سیاست / شناسه خبر: 41223 / تاریخ انتشار : 1397/8/28 11:35
|

رسیدن بانوان شهرم به قله های ورزشی آرزوی من است

بوشهری ها | گفتگو با رباب راستی مطلق دانشجوی رشته تربیتی بدنی و داور فعال هندبال استان بوشهر

بوشهری ها / محمدرضا کمالی نژاد: چند سالی است بیشتر از موفقیت بانوان دشتستانی می شنویم و خبرهای خوب ورزشی مخصوص مردان ما نیست. در ادامه این موفقیت ها فدراسیون هندبال ایران از رباب راستی بانوی برازجانی جهت داوری در مسابقات استعدادیابی هندبال بانوان که در شیراز برگزار میگردد دعوت بعمل آورده است که به عنوان داور حضور داشته باشد.


به همین علت به سراغ ایشان رفتیم.


*باسلام لطفا خودتان را معرفی بفرمایید.
 با سلام و احترام اینجانب رباب راستی مطلق متولد سال ١٣٧١ و دانشجوی رشته تربیت بدنی و داور فعال هندبال استان بوشهر هستم.


* چگونه به ورزش هندبال روی آوردید؟
از سال ١٣٨٢ با توجه به برگزاری بازیهای منتخب بین مدارس و شرکت در این بازیها به این رشته ورزشی علاقمند شدم و تا به امروز به صورت حرفه ای مشغول هستم.


*اخیرا به داوری استعداد یابی المپیاد شیراز دعوت شدید، از این مسابقات بگویید.
این مسابقات برای اولین بار در کشور به صورت متمرکز و به میزبانی استان فارس به مدت ده روز برگزار میگردد و هدف از این مسابقات استعداد یابی نونهالان سراسر کشور جهت انتخابی تیم ملی نونهالان هندبال بانوان کشور میباشد که در این مسابقات بنده و حدیث امیری به عنوان کوبل داوری از استان بوشهر حضور داریم.


*وضعیت هندبال بانوان دشتستان در سطح کشور چگونه است؟
وضعیت هندبال بانوان در سطح کشور در زمان تصدی لاری دشتی به عنوان نائب رییس هندبال شهرستان بسیار عالی بود و حتی مقام های استانی و کشوری بسیار خوبی هم کسب نمودیم ولی بعد از استعفا ایشان از این سمت هندبال بانوان موفقیت چندان چشم گیری در استان و کشور کسب نکرده است، البته این نکته هم یادآور باشم که بعد از استعفا ایشان هنوز سمت نائب رییس هندبال بانوان خالی میباشد.


* سقف آرزوی شما در ورزش چیست؟
رسیدن بانوان هندبال دشتستان در قله هندبال کشور و در نهایت پیشرفت در عرصه داوری خودم در سطح عالی کشور قله آرزوهای من است.


*تیم ملی هندبال بانوان ایران در آسیا چه جایگاهی دارد؟
در حال حاضر تیم زنان کشورمان در جایگاه هفتم اسیا قرار دارند.


*اداره ورزش و جوانان با ورزش هندبال همکاری لازم را دارد؟
بله از زمان تصدی علی کمارج رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان نه تنها در مورد هندبال بلکه در تمام رشته های ورزشی دیگر ایشان همکاری لازم را انجام داده اند و این موضوع به سابقه ورزشی ایشان برمیگردد.


* چند باشگاه فعال در دشتستان داریم؟
در حال حاضر دو تیم فعال به نام های ارارات و اهورای برازجان داریم که در بخش بانوان در حال فعالیت میباشند.


*شما با حضور بانوان در ورزشگاهها موافقید؟
پاسخی داده نشد.


*کلام آخر.
در پایان ضمن تشکر از دعوت هفته نامه اتحاد جنوب جا دارد از کسانی که من را در این عرصه یاری نمودند کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم اول از همسر عزیزم که در مراحل زندگی یار و یاور من بوده و هست و موفقیت های خودم را در عرصه ورزش مدیون ایشان هستم و بعد از آن از  رضا مصباحی رییس محترم هندبال شهرستان، محمودی رئیس کمیته داوران هندبال استان بوشهر و رضا شنبدی مسئول کمیته آموزش داوران هندبال شهرستان تشکر ویژه دارم.
جا دارد از مادرم که همیشه حامی بوده نیز تشکری داشته باشم.

منبع: اتحاد خبر

کلیدواژه

محمدرضا کمالی نژاد

ورزش هندبال

رباب راستی مطلق

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی