اقتصاد / شناسه خبر: 351 / تاریخ انتشار : 1396/2/4 13:22
|

تغییر در مدیریت منطقه ویژه اقتصادی بوشهر

بوشهری ها | مدیرعامل سابق منطقه ویژه اقتصادی بوشهر بیان کرد: درآمد عمده منطقه از محل سرمایه گذاری خدمات انبارداری بوده است، منطقه ویژه بوشهر قربانی فساد سازماندهی شده در خارج از مجموعه شده بود.

بوشهری ها / پیش بینی ها درباره تغییر مدیریت منطقه ویژه اقتصادی بوشهر درست از آب درآمد؛ مجموعه ای که از یکسال پیش به دلیل اختلاف با گمرک، تنها منبع درآمدش که دپوی کانتینر بود را از دست داده و حجم بدهی های آن افزایش یافته و در پرداخت حقوق کارکنان دچار مشکل گردیده است.

 این اتفاقات در شرایطی روی داده که مدیران منطقه ویژه معتقدند دچار تحریم داخلی از سوی گمرک شده، اما کارشناسان عقیده دارند این مجموعه باید با تقویت صنایع در محدوده خود به درآمدزایی و فعالیت اقتصادی بپردازد و انبارداری نمی تواند فعالیت مستمری باشد.

در همین شرایط، عبدالله آورا که در مهر 1393 عهده دار مدیریت منطقه ویژه اقتصادی بوشهر شد، از این سمت استعفا داد و کنار رفت تا به دانشگاه بازگردد.

http://www.bsez.ir/Portals/0/Namvar%20(5).JPG

از طرفی، «حسین نامور» جایگزین وی شده که اصالتا تنگستانی می باشد و پیش از این مدیریت شعب بانک صادرات را برعهده داشت.

روز گذشته مراسم تکریم و معارفه مدیران منطقه ویژه اقتصادی بوشهر با حضور تعدادی از اعضای هیأت مدیره و معاونین منطقه ویژه در سالن شماره یک استانداری بوشهر برگزار شد.

محمد حسن باستی، معاون عمرانی استاندار در این مراسم گفت: منطقه ویژه اقتصادی بوشهر فراز و فرودهای زیادی داشته و حتی به خاطر رکودی که این منطقه داشت در مقطعی، برخی مدیران به فکر فروش منطقه ویژه بودند.

وی افزود: اما با نوع نگاه جدیدی که اتفاق افتاد، منطقه ویژه رونق گرفت و شاهد احیای واحدهای تولیدی در این منطقه بودیم. ولی باید اعتراف کرد آنچه از منطقه ویژه اقتصادی بوشهر انتظار می رفت در هیچ دوره ای به اهداف مورد نظر خود نرسید و این اتفاق عوامل متعددی هم داشته است.

http://www.bsez.ir/Portals/0/Namvar%20(3).JPG

معاون استاندار بوشهر بیان کرد: اولین اقدام موثر که باید در منطقه انجام می شد رونق فعالیت واحدهای تولیدی، صنعتی بود که باید این فعالیت ها به سمتی برود تا مشکلات واحدها برطرف شود.

باستی اظهار داشت: اگر اشتغال مسئله مهم کشور است باید به سمت سرمایه گذاری برویم و مهمترین آن توسط بخش خصوصی انجام می شود.

نیمی از واحدهای منطقه ویژه غیرفعال است
وی گفت: هم اکنون از 57 واحد تولیدی موجود در منطقه ویژه بوشهر کمتر از نصف این تعداد فعال است و باید تلاش خود را برای فعال کردن این واحدها به کار بگیریم.

رئیس هیأت مدیره منطقه ویژه اقتصادی بوشهر افزود: باید سرمایه گذاری در منطقه ویژه را تقویت کنیم چرا که به دنبال آن رونق اقتصادی را مشاهده خواهیم کرد.

باستی اضافه کرد: از مدیر جدید انتظار داریم همه ظرفیت های تولیدی و صنعتی منطقه را فعال کرده و مشکلات واحدهای تولیدی را بررسی کنند.

تلاش می کنیم رونق را به منطقه ویژه برگردانیم
مدیرعامل جدید منطقه ویژه اقتصادی بوشهر هم در این مراسم گفت: تلاش می کنیم با همت پرسنل منطقه و مدیران واحدهای تولیدی رونق را به منطقه ویژه بوشهر برگردانیم.

حسین نامور تأکید کرد: خدمات دهی به واحدهای تولیدی با هدف اشتغال وظیفه منطقه ویژه اقتصادی بوشهر است.

http://www.bsez.ir/Portals/0/Namvar%20(12).JPG

منطقه ویژه قربانی فساد سازمان یافته شده بود
مدیرعامل سابق منطقه ویژه اقتصادی بوشهر هم گفت: در ابتدای شروع به کار بنده مشکلی که تولید کننده ها در منطقه ویژه داشتند عدم ثبات و آرامش در منطقه بود که با سیاست گذاری های صورت گرفته شرایط مطلوبی فراهم شد.

عبداله آورا افزود: یکی از اقداماتی که به دنبال آن بودیم کاهش بوروکراسی در منطقه بودیم و تلاش داشتیم که این امر اتفاق بیفتد.

وی بیان کرد: درآمد عمده منطقه از محل سرمایه گذاری خدمات انبارداری بوده است، منطقه ویژه بوشهر قربانی فساد سازماندهی شده در خارج از مجموعه شده بود.

مدیرعامل سابق منطقه ویژه اقتصادی بوشهر اظهار داشت: در منطقه ویژه بوشهر 500 میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش انبارها صورت گرفت و 200 میلیارد تومان هم برای زیرساخت ها هزینه شد.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از تلاش های عبداله آورا، حسین نامور به عنوان مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر منصوب شد.

http://www.bsez.ir/Portals/0/Namvar%20(11).JPGhttp://www.bsez.ir/Portals/0/Namvar%20(10).JPG

منبع : خلیج فارس

کلیدواژه

آورا

نامور

بوشهر

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی