سیاست / شناسه خبر: 41425 / تاریخ انتشار : 1397/11/18 13:15
|
مدیر عامل خانه مطبوعات کشور

هشت رسانه لغو مجوز شده بوشهر فعالیت خود را از سرگرفتند

بوشهری ها | مشکل اصلی بیش از نیمی از رسانه های لغو مجوز شده مالی گزارش شده است که با توجه به ظرفیت های حمایتی در این استان، می توان با کمک و پشتیبانی زمینه فعالیت مجدد آنها را بوجود آورد.

بوشهری ها /  مازیار هوشمند در گفت و گو با ایرنا افزود: دیگر رسانه های لغو مجوز شده نیز ظرفیت احیا دارند که می توان نسبت به راه اندازی و فعالیت مجدد آنها اقدام کرد.

وی اظهار داشت: مشکل اصلی بیش از نیمی از رسانه های لغو مجوز شده مالی گزارش شده است که با توجه به ظرفیت های حمایتی در این استان، می توان با کمک و پشتیبانی زمینه فعالیت مجدد آنها را بوجود آورد.
به گزارش « بوشهری ها »، هوشمند ادامه داد: براساس دستورالعمل های قانونی از استاندار بوشهر خواسته ایم تا از دستگاه های اجرایی استان بوشهر بخواهد به کمک رسانه های مکتوب بشتابند.
وی یادآور شد: در دستگاه های اجرایی بودجه ای برای اطلاع رسانی اقدام های انجام شده توسط آنها پیش بینی شده است که این دستگاه ها باید از این ظرفیت برای اطلاع رسانی از خدمات دولت و کمک به رسانه ها استفاده کنند.
هوشمند با تاکید بر توزیع عادلانه آگهی های دولتی اظهار داشت: عمده نگرانی در مساله حمایت از رسانه ها مربوط به صنعت نفت است که 70 درصد از آگهی های دولتی در سال و به میزان 140 میلیارد ریال در استان های خوزستان و بوشهر است.
مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های کشور گفت: در این ارتباط با تلاش های صورت گرفته و نگاه حمایتی اداره کل روابط عمومی وزارت نفت، علاوه بر مراکز نفت و گازی که پیشتر از رسانه های استان حمایت می کردند، چهار شرکت نفت فلات قاره، نفت و گاز پارس، پایانه های نفتی ایران و نفت و گاز زاگرس جنوبی به استناد قانون، آگهی های خود را در رسانه های استان بوشهر چاپ و منتشر خواهند کرد.
وی افزود: شهرداری ها و دهیاری های استان بوشهر نیز در 2 سال گذشته آگهی های خود را به رسانه های غیر استان بوشهر داده اند که این به دلیل اطلاع نداشتن از قوانین و بخشنامه ها است و به نوعی تخلف محسوب می شود.
هوشمند در ارتباط با تعرفه برق نشریه های مکتوب گفت: با پیگیری های صورت گرفته برق نشریه ها با تعرفه حمایتی وضع و در پرداخت مالیات نیز رسانه ها از پرداخت مالیات معاف هستند.
وی در ارتباط با چاپ رسانه های بدون مجوز در دستگاه ها گفت: این مهم باید بصورت جدی ساماندهی شود و دستگاه های دولتی برای چاپ نشریات داخلی باید مجوز لازم را از کمیسیون صدور مجوز نشریات دولتی دریافت کنند.

کلیدواژه

مازیار هوشمند

خانه مطبوعات

استان بوشهر

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی