سیاست / شناسه خبر: 31076 / تاریخ انتشار : 1397/7/9 11:07
|

انعقاد قرارداد پژوهشی شرکت گاز استان با دانشگاه تهران

بوشهری ها | مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر از انعقاد قرارداد پژوهشی این شرکت با دانشگاه تهران خبرداد و گفت: این پروژه پژوهشی با اعتبار ۱.۳ میلیارد ریال در مدت ۲۴ ماه اجراء می‌شود.

بوشهری ها / مسلم رحمانی صبح امروز در نشست با کارشناسان شرکت گاز استان بوشهراز انعقاد قرارداد پژوهشی میان شرکت گاز استان بوشهر و دانشگاه تهران خبر داد و اظهار داشت: هدف از اجرای این پروژه پژوهشی بررسی عملکرد لوله کامپوزیت تحت بار قائم و میزان انعطاف‌پذیری است.

قرارداد پژوهشی شرکت گاز استان بوشهر با دانشگاه تهران منعقد شد

وی افزود: با توجه به توسعه فناوری لوله‌های کامپوزیت در حوزه‌های مختلف و استفاده از این لوله‌ها در خطوط تغذیه گاز کشور، بررسی رفتار مکانیکی لوله در بارگذاری فشار قائم، به عنوان یکی از بارهای اصلی اعمالی به خطوط لوله گاز ضروری می‌باشد چرا که لوله‌های کامپوزیت مدفون، بواسطه بارهای ناشی از شرایط نصب و عملکرد خود، بیضوی شکل می‌شوند که این امر بر روی میزان جریان سیال عبوری تاثیر منفی دارد و می‌تواند منجر به پدیده جدایش لوله‌ها شود.

مدیر‌عامل شرکت گاز استان بوشهر بیان کرد: در این پروژه پژوهشی، کامپوزیت تحت بار قائم به صورت آزمایشگاهی بررسی و سپس  از طریق مدلسازی، شرایط آزمون دقیقا شبیه‌سازی می‌شود تا تاثیر عوامل مختلف بر روی رفتار لوله و بالاخص جدایش بین لایه‌ای مورد بررسی واقع ‌شود.

 رحمانی با اشاره به اینکه این شرکت در حال حاضر به‌عنوان قطب استفاده از لوله‌های کامپوزیت در کشور به شمار می رود ،اظهار امیدواری کرد: با انجام پروژه یادشده و دستیابی به نتایج آن، گام مهمی در اجرای طرح استفاده از لوله‌های کامپوزیتی بجای لوله‌های فلزی در صنعت گازرسانی کشور برداشته شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه تهران به عنوان مجری پروژه متعهد شده است در مدت زمان 24 ماه پروژه راتکمیل کنداعتبار اجرای اختصاص یافته برای اجرای این پروژه را  1.3 میلیارد ریال عنوان کرد.

منبع:تسنیم

کلیدواژه

مسلم رحمانی

شرکت گاز استان بوشهر

انعقاد قرارداد پژوهشی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی