سیاست / شناسه خبر: 20897 / تاریخ انتشار : 1397/6/25 17:12
|
بعد از ده روز هنوز وزارت امور خارجه پیگیرسرنوشت صیادان بوشهری است

هنوز خبری نیست

بوشهری ها | در حالی کارشناس نمایندگی وزارت امور خارجه در بوشهر خبر پیگیری سرنوشت صیادان بوشهری می دهد که 10 روز از از کشته و زخمی شدن صیادان و همچنین دستگیری 6 تن از ملوانان لنج صیادی بوشهری می گذرد

بوشهری ها /  در حالی کارشناس نمایندگی وزارت امور خارجه در بوشهر خبر پیگیری سرنوشت  صیادان بوشهری می دهد که 10 روز از از کشته و زخمی شدن صیادان و همچنین دستگیری 6 تن از ملوانان لنج صیادی بوشهری می گذرد و هنوز هیچ کس از چگونگی ماجرا و علت حمله خونین پلیس دریایی چیزی نمی داند و افکار عمومی و خانواده های صیادان بازداشتی در بی خبری کامل به سر می برند.

روز گذشته کارشناس نمایندگی وزارت امورخارجه در بوشهر به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: سرنوشت صیادانی که به دست پلیس ساحلی امارات دستگیرشده‌اند درحال پیگیری است.

پلیس امارات متحده عربی چهارشنبه ۱۴ شهریوربه یک فروند لنج بوشهری با ۹ سرنشین تیراندازی کردند که بر اثر شلیک آن‌ها یک نفر کشته شد و دو نفر زخمی شدند.

 آن‌ها سپس لنج یاد شده با خدمه‌هایش را به سمت کشورخود بردند و از آن زمان مسوولان وزارت امورخارجه کشورمان در ایران وامارات متحده عربی پیگیر وضعیت این صیادان هستند.

 این لنج صیادی به شماره ۷۷۵۵، دهم شهریور یعنی ۱۵ روز پیش برای صید ماهی از اسکله جلالی بوشهر خارج شده بود.

 خانم زارع کارشناس کنسولی نمایندگی وزارت امور خارجه در بوشهر در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، می‌گوید: پس از اطلاع از این حادثه، از طریق نمایندگی وزارت امور خارجه در ابوظبی و بخش امور اجتماعی وزارت امور خارجه، درحال پیگیری سرنوشت این صیادان هستیم و به محض دریافت اطلاعات بیشتر، خبررسانی خواهیم کرد.

 براساس کنوانسیون‌های بین المللی تیراندازی به سمت شناور‌ها حتی اگر وارد آب‌های ساحلی کشوردیگری شوند، غیرقانونی است. اما با این وجود، پلیس ساحلی کشور‌های حوزه خلیج فارس بار‌ها به شناور‌های استان بوشهر به بهانه‌های مختلف تیراندازی کرده و باعث کشته یا زخمی شدن سرنشینان آن‌ها شده‌اند.

 در همین حال اما، وقتی شناور‌های خارجی وارد آب‌های ایران شده‌اند، فقط شناور توقیف شده و با سرنشینان برخوردی صورت نگرفته است.

 مجید خورشیدی معاون سیاسی امنیتی واجتماعی استانداربوشهر چندی پیش، گفته بود باید مسوولان کشورمان و پلیس ساحلی کشور‌های جنوب خلیج فارس به یک پروتکل عمل برسند که شاهد چنین برخورد‌هایی از سوی کشور‌های دیگر با صیادان ایرانی نباشیم.

ملاحظه بفرمایید این خبر در حالی  بر خروجی باشگاه خبرنگاران جوان قرار می گیرد که  ده روز از ماجرای حمله خونین پلیس امارات بر ملوانان بوشهرمی گذرد و  هنوز دستگاه دیپلماسی کشور و مسئولانی که متولی این امور و مدافع حقوق شهروندان ایرانی هستند همان صحبت روز اول تحویل رسانه ها می دهند . بعد از ده روز، هنوز که هنوز است مسئولان امر در حال پیگیری سرنوشت این صیادان می باشند . پیگیری ی که هیچ اطلاعاتی پیرامون نحوه این درگیری و سلامتی سایر صیادان در بند بوشهری در پی نداشته است .



کلیدواژه

صیادان بوشهری

پلیس امارات

وزارت امور خارجه

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی