سیاست / شناسه خبر: 41284 / تاریخ انتشار : 1397/9/6 15:09
|

دریافت گواهینامه امنیتی نرم افزار از آزمایشگاه آپا برای نخستین بار توسط شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر

بوشهری ها | شرکت توزیع برق استان بوشهر گفت: اپلیکیشن اطلاع رسانی روابط عمومی شرکت توزیع برق استان بوشهر ( روشنا) موفق به دریافت گواهینامه آپا از دانشگاه فردوسی مشهد شد.

به گزارش بوشهری ها به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر؛ این شرکت موفق به دریافت گواهینامه امنیت نرم افزار از دانشگاه فردوسی مشهد که یکی از معتبرترین و برترین آزمایشگاه های امنیت در سطح کشور می باشد، شد .

مدیر دفتر روابط عمومی شرکت توزیع برق استان بوشهر گفت: اپلیکیشن اطلاع رسانی روابط عمومی شرکت توزیع برق استان بوشهر (روشنا) موفق به دریافت گواهینامه آپا از دانشگاه فردوسی مشهد شد. این نرم افزار توسط حمید حق جو از پرسنل دفتر روابط عمومی شرکت توزیع برق استان بوشهر تولید شده است.

وی افزود : در راستای ایجاد حس اطمینان بیشتر مشتریان و تکمیل قابلیت ها و کیفیت نرم افزار شرکت اقدام به دریافت گواهی نامه ارزیابی امنیتی (آپا) در خصوص سامانه اطلاع رسانی روشنا شده است . از این رو بعد سپری کردن دوره تست و آزمون های مختلفی تحت عنوان آزمون جعبه سیاه موفق به دریافت این مهم شده است. در زیر با جزییات و چگونگی این گواهی نامه آشنا خواهید شد

«آپا» مخفف واژه‌های آگاهی‌رسانی، پشتیبانی و امداد است و نشان‌دهنده نوع فعالیت‌ها و خدماتی است که در حوزه امنیت شبکه‌های رایانه‌ای و سامانه‌های نرم‌افزاری در این آزمایشگاه های  تخصصی ارائه می‌شود. در این آزمایشگاه ها، فعالیت‌هایی از قبیل شناسایی تهدیدات رایانه‌ای، کشف آسیب‌پذیری‌ها، رسیدگی و کمک به سازمان‌های مختلف در هنگام بروز حوادث ناشی از حملات و رخدادهای امنیتی، ارزیابی امنیتی و انجام آزمون نفوذپذیری بر روی شبکه‌های رایانه‌ای و سامانه‌های نرم‌افزاری، ارائه طرح امنیت برای امن‌سازی شبکه‌های رایانه‌ای و خدمات  آگاهی‌رسانی و آموزش عمومی و تخصصی مرتبط ارائه می‌شود.

پرویز فرزین پور تصریح کرد:گواهی امنیت محصول دریافتی از آزمایشگاه آپا  بالاترین نشان امنیتی برای محصولات نرم افزاری در کشور بوده که با دریافت این گواهی، سازمان ها و ارگانهای مهم کشور به راحتی می توانند با اعتماد به این گواهی سیستم های نرم افزاری خود را تهیه و استفاده نمایند.

مدیر دفتر روابط عمومی شرکت توزیع برق استان بوشهر بیان کرد:

به دلیل زمان بر بودن فرایند ارزیابی امنیتی و حساسیت های سازمان فناوری اطلاعات برای انطباق محصولات با استانداردهای افتا، تاکنون شرکت های انگشت شماری در حوزه مدیریت کسب و کار موفق به اخذ این گواهینامه، فقط در یک ماژول، شده اند، که این مهم توسط روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر انجام شد.

کلیدواژه

روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق استان بوشهر

پرويز فرزين پور

دريافت گواهينامه امنيت نرم افزار

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی