سیاست / شناسه خبر: 20761 / تاریخ انتشار : 1397/3/13 13:28
|

آبیاری فضای سبز با آب آشامیدنی در استان بوشهر ممنوع شد

بوشهری ها | معاون امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و دستگاه‌های اجرایی این استان ملزم به قطع فوری آبیاری فضای سبز با آب آشامیدنی هستند.

بوشهری ها / معاون امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و دستگاه‌های اجرایی این استان ملزم به قطع فوری آبیاری فضای سبز با آب آشامیدنی هستند. مهرداد ستوده روز یکشنبه در نشست بررسی وضعیت آبیاری فضای سبز استان بوشهر افزود: تفکیک آب فضای سبز و آب شرب در دستور کار مدیریت استان قرار دارد و اقدامات خیلی خوبی نیز در این ارتباط صورت گرفته است.
وی بیان کرد: این مهم به عنوان یکی از مسائل اصلی استان است و از شهرداران و دهیاران و مدیران دستگاه‌های اجرایی می‌خواهیم با همه توان و ظرفیت برای تحقق این مهم اهتمام ورزند.
ستوده تاکید کرد: همه شهرداری‌های تابعه استان به هیچ وجه از آب شرب برای آبیاری فضای سبز استفاده نکنند و بدون تردید با کسانی که توجه و مواظبت لازم را به عمل نیاورند برخورد قانونی می‌شود.
معاون امور عمرانی استانداری بوشهر بیان کرد: از همه مدیران ادارات، سازمان‌ها و نهادها که دارای فضای سبز هستند خواسته می‌شود که از آب شرب برای آبیاری فضای سبز به هیچ عنوان استفاده نکنند.
ستوده گفت: در ارتباط با مصرف آب در محدوده روستایی نیز تاکید می‌ شود در روستاها و دهیاری‌ها در این ارتباط دقت و کنترل لازم را داشته باشند.
وی با یادآوری این نکته که با کم‌آبی روبرو هستیم افزود: گذر از این مرحله با همکاری همه شهرداران، دهیاران، مدیران دستگاه‌های اجرایی و شهروندان و رعایت میزان مصرف بهینه و صرفه‌جویی به راحتی امکان‌پذیر است و این مهم به نحو مطلوب قابل مدیریت است.
ستوده اظهارکرد: در این ارتباط از مردم استان درخواست داریم که با صرفه جویی در مصرف آب، خادمان خود در مدیریت استان یاری کنند.
وی گفت: در سال جاری با توجه به کاهش شدید بارندگی در سطح کشور و بویژه مناطق جنوبی، به تبع آن استان بوشهر نیز به شدت تحت تاثیر پدیده کم آبی و خشکسالی قرار گرفته است.
ستوده یادآور شد: در این زمینه با توجه به تلاش‌های به عمل آمده برای تامین منابع آب پایدار تاکنون 2 واحد آب‌شیرین‌کن با حجم تولید 20 هزار متر مکعب در استان بوشهر اه‌اندازی شده و سه واحد با ظرفیت تولید 77 هزار و 500 متر مکعب در روز نیز در دستور کار قرار دارد که انتظار می‌رود در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

کلیدواژه

مهرداد ستوده

شهرداری بوشهر

فضای سبز

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی