سیاست / شناسه خبر: 31075 / تاریخ انتشار : 1397/7/9 11:04
|

انتخابات شوراهای دانش‌آموزی بوشهر اول آبان برگزار می شود

بوشهری ها | معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: بیست و یکمین انتخابات شوراهای دانش آموزی استان بوشهر اول آبان در مدارس سراسر استان برگزار می‌شود.

بوشهری ها / سیروس فتحی صبح امروز در نشست ستاد بیست و یکمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی استان بوشهر با بیان اینکه این انتخابات تمرینی است برای حضور دانش آموزان در صحنه‌های بزرگ‌تر در راستای دموکراسی اظهار داشت: این  انتخابات می‌تواند موفقیت‌های دانش آموزان را در مشارکت‌های اجتماعی و سیاسی دو چندان کند.

انتخابات شوراهای دانش‌آموزی استان بوشهر اول آبان برگزار می‌شود

فتحی، مشارکت اجتماعی را از اهداف تشکیل شورای دانش آموزی در مدارس دانست و تصریح کرد: استفاده از توانمندی‌های دانش آموزان، ایجاد و تقویت روحیه مشارکت پذیری می‌توان از دیگر اهداف تشکیل این شوراها در مدارس نام برد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه بیست و یکمین انتخابات شوراهای دانش آموزی استان بوشهر اول آبان در مدارس سراسر استان برگزار می‌شود افزود: براساس پیش بینی کمیته برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی در استان، بیش از یک هزار و 500 مدرسه انتخابات دانش آموزی را برگزار می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیش از 152 هزار دانش آموز از پایه سوم ابتدایی تا دوازدهم به تفکیک دوره تحصیلی و جنسیت در انتخابات شورای دانش آموزی در استان شرکت می‌کنند تصریح کرد: از این تعداد 74 هزار و 500 دانش آموز دختر و 77 هزار 500 دانش آموز پسر در انتخابات شرکت می‌کنند.

فتحی تصریح کرد: طبق پیش بینی که آموزش و پرورش استان داشته است 12 هزار و 500 دانش آموز دختر و 14 هزار و 500 دانش آموز پسر داوطلب عضویت در انتخابات شورای دانش آموزی می‌شوند.

وی بیان کرد: از این تعداد دانش آموز داوطلب انتخابات شورا، 11 هزار 500 دانش آموز به عنوان منتخبان شورای دانش آموزی مدارس استان انتخاب می شوند.

فتحی با بیان اینکه هر مدرسه براساس تعداد دانش آموز، 5 تا 11 عضو اصلی و علی البدل دارد افزود: در بعضی ازمدارس استان، انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود .

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه آموزش‌های لازم برای آشنایی دانش آموزان با شیوه انتخاب صحیح و درک انتخابات اصولی ارائه می‌شود خاطرنشان کرد: شوراهای دانش آموزی نقش مهمی را در تصمیم آینده دانش آموزان ایفا می‌کند و شرایطی باید فراهم شود تا تبلیغات دانش آموزان به طور مناسبی اجرا شود.

فتحی با بیان اینکه مدیران باید پذیرای همکاری‌های شوراهای دانش آموزی در مدرسه باشند افزود: شورای دانش آموزی یک دارایی در مدرسه است که در صورت جدی گرفتن از جانب مسئولان مدارس می‌تواند با هم افزایی مثبت در بین دانش آموزان، کمک های بسیاری به مسولان مدرسه کند.

منبع: تسنیم

کلیدواژه

سیروس فتحی

انتخابات شورای دانش آموزی

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی