سیاست / شناسه خبر: 31090 / تاریخ انتشار : 1397/7/9 18:05
|
وزیر صنعت، معدن و تجارت:

همه کالاهای اساسی مردم در حال تامین است

بوشهری ها | وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تقریباً همه کالاهای اساسی مورد نیاز عموم مردم در حال تامین است

به گزارش بوشهری ها به نقل از ایرنا؛ «محمد شریعتمداری» در حاشیه نشست با اعضا کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: نشست با کمیسیون اقتصادی مجلس، برای وفاق و هماهنگی بیشتر به منظور کمک به جامعه برای ایجاد آرامش در بازار است.

به گفته وی، هدف اساسی این جلسه با نمایندگان مجلس، تسریع در تامین ارز مورد نیاز برای کالاهای اساسی و کالاهای عمومی مورد احتیاج مردم بوده‌ است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: تسریع در تامین نیازهای ارزی مردم، کالاهای اساسی و سایر کالاهای عمومی مورد نیاز، چه از طریق تصویب قانون در مجلس و چه از طریق هماهنگی با نمایندگان مجلس و شورای هماهنگی سران سه قوه با قانونمندی های جدید انجام خواهد شد تا این مسیر با قوت و قدرت بیشتری در 2 حوزه تامین و سهولت دسترسی به کالا و نظارت دقیق تر و جامع تر بر قیمت کالاهایی که با نرخ رسمی وارد کشور شده و در اختیار مردم قرار می گیرد، ادامه یابد.
وی در ادامه، راه اندازی سامانه های مربوط به فرآیند تجارت نظیر سامانه جامع تجارت، سامانه جامع انبارها و غیره را از دیگر اقدام های دولت عنوان کرد و گفت: تاکنون 520 هزار انبار رسمی در این سامانه ثبت شده و همه کالاهایی که در این انبارها هستند، تحت نظارت و کنترل عمومی دولت قرار می‌گیرند.
شریعتمداری همچنین تقویت سازمان های بازرسی و نظارت و قانونمندی هایی که نظارت و مجازات برخی از متخلفان را در حوزه تولید و توزیع تشدید می کند، از دیگر اقدام های انجام شده توسط دولت عنوان کرد.
وی بیان داشت: شبکه اصناف و بازار پشت سر انقلاب بوده و همواره با همه اهداف نظام همسو عمل کرده اند و به هیچ وجه منافع آنها با منافع مردم در 2 راستا نیست، اما افرادی هستند که در همین شرایط می خواهند از آب گل آلودی که برخی به وجود آورده اند، برای خود کسب منفعت کنند که باید با این سودجویان برخورد مستحکم و قاطع انجام شود.
این عضو کابینه دولت دوازدهم یادآور شد: در نشست کمیسیون اقتصادی گزارشی از میزان واردات کالای اساسی به کشور در 6 ماه گذشته ارائه و به اعضای کمیسیون اطمینان داده شد که دولت با استحکام به هیچ عنوان در حوزه واردات کالاهای اساسی جامعه تعللی را نمی پذیرد.
شریعتمداری ادامه داد: هر یک از این سامانه ها و مقررات یکی پس از دیگری اجرایی می شود و هر کدام به نوعی ثبات در یک عرصه به وجود می آورد، البته برخی نهادسازی‌هایی که برای آینده میان مدت انجام می شود، زمان‌بر است.
به گفته محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری دولت تاکنون حدود 14 میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی مردم تخصیص داده است.

کلیدواژه

محمد شريعتمداري

وزير صنعت، معدن و تجارت

كالاهاي اساسي

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی