سیاست / شناسه خبر: 31071 / تاریخ انتشار : 1397/7/9 10:46
|
عضو کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد:

جزییات اختلاس در شرکت نفت بوشهر

بوشهری ها | خانواده فرد خاطی نیز به شرکت ملی پخش مراجعه کرده تا پول اختلاس شده را به خزانه بازگرداند.

بوشهری ها / عضو کمیسیون انرژی مجلس در خصوص اختلاس در بانکرینگ بوشهر (فروش سوخت) گفت: فردی که در بخش فروش فرآوده های نفتی بوشهر فعالیت داشته بجای اینکه قیمت را بر اساس نرخ آزاد محاسبه کند، قیمت ها را به نرخ دولتی محاسبه و در این بین مابه التفاوت ایجاد شده را خودش برداشته است.

جلال میرزایی با اشاره به اینکه تخلف مذکور مربوط به سال های 94 تا اوایل سال 96 بوده است، ادامه داد: حسابرسی شرکت ملی پخش اختلاف حساب بوجود آمده را کشف و فرد خاطی را به مراجع قضایی معرفی کرده است.

نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی افزود: این تخلف دو ماه پیش کشف شده و میزان آن 5 میلیارد تومان است.

فرد متخلف ممنوع الخروج شده است

میرزایی در گفتگو با خانه ملت با بیان اینکه هم اکنون پرونده در دادگاه تشکیل شده و فرد متخلف ممنوع الخروج شده است، افزود: در این بین خانواده فرد خاطی نیز به شرکت ملی پخش مراجعه کرده تا پول اختلاس شده  را به خزانه بازگرداند.

وی تصریح کرد: علت وقوع این تخلف، سو استفاده از مابه تفاوت فروش فرآورده نفتی به شناورهای صیادی و تجاری بوده و فرد متخلف با استفاده از اختلاف قیمتی فروش فرآورده نفتی به شناورهای صیادی با تجاری که حدود 300 تومان است (قیمت فوب خلیج فارس) عملا دست به این تخلف زده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با ادامه داد: بهمن ماه پارسال با راه اندازی سامانه جدید الکترونیکی فروش فرآورده نفتی عملا انجام هرگونه تخلف جدید از محل ما به تفاوت فروش سوخت منتفی شده است.

منبع: خلیج فارس

کلیدواژه

جلال میرزایی

عضو کمیسیون انرژی مجلس

اختلاس در بانکرینگ بوشهر

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی