سیاست / شناسه خبر: 20758 / تاریخ انتشار : 1397/3/13 13:13
|

کمبود نیرو و تخت بیمارستانی در گناوه

بوشهری ها |کمبود تخت بیمارستانی و نیروی انسانی در بیمارستان امیرالمومنین (ع) گناوه از مشکلات مهم بخش سلامت در این شهرستان است که باید برای رفع آن تلاش شود.

بوشهری ها / شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر از نظر اقتصادی و گردشگری به عنوان یکی از نقاط مهم استان بوشهر محسوب می‌شود و دارای ظرفیت‌های بسیار مهمی در این زمینه‌ها است.

هر ساله در ایام نوروز شاهد حضور خیل عظیم مردم از سراسر کشور در شهرستان گناوه هستیم و گاها حدود ۱۰ برابر جمعیت این شهرستان نیز طی چند روز وارد گناوه می‌شوند که می‌طلبد امکانات این شهرستان متناسب با این ظرفیت‌ها توسعه یابد.

در راستای بهبود وضعیت سلامت اقدامات خوبی صورت گرفته و هم در زمینه توسعه زیرساخت‌ها و هم اختصاص نیروی انسانی گام‌های مثبتی برداشته است و در شهرستان گناوه هم شاهد بهبود وضعیت هستیم.

با وجود این اقدامات، هنوز هم در شهرستان گناوه کمبود تخت بیمارستانی و نیروی انسانی به عنوان یکی از مشکلات اصلی در بخش سلامت محسوب می‌شود که باید برای رفع آن تلاش شود.

لزوم رفع کمبودهای بخش درمان در گناوه

رئیس خانه مشارکت سلامت شهرستان گناوه با اشاره به عملکرد نظام نامه سلامت شهرستان گناوه اظهار داشت: یکی از اولویت های مهم پنج گانه سلامت شهرستان رفع کمبودهای نظام سلامت و درمان از جمله نبود متخصص حاذق و ... است. 

حمید عشایری گفت: مشکل نوبت دهی مراکز سونوگرافی، نبود دستگاه ام ار ای در شهرستان، موضوع دفع فاضلاب و پسماند های عفونی بیمارستانی از جمله مواردی بود که مورد سئوال واقع شد.

بیمارستان گناوه از نظر تعداد تخت جوابگو نیست

شهرام جلال پور رئیس بیمارستان امیرالمومنین (ع) گناوه نیز در این زمینه اظهار داشت: همواره سعی ما بر این بوده که فضای نقد را باز بگذاریم و در همین راستا از پیشنهادات سازنده استقبال خواهیم کرد؛ چرا که اعتقاد داریم نقد های سازنده زمینه ساز پیشرفت هر سازمان است. 

رئیس بیمارستان امیرالمومنین (ع) گناوه گفت: فضای بیمارستان از نظر تعداد تخت جوابگو نیست و باید تلاش کنیم تا بتوانیم این فضا را افزایش دهیم.

جلال پور در ادامه بیان داشت: همچنین در حال حاضر نیز کمبود نیروی انسانی را به خصوص در بحث پرستاری به شدت احساس می‌کنیم  که این موضوع را نیز به دانشگاه علوم پزشکی استان انعکاس داده ایم. 

بهبود خدمات درمانی

وی در خصوص تجهیزات پزشکی جدید این بیمارستان نیز اضافه کرد: اخیرا در راستای بهبود خدمات درمانی به مراجعین دستگاه های فیزیوتراپی، ارولوژی و همچنین ۳۰ درصد از تجهیزات بخش دیالیز را  تعویض و مابقی را نیز در دست اقدام داریم.

جلال پور متذکر شد: یک دستگاه ماموگرافی توسط خیرین سلامت شهرستان خریداری که در حال اخذ مجوزهای نهایی راه اندازی آن هستیم و بخش اورژانس بیمارستان را هم بازسازی کرده و تعدادی تجهیزات پزشکی نیز به این بخش اضافه کرده ایم.

وی با اشاره به سایر اقدامات صورت گرفته در این حوزه تصریح کرد:  کلنیک دندانپزشکی از روز شنبه تا پنج شنبه در محل ساختمان کلنیک شهر با دریافت تعرفه نیمه دولتی مستقر شده است.  

توسعه خدمات هتلینگ

جلال پور تاکید کرد: در راستای تکریم ( خدمات هتلینگ ) اقدامات خوبی را انجام داده ایم که از جمله آن می توان به نصب یخچال،  تلویزیون، کاناپه کنار تخت بیمار،  صندلی های سالن های انتظار و ...  اشاره کرد و علاوه بر این در حال احداث سرویس بهداشتی و حمام برای کلیه اتاق های بیماران هستیم.

وی خاطرنشان ساخت: با توجه به میزان مراجعات به واحد سونوگرافی تعداد پذیرش آن را در طول روز به تعداد ۳۰ نفر رسانده ایم و دستگاه جدیدی را نیز در کلنیک تخصصی طی روزهای آینده در راستای خدمت رسانی مطلوب به همشهریان راه اندازی خواهیم کرد.

بهبود وضعیت تجهیزات

رئیس بیمارستان امیرالمومنین (ع) گناوه گفت: دستگاه ام ار آی را نیز به توجه به مجوز اخذ شده از سوی وزیر بهداشت در حال رایزنی هستیم تا در آینده نزدیک بتوانیم راه اندازی کنیم.

جلال پور عنوان کرد: در خصوص دستگاه آنژیوگرافی نیز با توجه به اینکه در این بیمارستان بخش ویژه جراحی قلب وجود ندارد امکان تهیه و نصب آن میسر نیست. 

وی با اشاره به اینکه سردخانه بیمارستان را نیز تخریب و مجدداً احداث خواهیم کرد، افزود: تصفیه خانه فاضلاب بیمارستان گناوه به بخش خصوصی واگذار شده و در حال انجام فرآیند نهایی استفاده از آب آن برای فضای سبز مجموعه هستیم.

جلال پور بیان کرد: در بحث پسماند های بیمارستانی نیز دستگاه بی خطر کردن زباله های عفونی بیمارستان خریداری و در حال فعالیت است و ضمن اینکه در آینده پسماند مطب های سطح شهر را نیز جمع آوری و این فرآیند بر روی آنها انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: مطالبات پرسنلی را به روز رسانی کرده ایم و همواره سعی بر این داشته که رضایت شغلی را در بین همکاران ایجاد کنیم؛ ضمن اینکه به تناسب شغلی نسبت به معرفی و حضور در دوره های آموزشی آنها اقدام کرده ایم. 

افزایش رضایت‌مندی مردم

جلال پور در خصوص پرداخت هزینه های بیمارستانی افراد کم بضاعت بیان کرد: در بیمارستان یک بخش مدد کاری ایجاد کرده ایم که با شناسایی بیماران کم بضاعت و از طریق خیرین سلامت نسبت به مساعدت های مالی آنها اقدام خواهیم کرد.

وی در خصوص میزان رضایت مندی بیماران از خدمات این بیمارستان نیز افزود: در ادوار گذشته بنا بر آمار موجود ماهیانه به طور میانگین شاهد ترخیص ۲۱ درصد درصدی بیماران برای انجام فرآیند بعدی بیماری خود در دیگر شهرستان ها بوده ایم که در حال حاضر این آمار بنا بر مستندات موجود به ۹ درصد درصد رسیده است که  نشان دهنده بالا رفتن میزان اعتماد مردم شهرستان به این بیمارستان بوده است.

رئیس بیمارستان امیرالمومنین ( ع ) گناوه با اشاره به تعداد پزشک های متخصص شهر گناوه گفت: طی ماه های گذشته با رایزنی های صورت گرفته تعداد پزشکان متخصص این شهرستان از ۲۳ نفر به ۳۴ نفر افزایش یافته است.

بهبود وضعیت سلامت در گناوه

فرماندار شهرستان گناوه نیز از توسعه و بهبود وضعیت سلامت در این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه تحولات اخیر بیمارستان گناوه در زمینه‌های مختلف شاهد رضایتمندی و دیدگاه مثبت مردم  نسبت به این موضوع شدیم.

سید علی پاک نژاد افزود: دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به مقوله سلامت دارد  و اتفاقات خوب اخیر و اقدامات انجام شده در این وزارتخانه بیانگر این موضوع است. مقرر کردیم سایر ظرفیت های شهرستان با تعامل و همکاری متقابل در اختیار مجموعه بیمارستان قرار گیرد چرا که این نوع همکاری نیاز ضروری  بیمارستان و سلامت مردم  است. 

افزایش تعداد پزشکان متخصص

فرماندار گناوه تصریح کرد: وجود خیرین سلامت در شهرستان بی نظیر و مثال زدنی است و بسیاری از خدمات و خرید تجهیزات پزشکی توسط آنها صورت گرفته است. با مدیریت کنونی بیمارستان تعداد پزشکان متخصص از ۲۳ پزشک به ۳۷ پزشک تغییر کرده است و امیدواریم این روند افزایشی همچنان ادامه داشته باشد.

وی تاکید کرد: ارتقای بیشتر بخش اورژانس و افزایش تخت‌های آی‌سی‌یو در اولویت کاری مدیریت بیمارستان باشد. بخش دیالیز نگرانی ما هست و سعی داریم این مجموعه را بصورت ویژه تقویت کنیم البته مسئولان مربوطه باید بیشتر پیگیر خواسته های خود باشند./ مهر

کلیدواژه

گناوه

بیمارستان

شهرام جلال پور

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی