سیاست / شناسه خبر: 20911 / تاریخ انتشار : 1397/6/26 15:52
|
سردار غلامعلی کفاش:

مرکز موزه دفاع مقدس باید دغدغه نمایندگان استان باشد

بوشهری ها | مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس شامل هشت نمایشگاه، سینمای دفاع مقدس، سینمای روباز و فضای سبز است.

بوشهری ها / سردار غلامعلی کفاش روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران با گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: استان بوشهر در عرصه های مختلفی از دفاع مقدس نقش آفرینی داشته و اکنون زیبنده نیست که به عنوان تنها استان فاقد مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس درکشور لقب بگیرد.
وی یادآور شد: اکنون درتمامی استان های کشور بجز بوشهر کار راه اندازی مرکز یاد شده یا تکمیل شده و یا در در دست اجراست.
کفاش افزود: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس شامل هشت نمایشگاه، سینمای دفاع مقدس، سینمای روباز و فضای سبز است.
وی گفت: در این ارتباط تاکنون 6 نقطه شهر بوشهر برای احداث این مرکز پیشنهاد شده که در صورت موافقت نهایی کار این پروژه آغاز می شود.
کفاش ادامه داد: با توجه به وسعت پروژه شاید تنها یکسال زمان ببرد تا نقشه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس توسط کارشناسان طراحی شود.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان بوشهر تاکید کرد: با توجه به وجود جزیره خارگ، نیروگاه اتمی بوشهر، پایگاه ششم شکاری و به فراخور اهمیتی که در حوادث هشت سال دفاع مقدس دارند باید تحقق مرکز فرهنگی و موزه دفاع دفاع مقدس بوشهر به اولویت مسئولان تبدیل شود.
کفاش افزود: در سطح شهرستان ها نیز در صورت تامین زمین و اعتبار مناسب می توانیم در راستای ایجاد پایگاه فرهنگی و موزه دفاع مقدس گام برداریم.
وی با اشاره به برگزاری 800 برنامه در هفته دفاع مقدس در بوشهر اظهار داشت: رژه و نمایش اقتدار توانمندی های نیروهای مسلح استان بوشهر، برپایی نمایشگاه دفاع مقدس، بازسازی عملیات ثامن الائمه(عملیات مربوط به شکست حصر آبادان) که با فرمان امام خمینی (ره) آغاز شد از جمله برنامه های شاخص استان بوشهر در این هفته است.
کفاش افزود: برگزاری رزمایش 20 هزار نفری بسیجیان، مسابقات فرهنگی ورزشی با محوریت دفاع مقدس، غبارروبی گلزار شهدا از دیگر برنامه های استان بوشهر در هفته دفاع مقدس است.
وی ادامه داد: آئین گرامیداشت شهادت فرماندهان شهید دفاع مقدس، همایش بزرگداشت روز سرباز دیگر برنامه های این استان برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس به شمار می رود.

کلیدواژه

مركز فرهنگي و موزه دفاع مقدس

گراميداشت هفته دفاع مقدس

سردار غلامعلي كفاش

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی