سیاست / شناسه خبر: 41222 / تاریخ انتشار : 1397/8/28 11:29
|

امام جمعه: وضعیت اسکله بردخون مبهم است

بوشهری ها | امام جمعه بردخون خواستار توجه به نیازها و مطالبات صیادان شد و گفت: وضعیت اسکله بردخون مبهم است.

به گزارش بوشهری ها به نقل از مهر؛ حجت الاسلام سیدحسین رکنی حسینی صبح دوشنبه در بازدید از صیدگاه خورخان بردخون اظهار کرد: مردم بردخون برای امرار معاش چاره ای جز صیادی و کشاورزی ندارند که صید و صیادی نیز چندان امیدوارکننده نیست.

وضعیت اسکله بردخون مبهم است/ لزوم توجه به مطالبه صیادان

وی افزود: ساکنان بخش بردخون از قدیم به شغل صیادی اشتغال داشتند و با وسایل ساده و ابتدایی روزی خود را از دریا تأمین می‌کرده‌اند اما پس از گذشت سال‌ها باز مجبورند به سختی و با حداقل امکانات صید کنند که این وضعیت شایسته این قشر پرتلاش و سخت‌کوش نیست.

رکنی حسینی اضافه کرد: تنها آرزوی صیادان این منطقه احداث اسکله صیادی در خورخان بوده که پس از گذشت سالها تا هنوز عملی نشده و مردم همچنان چشم انتظار تکمیل آن هستند.

امام جمعه بردخون ابراز داشت: تاکنون مسئولان زیادی به منطقه مراجعه کرده‌اند و اقدامات زیادی برای آماده سازی اسکله انجام شده اما برخلاف صرف اعتبارات روند کار کند است و خواسته صیادان تلاش جدی تر برای آغاز به کار این پروژه مهم در این منطقه است.

وی ادامه داد: در این ۴۰ سال مسئولان زیادی بر سر کار آمده اند و وعده های بسیاری داده شده اما این نیاز واقعی مردم که معاش این گروه به آن وابسته است عملی نشده و منتظرند تا بالاخره این رویا تعبیر شود و آنان نیز صاحب اسکله شوند.

رکنی حسینی گفت: در این سال‌ها بارها به ضرورت احداث و تکمیل اسکله در بردخون اشاره کرده‌ایم که مردم با سوابق درخشان امکاناتی ندارند و فقط دنبال لقمه حلالی هستند اما برای صید هیچ پشتوانه و حمایتی ندارند.

وی ادامه داد: از دیلم تا عسلویه همه شهرها و روستاهای ساحلی دارای اسکله هستند و صیادان با آرامش و بدون دغدغه به صید مشغولند اما صیادان بردخونی مجبورند در گرما و سرما فاصله ۲۰۰ متری یا بیشتر را برای انتقال صید یا بشکه های بنزین قایق ها طی کنند و عاقبت در جوانی بیمار و خانه نشین می شوند.

امام جمعه بردخون تصریح کرد: متاسفانه برخی از بیان مشکلات مردم بویژه صیادان گله مندند اما تریبون نماز جمعه متعلق به مردم است و ما وظیفه داریم خواسته ها و مشکلات اقشار مختلف را بازگو کنیم تا مسئولان برای رفع آن اقدام کنند.

در این بازدید تعدادی از صیادان نیز از عدم تکمیل اسکله انتقاد کردند و گفتند: شرایط برای صیادان هر روز بدتر از گذشته می شود و به دلیل وجود صید ترال قادر به تأمین هزینه ها نیستیم زیرا صیدی در دریا نیست و افزایش ادوات صیادی نیز فعالیت در این حوزه را بسیار مشکل کرده است.

امام جمعه بردخون با صیادان مستقر به گفتگو نشست و از نزدیک به درد دل آنان گوش کرد و همچنین از روند کار اسکله خورخان بازدید کرد.

کلیدواژه

حجت الاسلام سید حسین رکنی حسینی

صیدگاه خورخان بردخون

دیلم تا عسلویه

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی