مجلس صورت گیرد. دلایل آن را هم گفتم. دلار هفت هزار تومانی هم منجر به استیضاح وزیر اقتصاد نمی شود! تصادف قطار و سقوط هواپیما هم منجر به استیضاح وزیر راه نمی شود.  نهایتا وزیر را دعوت کنند به کمیسیون مربوطه و دوتا سوال بپرسند. تازه اگر امتیازی از وزیر نگیرند!

کلیدواژه

محمد حیدری

مجلس شورای اسلامی

اینستاگرام

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی