سیاست / شناسه خبر: 31037 / تاریخ انتشار : 1397/7/8 10:31
|

افزایش ایستگاه‌های آتش‌نشانی گناوه ضروریست

بوشهری ها | سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گناوه گفت: باتوجه به گستردگی و توسعه این شهر و قرارگرفتن 3 روستا در جوار آن، 2 ایستگاه آتش نشانی موجود کافی نیست.

به گزارش بوشهری ها به نقل از خلیج فارس، سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گناوه گفت: باتوجه به گستردگی و توسعه این شهر و قرارگرفتن 3 روستا در جوار آن، 2 ایستگاه آتش نشانی موجود کافی نیست و باید یک ایستگاه دیگر راه اندازی شود.

ولی سیفی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: طبق استاندارد به ازای هر 30 هزار نفر جمعیت باید یک ایستگاه آتش نشانی مستقر باشد در حالیکه در بندر گناوه با بیش از 90 هزار نفر جمعیت تنها 2 ایستگاه وجود دارد و در زمان بروز حوادث جوابگو نیست.

وی اظهار داشت: درصورت اضافه شدن یک ایستگاه دیگر در شهر گناوه، مدت زمان حضور آتش نشانان در زمان بروز حادثه درصورت همواربودن مسیر و نبود ترافیک طبق استاندارد تعریف شده 3 تا 5 دقیقه طول خواهد کشید.

سیفی، کمبود نیرو و تجهیزات و ماشین آلات را از عمده مشکلات آتش نشانی این شهرستان عنوان کرد و گفت: به ازای هر 2 هزار نفر یک نیروی آتش نشان باید وجود داشته باشد درحالیکه کل نیروهای شهرستان 26 نفر هستند.

وی اظهار داشت: 2 ایستگاه آتش نشانی موجود در این شهر چهار دستگاه خودرو دارند که آنها نیز فرسوده و قدیمی است و نیاز به چهار دستگاه خودرو دیگر شامل امدادونجات، پیشرو و اطفای حریق است.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گناوه به عملکرد یک سال اخیر اشاره کرد و گفت: در این مدت 812 ماموریت توسط ایستگاه های آتش نشانی این شهرستان انجام و 720 فقره حوادث گوناگون ازجمله آتش سوزی رخ داد که آتش نشانان حضور و انجام وظیفه کردند.

وی افزود: به منظور ارتقای سطح علمی دانش آموزان، برنامه های متعددی از جمله نحوه استفاده از کپسول آتش نشانی و جلوگیری از بروز حوادث در سطح مدارس این شهرستان پیش بینی شده که درطول سال تحصیل اجرایی می شود.

سیفی اظهار داشت: نگاه و دید مردم نسبت به آتش نشانی بعد از حادثه پلاسکو بهتر و بیشتر شده و دراین ارتباط اقشار و گروه های مختلف به ایستگاه های شهرستان مراجعه و از آتش نشانان تقدیر می کنند.

کلیدواژه

آتش نشانان

ولی سیفی

شهرداری گناوه

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی