سیاست / شناسه خبر: 41379 / تاریخ انتشار : 1397/10/11 10:38
|

برنامه راهبردی عملیاتی شهرداری بندر بوشهر تهیه و تدوین شود

بوشهری ها | رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر بوشهر با بیان اینکه برنامه‌های راهبردی بالاترین سطح برنامه‌ریزی شهری است گفت: برنامه راهبردی عملیاتی شهر و شهرداری بندر بوشهر تهیه و تدوین شود.

بوشهری ها / عبدالخالق برزگرزاده صبح امروز در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی شورای بوشهر با تاکید بر تدوین برنامه جامع از اجرای  طرح‌ها اظهار داشت: در دوره یک‌سالی که شهرداری به صورت سرپرست اداره می‌شد سرپرستان شهرداری با وجود تلاش‌هایی که داشتند نتوانستند برنامه‌ریزی جامع و کاملی داشته باشند از این رو انتظار می‌رود با آغاز فعالیت شهردار بوشهر از سردرگمی قبل خارج شویم.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی از سطح بلند مدت تا کوتاه مدت به لحاظ تاثیری که بر ساماندهی فعالیت‌ها، هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری سازمان ایفا می‌کند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر بوشهر اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین نیازهای مدیریت شهری تدوین برنامه راهبردی است به نحوی که بتواند در بخشی از مسایل روزمره شهر مورد استفاده قرار گیرد.

برزگرزاده خاطرنشان کرد: در شورای چهارم در راستای نهضت آسفالت کوچه‌ها برنامه‌ریزی شد که بتوانیم بخش اعظمی از کوچه‌های خاکی سطح شهر را آسفالت کنیم که در پایان دوره موفق شدیم 500 کوچه از 640 کوچه خاکی سطح شهر را آسفالت کنیم.

وی با بیان اینکه شهرداری بوشهر باید دارای برنامه راهبردی، به روز، دقیق و علمی باشد تا شاهد تلاش خوب در مجموعه مدیریت شهری باشیم گفت: از این رو انتظار می‌رود چشم‌انداز بلند مدت برای خود تعریف کرده و آن را در سه حوزه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت طبقه‌بندی کنند و شکلی هدفمند به توسعه شهر دهد تا زمان از دست رفته را جبران کنیم.

برزگرزاده با توجه به فصل بودجه‌ریزی در شهرداری تاکید کرد: انتظار داریم تدوین بودجه سال 98 شهرداری واقعی دیده شود و مثل سال 97 شاهد درخواست متمم در بودجه از همان ماه نخست سال نباشیم و در بودجه سال 98 کمترین تغییرات داشته باشیم.

ضرورت انتقال مشاغل مزاحم شهری بوشهر به خارج از شهر

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر بوشهر نیز خواستار انتقال مشاغل مزاحم شهری به خارج از شهر شد.

ندا عبدالله‌زاده تاکید کرد: صنوف پرسر و صدا و مزاحم بخشی از چهره شهر را مخدوش کرده‌اند و نیاز است‌ که ساماندهی جامعی در این مورد صورت پذیرد.

وی با اشاره به کمیسیون بند 20 ماده 55 قانون شهرداری‌ها ‌افزود: طبق قانون جلوگیری از ایجاد اماکن و مشاغلی که به نحوی سبب بروز مزاحمت برای ساکنان شهرها می‌شود و یا فعالیت آنها مخالف اصول بهداشت شهری است، از وظایف مهم این کمیسیون به شمار می‌رود.

عبدالله‌زاده ضمن تاکید بر لزوم توجه به انضباط شهر و آرامش در بافت مسکونی تصریح کرد: طرح جمع‌آوری مشاغل مزاحم از سطح شهر نیازمند یک حرکت و اراده جمعی است که همکاری تمام سازمان‌ها به ویژه اتحادیه‌های صنفی را می‌طلبد و این طرح باید در یک حرکت منسجم و قانونمند اجرا شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای بوشهر با بیان اینکه  کوی مطهری یکی از محلات بزرگ شهر بوشهر است خاطرنشان کرد: این محله فاقد فضای سبز و زمین ورزشی است و خواسته چندین ساله اهالی این محله ایجاد فضای سبز و زمین ورزشی است که در شورای چهارم قطعه زمینی در این محله برای ساخت زمین ورزشی اختصاص داده شد.

وی با بیان اینکه برای ساخت زمین ورزشی کوی مطهری با اعتراض تعدادی از اهالی محل زمین تغییر پیدا کرد گفت: متاسفانه کار متوقف شده است این در حالی است که وقتی پروژه‌ای کارشناسی می‌شود نباید با اعتراض چند نفر کار متوقف شود زیرا ایجاد فضای ورزشی و سبز خواسته ساکنان چند هزار نفری این محل است.

عبدالله‌زاده تاکید کرد: درخواست دارم شهرداری هر چه سریع‌تر عملیات اجرایی این پروژه را آغاز کند و در مورد سایر پروژه‌ها مثل زمین چمن و فضای سبز پشت بانک انصار در محله توحید هم درخواست دارم شهرداری نظرات موافقان و مخالفان را جلب کند تا عملیات اجرایی این پروژه نیز شروع شود.

وی با تاکید بر اسفالت کوچه‌ها تصریح کرد:  با توجه به تغییر قیمت قیر مناقصه آسفالت کوچه های سطح شهر به تایید شورا نرسید و کار آسفالت کوچه‌ها توسط واحد فنی و امانی شهرداری شروع شده است  انتظار می‌رود  اولویت نخست آسفالت با کوچه‌ها ی باشد که سهم همیاری خود را پرداخت کرده‌اند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای بوشهر افزود: انتظار ما ایجاد یک نهضت آسفالت و اتمام آسفالت تمامی کوچه‌های خاکی شهر بوشهر است.

عبدالله‌زاده از بررسی تعرفه درآمدی سال 98 شهرداری بندر بوشهر و سازمان‌های وابسته در کمیسیون برنامه و بودجه شورا خبر داد و گفت: آماده ارائه تعرفه مصوب شده در کمیسیون به صحن شورا برای بررسی نهایی و تصویب در صحن شورا هستیم.

کلیدواژه

عبدالخالق برزگرزاده

ندا عبدالله زاده

سرپرستان شهرداری

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی