سیاست / شناسه خبر: 31010 / تاریخ انتشار : 1397/7/6 16:17
|
به مناسبت روز جهانی اکوتوریسم؛

تور پرنده‌نگری در گناوه برگزار شد

بوشهری ها | دومین تور پرنده نگری به مناسبت روز جهانی اکوتوریسم و آبزیان به همت انجمن یاوران سبز اندیش طبیعت گناوه با حضور جمعی از دوستداران طبیعت در ساحل این بندر برگزار شد.

بوشهری ها / سالانه هزاران پرنده از انواع مختلف پرندگان فصل پاییز و زمستان خود را در استان بوشهر و سواحل زیبای آن سپری میکنند که در بین این پرندگان گونه هایی از پرندگان کم یاب و در حال انقراضی نیز وجود دارند.

دومین تور پرنده‌نگری صبح جمعه به همت انجمن یاوران سبز اندیش طبیعت گناوه با حضور دوستداران طبیعت و محیط زیست در ساحل زیبای این بندر برگزار شد.

تور پرنده‌نگری در گناوه برگزار شد

محمد تولیده رئیس اداره محیط زیست گناوه و دیلم گفت: محیط زیست یک امانت در دست ما انسان‌ها است و باید با حفاظت از طبعیت  آن را به نسل‌های آینده تحویل دهیم.

وی گفت: متاسفانه سال‌های گذشته تعداد زیادی از گونه‌های مختلف پرندگان مهاجر به گناوه برای گذراندن فصل پاییز و زمستان مهاجرت می‌کردند ولی امسال با شروع فصل پاییز تعداد این پرندگان خیلی کمتر شده است.

غلامرضا نعمتی مسئول انجمن یاوران سبز اندیش  طبیعت گناوه گفت: هدف از  برگزاری تور های گردش گری و پرنده نگری اشنایی شهروندان با ظرفیت های اکوتوریسم شهرو ترویج و اشاعه فرهنگ دوستی با محیط زیست و گسترش فعالیت‌های گردشگری و اهمیت و حفاظت از محیط زیست و ابزیان و پرندگانی که در معرض خطر هستند است.

وی افزود: از جمله این تهدیدات زیست محیطی که ابزیان را تهدید میکند ورود فاظلاب شهری به دریا است که باعث آلوده شدن زیستگاه آبزیان و پرندگان شده است.

اردشیر شمسی زاده فعال محیط زیست گناوه در این تور گفت: در مورد تنوع پرندگان متاسفانه محیط زیست دست‌خوش بلاهای است که انسان‌ها بوجود آورداند و به همین خاطر تعداد پرندگان مهاجر خیلی کم شده است و دیگر به ندرت می‌توان پرندگان نادر و کم یاب را در سواحل استان مشاهده کرد.

وی افزود: در شهرستان گناوه پرنده نادر و کمیابی به نام گیلانشاه مشاهده شده که در زمره پرندگان حفاظت شده جهانی است و نسل این پرنده در حال انقراض است.

کلیدواژه

دومين تور پرنده نگري

غلامرضا نعمتي

اردشير شمسي زاده

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی