سیاست / شناسه خبر: 20849 / تاریخ انتشار : 1397/6/24 10:46
|
مدیرکل امور اقتصادی استانداری بوشهر:

بوشهر قطب صنعت میگوی پرورشی کشور است

بوشهری ها | در شرایط جدید اقتصادی کشور، حمایت همه جانبه دستگاههای اجرایی از بخش های مختلف تولیدی و اقتصادی به خصوص صادرات میگوی پرورشی ضرورت دارد.

به گزارش بوشهری ها به نقل از مهر، سید اسماعیل موسوی صبح شنبه در نشست شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت اظهار داشت: صنعت پرورش میگو به عنوان یک زنجیره کامل شامل واردات مولد، تکثیر، پرورش، تولید غذا، عمل آوری و صادرات نقش پررنگی در ایجاد اشتغال مولد و پایدار در اراضی لم‌­یزرع مرزی سواحل جنوبی کشور به ویژه استان بوشهر به عهده دارد.

موسوی گفت: با توجه به اینکه در شرایط جدید اقتصادی کشور مشکلاتی پیش روی صادرات میگوی پرورشی استان وجود دارد، لذا حمایت همه جانبه دستگاه­‌های اجرایی از بخش­‌های مختلف تولیدی و اقتصادی­ به خصوص این محصول صادرات محور بیش از پیش ضرورت دارد.

وی ادامه داد: مسئولان استان به‌ویژه استاندار بوشهر در راستای حل این مشکلات و رفع دغدغه و نگرانی همه فعالان این حوزه اقتصادی، مکاتبات لازم را با معاون اول رییس جمهور و تعدادی از وزرا انجام داده و انشاالله تا حصول نتیجه مطلوب موضوع را پیگیری خواهند کرد.

موسوی بیان کرد: به منظور حمایت از تولیدکنندگان و فعالان صنعت پرورش میگو، تشویق و رفع نگرانی مربوط به نحوه فعالیت شاغلان این حوزه در سال زراعی آینده موضوعاتی همچون بلاتکلیفی درخصوص نرخ ارز حاصل از صادرات و لغو تعهد ارزی، پیش بینی و تامین کشتی‌­های کانتینربر یخچالی به میزان کافی در بنادر جنوب به ویژه بندر بوشهر به ­عنوان قطب صنعت پرورش میگو با بیش از ۵۰ درصد تولید کشور و اصلاح محاسبه نرخ تعرفه خدمات بندری بر مبنای نرخ دولتی ارز پیگیری شده است.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت تدبیر و امید، تصمیمات مقتضی را مطابق با شرایط این صنعت اتخاذ کند.

کلیدواژه

میگوی پرورشی

اسماعیل موسوی

شرایط جدید اقتصادی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی