سیاست / شناسه خبر: 20785 / تاریخ انتشار : 1397/4/16 19:03
|
با دستور معاون عمرانی استاندار بوشهر به مدیران آب استان محقق شد

تامین بخشی از آب شهرستان دشتستان از طریق خط کوثر

بوشهری ها | با دستور معاون عمرانی استاندار به مدیران آب استان بوشهر، بخشی از آب شهرستان دشتستان از طریق خط کوثر تامین می‌شود.

بوشهری ها / به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، پیرو جلسه ستاد بحران دشتستان ،جلسه‌ای در دفتر معاون عمرانی استاندار بوشهر با حضور نماینده مردم شریف دشتستان در مجلس، فرماندار دشتستان و مدیران آب استان برگزار شد.
 
در آغاز این نشست، محمدباقر سعادت نماینده مردم  دشتستان در مجلس شورای اسلامی رایزنی‌ها و اقدامات انجام شده را به طور کامل تشریح کرد و فرماندار دشتستان نیز وضعیت امروز آب دشتستان را برای حاضرین در جلسه شرح داد.
 
در ادامه معاون عمرانی استاندار بوشهر از زحمات و پیگیری‌های مجدانه و مسئولانه محمدباقر سعادت از طریق وزیر نیرو، وزیر اطلاعات و معاون امنیتی وزیر کشورو همچنین مکاتبات و مذاکرات مداوم استاندار محترم بوشهر با مقامات کشوری تقدیر کرد.
 مهرداد ستوده بیان داشت: خط کازرون بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با حضور معاون محترم و زحمتکش عمرانی استاندار فارس و مدیران آبی 2 استان بوشهر و فارس منعقد شده بود می‌بایست روزانه 82 هزار متر مکعب آب به سمت استان بوشهر ارسال کند و بابت آن به ازای هر هکتار 140 میلیون ریال نقدا پرداخت شده(طرح نکاشت) که بر این اساس کشاورزان آن منطقه اقدام به کشت نکنند تا آب مورد نیاز استان بوشهر تامین شود لذا به دلیل مسایل متعددی، استان فارس قادر به رفع موانع نشده و استان بوشهر و به ویژه شهرستان دشتستان دچار تنش آبی شده است.
معاون عمرانی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: امیدواریم مسئولان محترم استان فارس هر چه زودتر آب مورد نیاز و مورد توافق را به استان بوشهر تحویل دهند چرا که با توجه به پیوند عمیق مردم این استان علی الخصوص مردم شریف شهرستان کازرون با مردم استان بوشهر مطمئن هستم که مشکلات پیش آمده در استان بوشهر برای آن بزرگواران نیز ناخوشایند است.
 
وی افزود: جلسات متعددی تاکنون برای رفع مشکل آب دشتستان برگزار شده که آخرین جلسه روز پنجشنبه هفته گذشته در فرمانداری دشتستان با حضور اعضای محترم شوراها، امام جمعه محترم برازجان، برخی از اعضای محترم شورای تامین دشتستان و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد که در آن تصمیمات عملیاتی مبنی بر تسریع در حفر چاه‌های در دست اجرا و همچنین حفاری چاه‌های جدید(مجموعا 10 حلقه چاه) و سایر اقداماتی که اخبار آن منتشر شده اتخاذ شد.
 
معاون عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به تصمیم برای تامین بخشی از آب دشتستان از طریق خط کوثر خاطر نشان کرد: برای حل کوتاه‌مدت مشکل آب شهرستان دشتستان، مقرر شد امروز عصر از طریق خط کوثر مقداری از کمبود آب شهرستان دشتستان تامین شود که اکنون تمامی مدیران حوزه آب با نیروهای خود مشغول انجام تست‌های مربوطه و فشارگیری خط هستند و امیدواریم خط مذکور تست‌های لازم را پاسخ دهد.
 
وی یادآور شد: به عنوان مسئول عمران استان در مقابل متانت و عظمت مردم شرمنده هستم و هر اقدامی هم که طی این مدت انجام داده‌ایم به لحاظ اینکه در حال حاضر مشکل کم‌آبی مردم حل نشده است از همه مردم از طرف تمام مسئولان پوزش می‌طلبم.
معاون عمرانی استاندار بوشهر ابراز داشت: در پایان ضمن تشکر از استاندار محترم بابت فراهم کردن اعتبارات لازم(با وجود محدودیت‌های اعتباری) ضمن درک شرایط واقعی و سخت مردم، از مردم عزیز استان بخصوص مردم شهرستان دشتستان خاضعانه و خالصانه می‌خواهم که در حل این مشکل همچون گذشته صبر و شکیبایی لازم را سر لوحه خود قرار داده و با همفکری خود مسئولان استان و شهرستان را در حل مشکلات پیش رو یاری رسانند.
 
انتهای پیام/
 

c24131_Ab-1397-4-16-1.jpg

o24268_Ab-1397-4-16-2.jpg

v741490_Ab-1397-4-16-3.jpg

 

کلیدواژه

آب

دشتستان

خط کوثر

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی