سیاست / شناسه خبر: 20729 / تاریخ انتشار : 1397/3/8 16:49
|
سخنگوی فراکسیون امید مجلس

قطعا شاهد تغییرات در هیئت رئیسه مجلس خواهیم بود

بوشهری ها | نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه، انتخابات رئیس مجلس و هیئت رئیسه مجلس را در دستور کار دارند.

بوشهری ها / | نمایندگان مجلس شورای اسلامی  امروز چهارشنبه، انتخابات رئیس مجلس و هیئت رئیسه مجلس را در دستور کار دارند. انتخاباتی که نشان خواهد داد کدام یک از سه جریان سیاسی مجلس وزنه بیشتری دارد. در این میان زمزمه های مبنی بر ائتلاف سه جریان حاضر در مجلس در خصوص کرسی های هیت رئیسه مجلس مطرح شده است. با این حال به نظر می رسد شکل گرفتن ائتلاف در سومین انتخابات هیت رئیسه مجلس دهم کمی سخت باشد.

بهرام پارسایی سخنگویی فراکسیون امید در گفتگو با روزنامه پیام عسلویه در این باره گفت: بعید می‌دانم سه جریانی که در مجلس حضور دارند بتوانند بر روی کرسی ریاست  مجلس  به یک نقطه مشترک برسند. بحث ریاست یک قوه است ممکن است در خصوص کرسی های دیگر هیات رئیسه  تفاهمات هماهنگ‌ های  بین جریان های مختلف وجود داشته باشد ولی بعید است بر سر ریاست مجلس ومعاونین به  نقطه مشترک برسند.

پارسایی در پاسخ به این سوال که در طول هفته گذشته شاهد بحث و گفتگوهای حاشیه ای پیرامون کاندیداتوری عارف و حتی احتمال حذف اقای مطهری بوده ایم آیا ممکن است برای ریاست عارف کرسی نائب رئیس مطهری را به اصولگرایان داده شود؟ گفت:  عملکرد اقای مطهری در حوزه سیاسی بسیار خوب بوده ولی واقعیت مجلس این است که در هیات رئیسه نود درصد اختیارات بر اساس آئین نامه‌های مجلس، در اختیار رئیس مجلس است.

سخنگوی فراکسیون امید در ادامه تصریح کرد: هر کدام از جریان های سیاسی  ریاست مجلس را بر عهده بگیرد قدرت بیشتری دارد حتی اگر هیچ کرسی دیگری در هیات رئیسه را نتواند از آن خود کند. بدون شک هر یک از جریان های سیاسی چه فراکسیون امید چه مستقلین و چه اصولگرایان  ریاست مجلس را بر عهد بگیرد قدرت بسیاری زیادی در چانه زنی ها در تصویب قوانین  خواهند داشت و می توانند اثر گذار باشد جای قیاس ندارد. آقای مطهری را همه می‌شناسندر؛ انسانی آزاده کهدر فراکسیون  امید هم حضور دارد در این دو سال نیز با حمایت قاطع لیست امید بر کرسی نائب ریاست تکیه زده اند ولی واقعیت این است که اختیارات رئیس مجلس خیلی بیشتر از نائب رئیس و دیگر اعضای هیات رئیسه است

پارسایی در پاسخ به این سوال آیا اهمیت کرسی ریاست این احتمال را به وجود نمی آورد که خود اقای مطهری کاندیدای ریاست شوند؟ گفت: این را من نمی دانم. در مجمع عمومی فراکسیون امید در این باره تصمیم گیری می‌شود. ما در فراکسیون امید کمیته‌ای تشکیل دادیم  تجربه دو سال گذشته را بررسی شده است و می توان گفت به طور کلی  کارهای خوبی برای انتخابات هیأت رئیسه انجام شده است.

وی تاکید کرد: مجمع عمومی فراکسیون امید، تصمیم نهایی درباره انتخابات هیأت رئیسه مجلس را  قبل از شروع جلسه علنی اتخاذ می‌کند. این فراکسیون برای ریاست مجلس یک کاندیدا بیشتر نخواهد داشت  هر تصمیمی هم که گرفته شود تصمیم فراکسیون است و همه از آن تمکین می‌کنیم.

پارسایی با بیان اینکه فراکسیون برای نائب رئیسی از اقای مطهری حمایت قاطع خواهد کرد، گفت: متاسفانه دیده‌ام در روزنامه های حتی همسو با جریان اصلاحات شیطنت های شده است . خبری منتشر شده بود مبنی براینکه از نمایندگان و اعضای فراکسیون امید خواسته شده به مطهری رای ندهند . دلیلش چه بوده را نمی‌دانم . اما ما تحقیق کرده ایم چنین چیزی صحت نداشت . اصلا هیچ کس و هیچ نهادی با اعضای فراکسیون امید در این باره صحبت نکرده است و فشاری از بیرون روی این مساله وجود ندارد .اگر هم  چنین خواسته ای مطرح می شد فراکسیون تمکین نمی‌کرد.

سخنگوی فراکسیون امید در ادامه در پاسخ به این سوال که پیش بینی شما در خصوص انتخابات هیئت رئیسه مجلس چیست و آیا تغییری رخ خواهد داد یا خیر؟ گفت: اگر سه فراکسیون مستقلا کار خود را انجام دهند و اهداف خود را دنبال کنند قطعا باید منتظر تغییرات در هیات رئیسه مجلس باشیم.

گفتنی است سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس چندی پیش اعلام کرد این فراکسیون برای ۱۲ جایگاه هیات رییسه لیست مستقل می‌دهد. با این حال تاکید کرد که احتمال ائتلاف با سایر فراکسیون‌ها بر اساس این لیست نیز وجود دارد. فراکسیون مستقلین نیز اعلام کرده اند که از لاریجانی و نوابین فعلی مجلس حمایت خواهند کرد. با این حال باید دید سرنوشت هیات رئیسه مجلس چه می شود.
 

کلیدواژه

هیئت رئیسه مجلس

پارسایی

علی مطهری

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی