سیاست / شناسه خبر: 20803 / تاریخ انتشار : 1397/5/26 16:53
|
سانحه تلخ برای دختر کماندار بوشهری

خانواده اسما زحمتکش چشم انتظار مسئولان هستند

بوشهری ها | قهرمان تیراندازی با کمان بوشهر در بخش زنان طی با یک حادثه تلخ روبه رو شده و نیاز به کمک مسئولان دارد.

بوشهری هابازهم یک دختر ورزشکار و یک حادثه تلخ. اتفاق مشابهی که چند سال قبل برای سارا عبدالملکی، دختر راگبی باز ایرانی رخ داد، این بار برای یکی از ورزشکاران بوشهری افتاده است.


اسماء زحمتکش، دختر 24 ساله ای که در رشته تیراندازی با کمان دارای مقام های استانی زیادی است و خودش را برای مسابقات رنکینگ کشوری آماده می کرد، در سانحه تصادف با اتومبیل دچار آسیب جدی مغزی و افت شدید سطح هوشیاری شده است.


او هم اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه  بیمارستان شهدای خلیج فارس تحت مراقبت قرار دارد و هنوز علائم مثبتی نسبت به درمانش اعلام نشده است.


برای اینکه از آخرین وضعیت اسما زحمتکش باخبر شویم، ابتدا با رییس هیات تیراندازی با کمان بوشهر تماس گرفتیم. در نهایت خانم صالحی، مدیرروابط عمومی این هیات که رابطه نزدیکی هم با این دختر کماندار داشته، درباره او توضیحاتی را ارائه کرد.


صالحی در ابتدای صحبت های خود به "ورزش سه" گفت: یکشنبه شب وقتی اسما در حال بازگشت به منزل بود، زمان رد شدن از بزرگراه دچار این سانحه شد. با وجود پیگیری های فراوان هنوز هیچ پل عابری برای عبور ساکنان شهرکی که زحمتکش در آن زندگی می کند، نصب نشده و در نهایت این حادثه به وجود آمده است. متاسفانه در این سانحه این دختر کماندار آسیب جدی از ناحیه سر دیده؛ ضمن اینکه شکستگی های زیادی در بدن او وجود دارد. وقتی او را به بیمارستان بردند، پزشکان با ناامیدی درباره وضعیتش صحبت می کردند و حتی در ابتدا گفته بودند مرگ مغزی شده است! در نهایت بعد از آزمایش های دقیق پزشکان گفتند مرگ مغزی رد می شود اما سطح هوشیاری او پایین است.


وی درباره احتمال انتقال اسما زحمتکش به تهران برای درمان بهتر عنوان کرد: او هم اکنون در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر بستری است. پزشکان مدارک او را به شیراز و تهران فرستادند تا اگر تاییدیه برای حرکت دادن او بدهند، بتوانند این دختر را به بیمارستان مجهزتری در تهران منتقل کنند.


صالحی در ادامه به زندگی شخصی و قهرمانی اسما زحمتکش پرداخت و گفت: او از 12 سالگی ورزشکار بود و رشته اصلی اش هم سافت بال بود. حتی دراین رشته به مسابقات آسیایی هم رفته بود؛ اما 2، 3 سالی می شود که به خاطر آسیب دیدگی در آرنج دیگر به آن رشته ادامه نمی دهد و وارد تیراندازی با کمان شده است. او در سطح استان در چند مسابقه اخیر مقام اول را به دست آورده و خودش را برای مسابقات رنکینگ کشوری در دی ماه آماده می کرد. با اینکه سن و سال بالایی ندارد اما همه در بوشهر این دختر را به عنوان یک ورزشکار خوب می شناسند.


وی در پایان در پاسخ به این سوال که مسئولان استانی و ورزش کشور پیگیر وضعیت زحمتکش بوده اند یا خیر، گفت: تا الان هیچ کسی هیچ کاری برای این دختر انجام نداده است. فقط مسئولان اداره کل ورزش استان ابراز همدردی کرده اند. وضع مالی خانواده زحمتکش خیلی خوب نیست. پدر او فوت کرده و با یک خواهر و مادرش زندگی می کند. حتی اخیرا به من گفت که تازه قسط کمانی که خریده بود، به اتمام رسیده است. اسما هم ورزش می کرد و هم سرکار می رفت. امیدوارم مسئولان به خانواده اش در این شرایط کمک کنند تا از پس هزینه های سنگین بربیایند. انشاالله که او سلامتی اش را به دست بیاورد اما مطمئن باشید حتی اگر از بیمارستان مرخص شود، چند سالی طول می کشد که خودش را کامل درمان کند.

از سراسر وب

کلیدواژه

کماندار بوشهری

اسما زحمتکش

دختر ورزشکار

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی