سیاست / شناسه خبر: 41227 / تاریخ انتشار : 1397/8/28 11:51
|

درد گران فروشی دارو، بزرگتر از درد بیماران گناوه ای

بوشهری ها | عضی از داروخانه ها در سطح شهر گناوه از این فرصت در جهت منفی استفاده کرده و با گرانفروشی دارو علاوه بر درد بیماری، درد دیگری را بر درد بیماری مردم اضافه می کنند.

به گزارش بوشهری هابه نقل از فارس؛ در عصر حاضر با گسترش بیماری های مختلف، دارو مانند غذا به اصلی ترین نیاز بشر تبدیل شده است و این به دلیل تاثیر بسزایی است که داروها بر سلامت جسمانی افراد دارند.

همه روزه عده ی زیادی برای دریافت داروهای مورد نیاز خود به داروخانه ها مراجعه می کنند؛ بعضی از داروخانه ها در سطح شهر گناوه از این فرصت در جهت منفی استفاده کرده و با گرانفروشی دارو علاوه بر درد بیماری، درد دیگری را بر درد بیماری مردم اضافه می کنند.


یکی از شهروندان گناوه ای در مصاحبه با خبرنگار ما بیان داشت: متاسفانه آنها که باید از حق ما دفاع کنند و برخورد لازم با مسئول داروخانه های متخلف کنند همواره خواهان حل وفصل موضوع هستند؛ اگر با چنین مواردی برخورد قانونی می شد دیگر داروخانه ای جرات گرانفروشی و تخلف نداشت.

محمود دشتی زاده یکی دیگر از شهروندان در این رابطه گفت: شب گذشته برای گرفتن دارو به یکی از داروخانه های گناوه مراجعه کردم و با قیمتی بالا مجبور به خرید شدم در حالیکه یکی دیگر از داروخانه های شهر همان دارو را به حداقل به یک سوم قیمت داروخانه قبلی به فروش می رساند.

وی افزود: گرانفروشی این قلم ناچیز کاری به دور از انصاف است و چطور با این گرانفروشی مردم مستضعف شهر می توانند داروهای اساسی را تهیه کنند؟

 معاون غذا و داروی استان در این باره در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: افزایش قیمت ها اکثر اوقات بر اثر تغییر قیمت کارخانه، تغییر برند دارویی و کاهش حق پوشش بیمه ها رخ می دهد.

رضایی افزود: بیشترین سختی در حوزه ی دارویی را داروخانه ها به دلیل دیر پرداخت کردن حق بیمه ها، دیر رساندن  و سود کم دارو متحمل می شوند.

وی گفت: کمترین تخلف اصناف، در حوزه ی دارو به دلیل روشن بودن و درج قیمت ها رخ می دهد اما در هر صنفی افراد متخلف نیز وجود دارند. داروهای بدون نسخه اگر قیمت روی جعبه با قیمت اعلامی داروخانه متفاوت باشد، تخلف محسوب می‌شود.

معاون غذا وداروی استان بوشهر افزود: هر داروخانه ای که اثبات شود گرانفروشی انجام می دهد قطعا پس از تذکر برخورد قانونی لازم صورت خواهد گرفت چنانکه قبلابا تعدادی از داروخانه های متخلف در شهرستان گناوه برخورد لازم انجام شده است.

رضایی در پایان گفت: شهروندان در صورت مشاهده ی گرانفروشی با مدارک و مستندات می توانند با سامانه 1490 مربوط به شکایات دارو تماس بگیرند و موارد را گزارش دهند یا اینکه به معاونت غذا و و دارویی استان مراجعه کنند.

حال باید دید حرف‌های امیدوار‌کننده مسوولان درمانی استان تا چه حد درست از آب در می‌آید و فشار دلالان سودجو در بازار دارو تا چه اندازه می‌تواند شرایط را بحرانی‌تر کند. عدم نظارت صحیح و درست سبب می‌شود در این آشفته‌بازار نوسان ارز و دارو ما علاوه‌بر فشار تحریم‌های خارجی با فشارهای داخلی ناشی از احتکار دارو و سودجویی برخی افراد از شرایط بحرانی هم روبه‌رو باشیم که مدیریت این بحران از سوی مسوولان حوزه سلامت عزمی راسخ می‌طلبد.

کلیدواژه

رضایی

شهروندان گناوه ای

گرانفروشی دارو

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی