سیاست / شناسه خبر: 20907 / تاریخ انتشار : 1397/6/26 11:25
|

سرویس مدارس؛ نقطه سرخط

بوشهری ها | سرویس مدارس یکی از دغدغه های همیشگی والدین است و در استان بوشهر این مسئله همچنان موجب نگرانی برخی والدین است.

به گزارش بوشهری ها به نقل از سپاس، خبری از مدیر آموزش و پرورش بوشهر درباره اینکه کارگروه حمل و نقل دانش آموزی نرخ جدید سرویس مدارس این شهرستان و تعیین و اعلام کرده است بار دیگر موضوع سرویس مدارس را به تیتر اخبار تبدیل کرد.

مرتضی روان دوست گفت: پیش بینی می شود امسال 10 هزار دانش آموز در این شهرستان با سرویس مدارس جا به جا شوند و میزان افزایش هزینه سرویس مدرسه امسال نسبت به سال گذشته 10 درصد است.

مدیرآموزش و پرورش شهرستان بوشهر درباره سوار کردن بیش از حد مجاز (چهار سرنشین) در هر خودرو سواری توسط سرویس دانش آموزان گفت:  پلیس راهور مامورانی برای جلوگیری از این تخلف تعیین کرده است.

وی یادآور شد: با توجه به راه اندازی سامانه پایش ناوگان دانش آموزی (سپند) و ثبت اطلاعات شرکت و راننده ها از طرف شهرداری و نام مدرسه و دانش آموزان از طرف آموزش و پرورش تلاش شده تا از میزان تخلف رانندگان و سوار کردن بیش از ظرفیت خودرو پیشگیری شود.

روان دوست اعلام کرد: تاکنون 50 مدرسه در این سامانه ثبت نام کرده اند وانتظار می رود همزمان با شروع سال تحصیلی جدید اطلاعات سامانه تکمیل شود و به همه مدیران مدرسه ها بخشنامه کرده ایم که با شرکت های دارای مجوز، قرار داد ببندند.

مدیر آموزش و پرورش بوشهر اظهار داشت: اگر کسی تمایل نداشته باشد ازشرکت های طرف قرارداد استفاده کند، آزاد است و مدرسه و آموزش و پرورش مسئولیتی در این زمینه ندارد

.

مدیر آموزش و پرورش گناوه هم در آستانه مهر با خبری درباره سرویس مدارس تیتر رسانه شد. اسکندر احمدی در جلسه شورای ترافیک آموزش و پرورش این شهرستان افزود: مدیران باید نسبت به رعایت ظرفیت خودروهای سرویس توجه و مدارس دارای بار ترافیکی و امنیتی را برای نظارت و کنترل ویژه به نیروی انتظامی معرفی کنند.

وی اظهارداشت: اعضای شورای ترافیک آموزش و پرورش نسبت به ساماندهی سرویس های مدارس ازجمله قیمت، کنترل و نظارت توجه جدی داشته باشد.

مدیر آموزش وپرورش گناوه افزود: واحد ترافیک شهرداری در زمینه تامین تجهیزات ایمنی، تکمیل علایم راهنمایی و رانندگی در مقابل مدارس، ایجاد توقف گاه برای سوار و پیاده شدن دانش آموزان و خط کشی معابر در سطح شهر تا قبل از بازگشایی مدارس اقدام کند.

وی ادامه داد: سازمان حمل و نقل شهرداری و اتحادیه تاکسیرانی در تامین خودروهای موردنیاز مدارس، تعیین و صدور کارت صلاحیت و برچسب ویژه برای رانندگان اهتمام ورزد و پلیس راهور با تخلفات خودروهای سرویس و جلوگیری از فعالیت خودروهای غیرمجاز برخورد و تخلفات عوامل اجرایی و کنترل مدارس دارای بارترافیکی را انعکاس دهد.
مدیر آموزش وپرورش گناوه گفت: نرخ پیشنهادی کرایه تاکسی درون شهری برای دانش آموزان بصورت ماهانه یک میلیون ریال است که در فروردین ماه این میزان باید نصف شود.

اما فارغ از تعیین نرخ سرویس ها که از مسائل مورد اختلاف برای والدین و سرویس های مدارس است اینگونه به نظر می رسد ناوگان سرویس مدارس با مشکلاتی قدیمی دست و پنجه نرم می کند و تعیین نرخ تنها یکی از این مشکلات است. می توان با یک بخشنامه در خصوص هزینه، تعداد دانش آموزان در سرویس و شرایط تایید صلاحیت رانندگان اقدام کرد اما ناوگان نامناسب سرویس مدارس که با فرسودگی و عدم امکانات مناسب رنج می برد از دغدغه های والدین است. سرویس های استاندار از مواردی است که باید مورد توجه جدی مسئولین باشد تا ایمنی و راحتی دانش آموزان به نحو مطلوبی تامین گردد.

آموزش های مناسب برای رانندگان سرویس مدارس از دیگر موارد ضروری برای رانندگان است زیرا هر شغلی شرایط خاص خود را دارد و برای انجام وظایف باید اموزش های لازم ارائه شود و برای مثال اینکه در سرویس پخش چه محتوایی از رادیو برای دانش آموزان مفید است یا خبر باید مورد توجه قرار گیرد.

معاینه فنی خودرو، بیمه حمل مسافر و کارت سلامت راننده از دیگر مواردی است که باید به دقت نظارت و بررسی شود.

از دیگر مواردی که می توان به عنوان نقص سرویس مدارس ذکر کرد نصب برچسب شناسایی خودروهای سرویس مدارس که باید به آن توجه شود . مکان انتظار دانش آموزان باید مکانی ایمن باشد و ورود و خروج به این ایستگاهها ساده باشد.

برخی از سرویس های مدرسه فاقد کمربند ایمنی هستندو این مشکل باید برطرف شود تا سلامت و ایمنی دانش آموزان در خطر نباشد.

کلیدواژه

سرویس مدارس

آموزش و پرورش گناوه

اسکندر احمدی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی