سیاست / شناسه خبر: 41464 / تاریخ انتشار : 1397/11/26 11:38
|

سرمایه های معنوی این سرزمین موجب ماندگاری، پایایی و پیشرفت این سرزمین و ملت هستند

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران گفت: شاعران موجب ماندگاری و پایایی زبان فارسی و بزرگترین ادامه دهنده و گسترش دهنده فرهنگ این سرزمین هستد.

بوشهری ها /محمد جواد حق شناس پنجشنبه شب در آئین 'دیدار آشنا' در فرهنگسرای منوچهر آتشی در بوشهر افزود: سرمایه های معنوی این سرزمین موجب ماندگاری، پایایی و پیشرفت این سرزمین و ملت هستند و به طور یقین در قله این سرمایه های اجتماعی و فرهنگی شاعران به عنوان صاحبان سخن، خلاقان واژه ها، کلمات و ادبیات به شمار می آیند.

وی یادآورشد: باید غبطه خورد که چرا نمی توانیم جایگاه این بزرگان سخن، ادب و سرمایه های میهن را آنگونه که باید پاس بداریم و چرا جایگاه فرهنگ آنطور که باید مورد توجه نیست.

حق شناس اضافه کرد: استان بوشهر با توجه به افراد تاثیرگذاری که در شعر و ادبیات داشته در مقایسه با سایر استانها سرمایه های زیادی داشته و از جمله استانهایی بوده که بعد از دارالفنون دارای مدرسه سعادت به عنوان کانونی جدید برای تعلیم و تربیت بوده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: افراد زیادی در این استان درحوزه فرهنگ کارهای ماندگاری انجام داده و در عرصه داستان و متون از پیشگامان این عرصه بوده اند.

حق شناس گفت: همچنین منوچهر آتشی از ستونهای شعری کشور در 50 سال گذشته است که با تواضع، فروتنی ایران دوست و مسلط به ادبیات کهن بود.

در ادامه این آئین مصطفی رحماندوست، افشین علاء و علی هوشمند به شعر خوانی پرداختند.

برنامه دیدار آشنا به همت دفتر شعر جوان و روزنامه پیام عسلویه با حضور م موید، محمد جواد حق شناس، مصطفی رحماندوست، ساعد باقری، بیوک ملکی، اسماعیل امینی، افشین علاء، عبدالرضا موسوی، جواد زهتاب، فاطمه سالاروند، محمد رمضانی، فرخانی، محمد ولی زاده، فهیمه دهقانی ، آوین فرهادی و شماری از علاقه مندان به شعر و ادب پارسی در آرامگاه شیخ حسین خان چاه کوتاهی فرهنگسرای منوچهر آتشی برگزار شد.

 

کلیدواژه

محمد جواد حق شناس

آئین 'دیدار آشنا'

استان بوشهر

روزنامه پیام عسلویه

دفتر شعر جوان

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی