جامعه / شناسه خبر: 264 / تاریخ انتشار : 1395/12/24 20:52
|
چند قلوزایی و مشکلات پیش روی خانواده

چهار قلوهای دیّری در انتظار کمک مسوولان +عکس

بوشهری ها | این چهار قلوها که کمتر از دو هفته از تولد آنها می گذرد از مادری 33 ساله متولد شده اند و شغل پدرشان ماهیگیری است.

بوشهری ها / بسیاری از خانواده های چندقلوزا از طبقه متوسط جامعه هستند و با توجه به اقتصاد خانوار، برای یک فرزند خود را آماده کرده بودند اما با تولد دو یا چند نوزاد آنان به یکباره و دست تنهایی در نگهداری امور نوزادان از یک سو و نداشتن توان مالی از سوی دیگر گرفتار می آیند.

به گزارش «بوشهری ها » ؛ مادران چندقلوها در قلب ماجرا و کانون مدیریت مشکلات نوزادان قرار دارند و شرایط دشوار در بسیاری موارد موجب می شود این زنان از نظر جسمی و روانی شکننده شوند واگر شاغل باشند مصائب مضاعفی را متحمل شوند.

پدر نیز با مشکلات متعددی مواجه است، از طرفی به دلیل مراقبت چند فرزند استراحت کمتری درخانه دارد و از سوی دیگر باید بتواند هزینه های بالای نگهداری این نوزادان را با کار بیشتر جبران کند.

در این میان گرچه خانواده های زوج های صاحب نوزادان چند قلو نیز هر یک به سهم خود گوشه ای از کارها را می گیرند، اما نگاه ها همچنان به نهادهای دولتی است که اغراق نیست اگر گفته شود کمترین حمایت ها از این ناحیه بروز می کند.

در همین خصوص والدین چهارقلوهای شهرستان دیر با توجه به شرایط مالی خانواده، خواستار کمک و توجه مسئولان هستند.

این چهار قلوها که کمتر از دو هفته از تولد آنها می گذرد از مادری 33 ساله متولد شده اند و شغل پدرشان ماهیگیری است.

مادر چهارقلوها که نام هایشان رقیه، علی، حسین و عباس است می گوید به تنهایی نمی تواند از فرزندانش پرستاری کند.

به نوشته خبرگزاری صداوسیما، فاطمه انگاله افزود: نوزادانش که بین یک کیلو و 495 تا دو کیلو و 280 گرم وزن دارند از لحاظ جسمی وزن مناسبی ندارند و شیر یارانه ای هم نمی تواند جوابگوی تغذیه آنها باشد.

 وی گفت: هزینه آنها روزانه بیش از دویست هزار تومان است و پدرشان با شغل فصلی ماهیگیری از تامین نیازهای نوزادان ناتوان است.

این پدر و مادر از مسئولان می خواهند در تامین هزینه نوزادان به کمک شان بشتابند.

کلیدواژه

چهارقلو

بردستان

بندر دیر

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی