سیاست / شناسه خبر: 41399 / تاریخ انتشار : 1397/11/11 11:03
|
مدیرعامل خبرگزاری ایرنا در بوشهر:

دولت مخالف فیلترینگ است، ولی همه حاکمیت نیست

بوشهری ها | مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی تصریح کرد: دولت و بویژه رئیس جمهوری همیشه و بطور قطع مخالف فیلترینگ هستند زیرا مشکل گشا نیست، اما دولت همه حاکمیت نمی باشد.

بوشهری ها مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی تصریح کرد: دولت و بویژه رئیس جمهوری همیشه و بطور قطع مخالف فیلترینگ هستند زیرا مشکل گشا نیست، اما دولت همه حاکمیت نمی باشد.

به گزارش «بوشهری ها»؛ سید ضیا هاشمی در نشست شورای اطلاع رسانی استان بوشهر که با حضور استاندار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، برخی مدیران روابط عمومی ها و اهالی رسانه برگزار شد، درخصوص سوالی پیرامون فاصله و تعارض بین نظرات دولت و آنچه درحوزه حقوق شهروندی و دسترسی آزاد به اطلاعات رخ داده، اظهار داشت: دولت به وعده هایش پایبند است، اما باید بدانیم که دولت بخشی از حاکمیت است و اختیارات مشخصی دارد.

وی با تاکید بر اینکه درخصوص فیلترینگ، دولت و شخص رییس جمهور مخالف بوده و هستند، گفت: امروز فضای مجازی به فضای واقعی مبدل شده و فیلترینگ راه حل مقابله با مشکلات نیست.

وی ادامه داد: برخی نظرات درخصوص فیلترینگ مشفقانه و دردمندانه است، اما وقتی برمبنای کارشناسی نباشد، نسخه غلط است و آسیب های بیشتری به جامعه وارد می سازد، کما اینکه نمی توان با فیلترینگ انتظار داشت افراد از این فضا جدا شوند.

مدیرعامل خبرگزاری ایرنا با اشاره به اینکه فضای مجازی در واقع حقیقی شده ادامه داد: فضای مجازی فرصتی است که رهبر انقلاب اسلامی نیز در دیدار اخیر با علمای حوزه اظهار داشتند از این حوزه باید استفاده شود.

هاشمی درخصوص حضور این خبرگزاری در تلگرام گفت: برخی خبرگزاری ها به تلگرام برگشته اند، ولی ما چون رسانه رسمی هستیم معذوریت هایی داریم و وقتی استعلام کردیم، هنوز با بازگشت ایرنا به تلگرام موافقت نکرده اند.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با اهمیت نقد گفت: امیدآفرینی با نقادی منافاتی با یکدیگر ندارد زیرا ما می توانیم نقادان امید آفرین باشیم.

وی تاکید کرد: اگر می خواهیم امید و اعتماد ایجاد کنیم باید از ظرفیت مشارکت اجتماعی کمک گرفته شود و فضای نقد را باز کنیم تا به موازات آن اعتماد اجتماعی نیز ارتقا یابد.

مدیرعامل خبرگزاری ایرنا خاطرنشان کرد: دوره مخفی کردن اطلاعات و اخبار گذشته و باید با افزایش مشارکت و نقد آزادانه که از آرمان های انقلاب اسلامی است، سرمایه اعتماد اجتماعی را بالاتر ببریم.

ایرنای بوشهر، اولین استان دارای بخش چند رسانه ای خواهد شد

وی در ارتباط با رویکرد رسانه ای خبرگزاری ایرنا اظهار داشت: از ابتدای سال جاری بخش چند رسانه ای این خبرگزاری توسعه یافته و در این ارتباط با توجه به ظرفیت های موجود در بوشهر تلاش می کنیم ایرنای بوشهر در بخش چند رسانه ای از استان های پیشتاز کشور باشد.

هاشمی بیان کرد: چند رسانه ای در تجهیزات، بخش پرهزینه رسانه است ولی اثرگذاری بسیار بالا و کاربردی برای عرصه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دارد و تلاش داریم بوشهر اولین استان بعد از مرکز کشور در راه اندازی این فرصت باشد.

پیشینه درخشان بوشهر در فعالیت رسانه ای

مدیرعامل خبرگزاری ایرنا در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: پیشینیه رسانه در استان بوشهر بسیار افتخارآفرین است و اینکه در 1318 قمری (قریب 120 سال پیش) رسانه در این استان منتشر شده این نشان جایگاه برجسته رسانه ای، فرهنگی و تاریخی استان بوشهر و باعث افتخار بیشتر پیشینه درخشان این استان می شود.

هاشمی بیان کرد: وجود 100 رسانه در استان یک میلیون و 200 هزار نفری یعنی هر 10 تا 12 نفر یک رسانه بومی در این استان دارند.

وی با بیان اینکه ده ها رسانه مکتوب، فضای مجازی و وب نشان از ظرفیت بالای رسانه ای استان است، ادامه داد: به نسبت این جمعیت و مساحت استان بوشهر و بویژه در مقایسه با یکی دو دهه پیش باید ظرفیت رسانه این استان دیده شود.

 

کلیدواژه

مدیرعامل

خبرگزاری ایرنا

بوشهر

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی