سیاست / شناسه خبر: 41438 / تاریخ انتشار : 1397/11/21 22:53
|
مدیرکل امور بانوان و استانداری بوشهر در گفت و گو با بوشهری ها:

جشنواره نان 23 بهمن ماه در دشتی برگزار می شود/ جشنواره "ولات بانو"، معرفی زنان موفق در قالب فیلم کوتاه از دیدگاه مردم است

مدیر کل امور بانوان و استانداری بوشهر، جشنواره نان و ولات بانو را به عنوان برنامه های آتی دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر عنوان کرد.

بوشهری ها /مریم آذرشب با بیان اینکه در سال جاری اولویت برنامه ها نگاه ویژه به روستاهاست اظهار داشت: برنامه ها اینگونه چیده شده اند تا توانایی ها و امکانات روستاها معرفی شوند و این نشات گرفته از آن است که به هویت یک روستاوند توجه نشده است و روستانشینان برای معرفی و ابراز وجود خود از روستایی بودن بیرون آمده و یک لباس شهری پوشیده اند که ما برای بازگرداندن این هویت برنامه هایی در نظر گرفته ایم.

وی افزود: برای بازگرداندن این هویت، در فاز اول سفرهای استاندار به روستا و توسعه پایدار آن پرداخته شد و در تمام شهرستانها با بانوان کارآفرین و متقاضی کسب و کار روستایی نشست داشتیم. سپس به یک پایش روستایی برای شناخت ظرفیت هر روستا نیاز داشتیم که با وجود حدود 380 روستا و حدود500روستا و دهیاری پایش حضور فیزیکی در روستاها کاری زمانبر بود.

آذرشب گفت: برای این پایش به تولید محتوا در فضای مجازی از طریق دریچه دوربین مردم نیازمند بودیم که با عنوان ولات بانو مطرح شده که در این برنامه مردم اطرافیان قابل خود را به ما معرفی کنند و این جشنواره با پیش زمینه پایش و فهمیدن آن که مردم قابلیت را چه چیزی می دانند و شاید تعریف جدید و متفاوت از تواناییهای روستا داشته باشند و تولید محتوا برای معرفی در سطح کشور و استان و تولید مستند داشته باشیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده گفت: این جشنواره در دو بخش عمومی و تخصصی برگزار می شود. در بخش تخصصی به طور خاص به زنان دولت پرداخته می شود، مانند دهیاران زن، روسا و اعضای شورای روستا و ... که از مردم خواسته ایم یک دهیار موفق را به ما معرفی کنند.

وی گفت: اختتامیه مراسم مصادف با ولادت حضرت زهرا، 7 اسفند، خواهد بود که از آثار برگزیده و سوژه های آثار تقدیر خواهند شد.

آذرشب درخصوص جشنواره نان نیز گفت: جشنواره نان نیز در راستای پرداختن به روستا و روستاییان و معرفی آنان هست و از طرف دیگر آنکه بخشی از زنان روستایی استان در درآمد خانواده نقش دارند اما تاکنون هیچ سیستمی موفق نشده است تا به لحاظ مالی و فیزیکی آماری در این خصوص تهیه کند و هدف این برنامه آن است که نشان دهیم همه ی خانواده در این درآمد نقش دارند و این شاخص نباید به صورت تفکیک جنسیت شده ارائه شود.

وی اضافه کرد: تولید نان در استان بوشهراز تنوع بالایی برخوردار است و با این جشنواره درصددیم زمینه استفاده از آن در مهمانپذیرها، اقامتگاه های بوم گردی و هتلها را افزایش دهیم زیرا  به عنوان یک رده شغلی طبقه بندی می شوند و باید سعی کنیم بازار فروش و متقاضیان را نیز برای آنها تهسیل کنیم.

مدیرکل اموربانوان و خانواده گفت: این جشنواره در روز سه شنبه،23بهمن، در روستای بحیری شهرستان دشتی و از ساعت 16 آغاز به کار می کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کلیدواژه

مریم اذرشب

استانداری بوشهر

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر

بوشهریها

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی