سیاست / شناسه خبر: 331 / تاریخ انتشار : 1396/1/29 12:33
|
فرماندار بوشهر :

رد صلاحیت شدگان شوراها می توانند شکایت کنند

بوشهری ها | دولت با همة این دستاورهای بزرگ دنبال پوپولیسم و کارهای عوامفریبانه و هزینه زا نبوده است. دولت روحانی دولت نمایش راه انداختن و «شو» بر پا کردن نیست.

بوشهری ها /  در آستانة اعلام نتایج انتخابات شوراهای شهر و روستا، نخستین جلسة اداری شهرستان بوشهر در فرمانداری برگزار شد تا زیر سایة انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم و شوراهای پنجم، فرماندار به تبیین دوبارة شرایط انتخاباتی شهرستان بوشهر بپردازد. عباس جمشیدی، فرماندار بوشهر در جلسة شورای اداری استان با تأکید بر حق الناس بودن رأی مردم، بسیج امکانات دولتی به نفع هر نامزد انتخاباتی چه در انتخابات شوراها و چه در انتخابات ریاست جمهوری را جرم اعلام کرد و از تحت پیگرد قرار گرفتن کسانی سخن گفت که قوانین را رعایت نکرده و این امکانات را در اختیار نامزدهایی خاص قرار می دهند. همچنین جمشیدی با اشاره به سخنان رهبری گفت شرط امنیت ملی حضور حداکثری مردم است و اگر کسی در میان ملت حتی اسلام را قبول ندارد به خاطر ایران و کشور در انتخابات شرکت کند.

رد صلاحیت شدگان می توانند شکایت کنند

 

به گزارش « بوشهری ها » جمشیدی، فرماندار بوشهر در بخش نخست سخنان خود گفت :  «شهرستان بوشهر در ایام ثبت نام برای انتخابات شورای شهر و روستا شاهد حضور خوب نامزدها و داوطلبان بود که 444 نفر در انتخابات ثبت نام کردند که دستاورد خوبی است. بلافاصله پس از خاتمة موعد ثبت نام، بررسی صلاحیتها با ارائة گزارش منابع چهارگانه آغاز شد و در موعد مقرر نیز پایان گرفت و در حال حاضر به هیئت نظارت انتخابات ارسال شده است. نتیجة بررسی صلاحیتها 31 فروردین ماه در اختیار فرمانداری قرار خواهد گرفت و در دوم اردیبهشت ماه به صورت رسمی اعلام خواهد شد. اگر هر یک از داوطلبین نسبت به عدم تأیید صلاحیت خود معترض باشد می تواند بلافاصله به مراجع تعیین شده شکایت خود را جهت بررسی مجدد اعلام کند تا در نهایت بر اساس قانون و حقوق شهروندان وضعیت آنان مشخص شود».

با هر گونه تبلیغات زودهنگام قویاً برخورد خواهد شد

 

جمشیدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه موعد رسمی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری 8 اردیبهشت ماه آغاز می شود و سرآغاز تبلیغات شورا 21 اردیبهشت ماه است، بیان کرد : «تقاضای ما از داوطلبین محترم و هواداران آنان رعایت قانون است. تأکید داریم که هم در فضای حقیقی و مجازی از تبلیغات زودهنگام به شدت پرهیز کنند و قانون را رعایت نمایند».

همه را به میدان بخوانیم

فرماندار بوشهر همچنین با بیان فراز مهمی از سخنان رهبری که «حتی کسانی که با من هم مخالف هستند در انتخابات به خاطر کشور شرکت کنند» به اهمیت حضور حداکثری در انتخابات اشاره کرد و گفت: «ما باید زمینه را برای مشارکت حداکثری مردم فراهم کنیم. این مسئله تا آنجا مهم است که رهبری در بیاناتی که داشته اند بیان کرده اند که حتی اگر بنده و اسلام را هم قبول ندارید برای کشور و ایران به میدان بیایید. لذا این مسئولیت همة ماست که زمینه را برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات فراهم کنیم و همه را به میدان فرا بخوانیم».

بی طرف، اما مدافع دولت

به گزارش « بوشهری ها » عباس جمشیدی، فرماندار بوشهر در ادامه با اعلام بی طرفی کلیة دستگاه های اجرایی کشور در امر انتخابات به مسئلة تخریب دولت اشاره کرد و گفت: «از کلیة همکاران اداری خود می خواهم که تأکید ویژه بر بی طرفی در انتخابات داشته باشند و از هیچ یک از امکانات دولتی به نفع نامزد خاصی بهره برداری نکنند که قطعاً جرم است و مجازات در پی خواهد داشت. اما این به معنای آن هم نیست که از کارهایی که در این دولت صورت گرفته دفاع نکنیم».

حتی نمی توانستیم پرچم ایران را برافراشته کنیم

جمشیدی سپس به بیان برخی از دستاوردهای مهم دولت یازدهم پرداخت و گفت: «ما تورم 40% را تحویل گرفته ایم و امروز تورم را به زیر 10% رسانده ایم. نرخ فرساینده و افزایندة قیمت اقلام مصرفی عموم مردم به شدت کنترل شد و از سقوط قدرت خرید مردم به کمال قدرت ممانعت به عمل آمد. ثبات اقتصادی در کشور پدید آمد و دیگر خبر از سقوط و فراز نرخهای ارزی نمی بینیم. برجام به نتیجه رسیده است. برجامی که تا قبل از انعقاد آن ما حتی جرأت آن را نداشتیم که نفتکشها را با پرچم ایران به دریاها بفرستیم و مجبور بودیم از پرچم دیگر کشورها استفاده کنیم. آیا اینها دستاورهای کمی است؟ الان ایران بار دیگر عزتمندانه پرچم کشور را بر فراز نفت کشهایش برافراشته می کند. اینها و صدها دستاورد درخشان دیگر از برکات حرکت در مسیر عقلانیت و اعتدال در این دولت است. ما باید قاطعانه از عملکرد خود دفاع کنیم و بپرسیم که وقتی در سال 84 دولت اصلاحات پراید 6 میلیونی تحویل دولت بعد از خود داد، چه اتفاقی افتاد که در سال 92 پراید 20 میلیونی تحویل دولت روحانی دادند؟ چه شد که این بلا بر سر اقتصاد ایران آمد؟»

ما عوامفریب و پوپولیست نیستیم

جمشیدی که در دفاع از عملکرد دولت به سایر دستاوردهای آن اشاره می کرد گفت: «دولت با همة این دستاورهای بزرگ دنبال پوپولیسم و کارهای عوامفریبانه و هزینه زا نبوده است. دولت روحانی دولت نمایش راه انداختن و «شو» بر پا کردن نیست. با همة تخریبها علیه دولت، دولت پا از مسیر عقلانیت و تدبیر پس نکشیده است و اعتقاد راسخ دارد جز از مسیر خردورزی و اعتدال مشکلات حل نمی شود. باز تأکید می کنم که به عنوان دستگاه اداری و اجرایی مؤظف به پاسداشت و اعلام این دستاوردها و دفاع از مسیر حرکت دولت و رئیس جمهور هستیم».

کلیدواژه

جمشیدی

فرماندار بوشهر

انتخابات

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی