سیاست / شناسه خبر: 41461 / تاریخ انتشار : 1397/11/25 00:13
|

سرانه دانش آموزی استان بوشهر باید ۱۰ برابر افزایش یابد

نماینده مردم دشتستان در مجلس با تاکید بر حمایت همه جانبه به اعتبارات آموزش و پرورش گفت: برای ایجاد تحول در آموزش و پرورش استان بوشهر سرانه دانش آموزی باید ۱۰ برابر افزایش یابد.

بوشهری ها /محمدباقر سعادت عصر امروز در گردهمایی مدیران آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان در کانون امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه اساس آموزش و پرورش از دوره ابتدایی آغاز می‌شود اظهار داشت: دوره ابتدایی شالوده آموزش و تربیت نیروی انسانی است و رسالت بسیار عظیم و بزرگی بر عهده مدیران و معلمان این دوره تحصیلی است.

 

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی افزود: کار معلمان دوره ابتدایی با توجه به اینکه دانش آموزان هنوز الفبای آموزش را نمی‌دانند و همچنین پرورش استعدادهای متفاوت در بین دانش آموزان کار بسیار سختی است.

 

وی با بیان این که همه مردم و دستگاهها باید در آموزش کودکان جامعه همکاری لازم را با آموزش و پرورش داشته باشند تصریح کرد: تعلیم و تربیت نیروی انسانی زمانی به خوبی انجام می‌شود که همه مردم در موضوعات آموزش و پرورش مشارکت داشته باشند.

 

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: کارهای بزرگی در آموزش و پرورش کشور اتفاق افتاده است اما باید اذعان داشت که کافی نیست و بیش از این نیاز است.

 

سعادت خاطر نشان کرد: سرانه دانش آموزان در کشورهای مختلف و پیشرفته جهان نسبت به سرانه تخصیص یافته دانش آموزان کشور ما تفاوت معناداری دارد و تا زمانی که نگاهها به امر تعلیم و تربیت تغییر نیابد مشکلات به قوت خود باقی خواهد ماند و این تغییر به دست حاکمیت آن جامعه برمیآید.

 

وی با اشاره به این که سیاست گذاریها قبل از ورود به مجلس باید به این باور باشد که توسعه و رشد هر کشوری به توسعه در رشد آموزش و پرورش آن کشور بستگی دارد خاطر نشان کرد: اگر ما به این باور رسیدیم که آموزش و پرورش می‌تواند توسعه جامعه یک کشور را رقم بزند آن زمان قابلیت برنامه ریزی دقیقتر وجود دارد.

 

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: تا زمانی که آموزش و پرورش را مانند دیگر وزارتخانه‌ها تلقی کنیم و در تخصیص بودجه برای امر تعلیم و تربیت کم لطفی داشته باشیم پیشرفتی نخواهیم کرد.

 

وی با تاکید بر حمایت همه جانبه به اعتبارات آموزش و پرورش گفت: برای ایجاد تحول در آموزش و پرورش استان بوشهر سرانه دانش آموزی باید 10 برابر افزایش یابد.

 

سعادت تاکید کرد: اگر سرانه دانش آموزی را به 10 برابر افزایش داد بدون شک وضعیت آموزشی دستخوش تحول بسیار عظیمی خواهد شد و باید صادقانه گفت که این اتفاق نیفتاده است.

 

وی بیان کرد: براساس شاخصها در 4 سال اخیر در سطح استان شاهد توسعه قابل قبولی در آموزش و پرورش بودیم و این کار با همکاری تمام معلمان و مدیران مدارس با مدیریت اداره کل آموزش و پرورش استان میسر شده است.

 

 

کلیدواژه

نماینده مردم دشتستان در مجلس

محمدباقر سعادت

آموزش و پرورش

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی