سیاست / شناسه خبر: 20855 / تاریخ انتشار : 1397/6/24 11:40
|

دانشگاه بوشهر با 2 مرکز عملی جهان تفاهم نامه امضا کرد

بوشهری ها | دانشگاه خلیج فارس بوشهر، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ricest) و مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (isc) تفاهم نامه همکاری های علمی، پژوهشی و فناوری امضا کردند.

به گزارش بوشهری ها  به نقل از ایرنا، عبدالمجید مصلح روز شنبه افزود: نقش پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در تامین اطلاعات منابع علمی و مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری در رصد تولید علم مبحث رتبه بندی نشریات، محققان و دانشگاه ها برای ما بسیار ارزشمند است.
وی بیان کرد: دانشگاه خلیج فارس بوشهر به خدمات مشاوره ای این مجموعه نیاز بسیار دارد تا بتواند جایگاه خود را ارتقا دهد.
مصلح ادامه داد: خدمات این مجموعه بویژه در مبحث رتبه بندی و رصد تولید علم باعث ایجاد حرکت در جامعه علمی کشور و کشورهای منطقه شده و در حقیقت علت حضور ما در این مجموعه بهره مندی از این خدمات به نحو مطلوب است.
وی یادآور شد: تفاهم نامه منعقد شده ظرفیتی ایجاد کرده تا در سایر حوزه ها نظیر انجام پروژه های تحقیقاتی، همکاری های بین المللی، برگزاری همایش ها، کارگاه ها و نشست های علمی ملی و بین المللی و نیز چاپ نشریه و کتاب و موضوعات مورد علاقه دیگر نیز تعاملات گسترده ای با پایگاه استنادی علوم جهان اسلام و مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری شکل گیرد.
مصلح اظهار داشت: نمایه سازی اطلاعات و آمار تولیدات پژوهشگران دانشگاه خلیج فارس در پایگاه های اطلاعاتی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام و مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری، کمک به تبیین و تحقق شاخص های رتبه بندی دانشگاه خلیج فارس و تعیین جایگاه این دانشگاه در بین دانشگاه ها و موسسات آموزشی و پژوهشی، همکاری با دانشگاه خلیج فارس برای معرفی و ورود این دانشگاه در نظام های بین المللی رتبه بندی از جمله موارد گنجانده شده در تفاهم نامه است.
وی افزود: استفاده دانشگاه خلیج فارس از منابع و مدارک علمی الکترونیکی و چاپی موجود در پایگاه های اطلاعاتی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام بر اساس قراردادهای مربوطه، ارسال اطلاعات کتابشناختی مربوط به منابع مختلف علمی (نظیر کتاب ها، طرح های تحقیقاتی) موجود در دانشگاه خلیج فارس برای ثبت در پایگاه های استنادی علوم جهان اسلام، ارسال مجموعه مقالات کنفرانس ها، سمینارهای ملی و بین المللی و متن سخنرانی های علمی و مجلات دانشگاه خلیج فارس با هدف ثبت در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام و مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری از دیگر موارد گنجانده شده در تفاهم نامه است.
وی یادآور شد: با هدف تسریع در عملیاتی سازی این تفاهم نامه مقرر شده ظرفیت تفاهم نامه نمایندگان خود را به عنوان رابط اجرایی تفاهم نامه بزودی معرفی کنند.
دانشگاه خلیج فارس هشت دانشکده و یک پژوهشکده دارد که 6 دانشکده در بوشهر، یک دانشکده در دشتستان و یک دانشکده نیز درجم مستقر است.
درسال تحصیلی جدید یکهزار و 924 دانشجوی جدید دربوشهر، 155 نفر در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دشتستان و صد نفر دردانشکده فنی جم تحصیل را آغاز می‌کنند.
این دانشگاه یک رشته کاردانی، 29 رشته کارشناسی، 45 رشته کارشناسی ارشد و 11 رشته دکتری دارد و هفت هزار و 334 دانشجو در آن تحصیل می‌کنند.

کلیدواژه

دانشگاه خلیج فارس

عبدالمجید مصلح

علوم و فناوری

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی