سیاست / شناسه خبر: 20741 / تاریخ انتشار : 1397/3/9 13:30
|
مدیرعامل توزیع برق بوشهر:

۸۰ درصد برق بوشهر صرف سرمایش می‌شود

بوشهری ها | مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر با بیان اینکه خوزستان و بوشهر رکورددار مصرف برق در کشور هستند، گفت: ۸۰ درصد برق استان در بخش سرمایشی صرف می شود.

بوشهری ها / امرالله پاراد صبح چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در بوشهر با اشاره به بالابودن مصرف برق در شهرهای جنوبی کشور اظهار داشت: هر چند همجواری با دریا مزایا و نعمات زیادی دارد، اما مشکلاتی هم در زمینه مصرف بالای برق برای جنوب کشور دارد.

وی بیان کرد: در استان بوشهر هفت هزار و ۹۴۱ کیلومتر شبکه فشار متوسط، شش هزار و ۴۶۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و ۴۴۸ هزار مشترک برق داریم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر با بیان اینکه ۸۰ درصد مشترکان برق استان بوشهر خانگی هستند، افزود: چهار درصد مشترکان برق در استان عمومی و اداری، یک درصد کشاورزی، یک درصد صنعتی و ۱۳ درصد هم تجاری هستند.

صنایع نفت و گاز در زمینه برق خودتامین هستند

پاراد اضافه کرد: بیشترین مصرف برق در استان بوشهر در بخش خانگی با ۶۸ درصد، عمومی و اداری ۱۴ درصد، کشاورزی ۵ درصد و صنعتی ۳ درصد است این درحالی است که میانگین مصرف برق کل کشور ۳۳ درصد در بخش خانگی است.

وی تصریح کرد: صنایع نفت و گاز موجود در استان بوشهر در زمینه برق، خودتامین هستند و برق مصرفی این صنایع جز مصرف استان نیست.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر با بیان اینکه خوزستان و بوشهر رکورددار مصرف برق در کل کشور هستند، اظهار داشت: سالانه در استان بوشهر ۱۱ هزار و ۶۳۹ کیلووات ساعت برق مصرف می شود و استان بوشهر با این میزان مصرف برق جز دو استان پرمصرف برق است.

پاراد با اشاره به اینکه پیش‌بینی ما برای پیک کل مصرف برق در سال ۹۶ یک هزارو ۹۲۷ مگاوات بوده است، بیان داشت: ۱۵ درصد مصرف برق در کل کشور در پیک بار وابسته به نیروگاه‌های برقابی است و وزارت نیرو پیش بینی کمبود تولید به خاطر کمبود بار در بخش برقابی را کرده است.

لزوم ترویج فرهنگ صحیح مصرف برق

وی با تاکید بر مدیریت مصرف برق و ترویج فرهنگ صحیح مصرف برق در استان بوشهر گفت: ۲۹ درصد مصرف برق کل استان بوشهر در شهرستان بوشهر و ۲۱ درصد هم در شهرستان دشتستان بوده ضمن اینکه ۸۰ درصد بار مصرفی برق در استان در بخش سرمایشی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: ساعت ۱۵ روز ۲۹ مرداد سال گذشته اوج مصرف برق در استان بوشهر ثبت شد لذا تاکید داریم در پیک بار مصرف یعنی ساعت ۱۳ تا ۱۷ مردم از لوازم غیرضروری خود استفاده نکنند.

پاراد با اشاره به رشد ۹ درصدی پیک بار در استان بوشهر گفت:  اگر این میزان پیک بار را مدیریت نکنیم زنگ خطری برای سرمایه های ملی خواهد بود.

تغییر ساعت کار ادارات و دانشگاه‌ها

وی به راهکارهای مدیریت مصرف برق در استان اشاره کرد و بیان داشت: در بخش تعرفه عمومی، تغییر ساعات کار اداری و الحاق ساعت اداری بانک‌ها به سایر ادارات و همچنین جابجایی ساعت کلاس دانشگاه‌ها را پیشنهاد دادیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر افزود: همچنین برای آبیاری فضای سبز شهری در ساعت اوج پیک بار نباید انجام شود.

پاراد تاکید کرد: هم استانی های عزیز برای مصرف بهینه برق ترموستات یا درجه کولرهای خود را بین ۲۳ تا ۲۶ قرار دهند ضمن اینکه هر ماه نسبت به شستشوی موتور کولرهای اسپیلت یا دوتکه اقدام کنند.

وی با اشاره به وضعیت خاموشی برق در استان گفت: وضعیت خاموشی برق در استان بوشهر مطلوب بوده و در یک برنامه تدوین شده تلاش داریم میزان خاموشی برق تا سال ۱۴۰۴ از ۷۵۰ دقیقه به ۸۰ دقیقه برسانیم.

ساماندهی برق های غیرمجاز

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر با اشاره به ساماندهی برق های غیرمجاز در بوشهر و چغادک گفت: برای بررسی وضعیت خاموشی برق ادارات در ساعت غیراداری هم بازرسی ویژه در نظر گرفتیم و در شرکت برق کنتورهای هوشمند داریم که کاهش و افت بار را می توان ملاحظه کرد و اقدامات لازم با اداراتی که این موضوع را رعایت نکنند صورت می گیرد.

پاراد در مورد ساعات کار اداری هم گفت: پیشنهادات کارشناسی شرکت برق به استانداری بوشهر اعلام شده و امسال قرار است هیئت دولت در زمینه ساعت کاری در تابستان تصمیم گیری کند و ما هم منتظر تصمیم دولت هستیم.

وی در مورد مطالبات شرکت برق هم تصریح کرد: کماکان مجموعه های اداری و نظامی بیشترین بدهی را به شرکت توزیع نیروی برق دارند.

کلیدواژه

شرکت توزیع برق

امرالله پاراد

استان بوشهر

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی