سیاست / شناسه خبر: 41420 / تاریخ انتشار : 1397/11/17 12:08
|
رئیس اتاق بازرگانی بوشهر:

تقویت صادرات محصولات تولیدی استان بوشهر با جدیت دنبال می‌شود

بوشهری ها | رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر گفت: تقویت صادرات محصولات تولیدی استان بوشهر با جدیت دنبال می‌شود.

بوشهری هاخورشید گزدرازی عصر سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: اتاق  بازگانی در سال‌های بعد از انقلاب نقش موثری در رفع موانع روابط اقتصادی  از جمله رفع تحریم نفتی در دولت شهید رجایی با اعزام هیئت تجاری به ژاپن، تشکیل کمیته معاملات با ژاپن برای تامین کالا های مورد نیاز در آن زمان، تشکیل کمیته متعدد اقتصادی با اروپا در اوج بحران و برگزاری  نمایشگاه های در کشور های مختلف جهان انجام داده است.

وی افزود: از سال ۱۳۶۰ اتاق بازرگانی به صورت شورایی اداره می‌شود  و تا کنون هشت دوره برگزار شده است که نقش عمده ای در رونق اقتصادی کشور و مطالبات بخش خصوصی ایفا نموده و در همه حوزه های اقتصادی  اجتماعی همراه و همگام با دولت و نظام بوده است.

به گزارش « بوشهری ها « به نقل از مهر ، رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر در ادامه تصریح کرد: اتاق بازرگانی بوشهر از این قاعده مستثنی نبوده و حضوری فعال در جامعه نیکوکاری ابرار بعنوان یک وظیفه اجتماعی همچنین  نقش عمده ای در پروژه ساخت نمایشگاه بین المللی بوشهر، برگزاری مستمر شورای گفتگو، اعزام  و پذیرش هیئت‌های تجاری متعدد  و همچنین ساخت چندین مرکز آموزشی در نقاط مختلف استان داشته است.

گزدرازی بیان کرد: از دیگر فعالیت‌های اتاق بازرگانی در استان می‌توان به برگزاری نمایشگاه های متعدد در استان بوشهر و در راستای حمایت از فعالیت اقتصادی اعضاء حضور مستمر در جلسات حل اختلاف مالیاتی  تامین اجتماعی اشاره کرد.

وی عنوان کرد: تشکیل کمیسون های زیر مجموع و تشکل های زیر مجموعه از جمله خرما، آبزیان، معادن، آزمایشگاه های کالبراسیون و همچنین  برگزاری سمینارهای آموزشی متعدد و چاپ چندین جلد کتاب از جمله اسناد  کتاب اتاق بازرگانی از سال ۱۳۰۸ الی ۱۳۵۷ از دیگر کارهای انجام شده در اتاق بازرگانی استان بوشهر است.

رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر با اشاره به برگزاری مستمر جلسات شورای گفتگو به ریاست استاندار بوشهر، عنوان کرد: برگزاری جلسات شورای گفت‌وگو  بهترین فرصت برای طرح مشکلات و مطالبات اعضاء با حضور و ریاست استاندار و همه مدیران اقتصادی بخش خصوصی است.

گزدراری مشکل اصلی امروز اقتصاد ما را تحریم های ظالمانه‌ای که علیه کشور ما صادر شده است عنوان کرد و گفت: تحریم هایی که  علیه کشور ایران شده هر نوع فعالیت تجاری و اقتصادی با چالش های مختلف روبرو کرده است که از جمله این مشکلات افزایش هزینه تمام شده کالای صادراتی ایران و تامین مواد اولیه کارخانه‌ها است.

وی گفت: در رابطه با معاملات تجاری و ارتباطات تجاری مهمترین اصل سیستم بانکی و نقل و انتقالات پولیاست که تجار اقتصادی ما بدلیل تحریم ها از این مزایا برخوردار نبوده و همین مورد یکی از مهم ترین چالش ها است.

کلیدواژه

خورشید گزدرازی

اتاق بازرگانی بوشهر

آبزیان

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی