سیاست / شناسه خبر: 51509 / تاریخ انتشار : 1397/12/8 15:13
|

سازمان تامین اجتماعی۴۳ میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بدهی دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: سازمان تامین اجتماعی۴۳ میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بدهی سال قبل دارد و امسال نیز تا خرداد ماه فقط ۶۰ درصد صورت حساب‌ها پرداخت کرده است.

بوشهری ها /سعید کشمیری صبح امروز در آیین آغاز پروژه نسخه نویسی الکترونیک و حذف دفترچه در استان بوشهر  با بیان اینکه این استان جز پنج استان برتر کشور در کنترل قیمت خدمات درمانی است اظهار داشت: استان بوشهر امسال موفق شده شاخص‌های قیمتی در ارائه خدمات متنوع پزشکی را کنترل و اجازه ندهد که افزایشی در این بخش انجام شود.

 

وی از دریافت 50 درصدی سرانه  بیمه شدگان  حوزه سلامت  خبر داد و تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی فقط 50 درصد سرانه بیمه شدگان حوزه سلامت را دریافت کرده اما به واسطه وظیفه ذاتی ناچار به ارائه خدمات به 100 درصد این افراد است که مشکلاتی اساسی برای ما ایجاد کرده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تاکید بر تغییر رفتار مراجعه کنندکان در دریافت خدمات مطلوب درمانی خاطرذ نشان کرد: برای ارائه بهینه خدمات به مراجعان باید بخش عمده ای از رفتارهای مراجعه کنندگان تغییر کندکه در بخش‌های مختلفی از جمله تجویز دارو توسط متخصصان و درخواست‌های مردم از پزشکان نیاز به فرهنگ سازی داریم.

 

کشمیری با اعلام اینکه فقط با حذف دو انتی بیوتیک، میلیاردها تومان در 11 ماه امسال صرفه جویی شد عنوان کرد: در یک مورد در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر برای تجویز سی تی اسکن اسپاینال از پزشکان در خواست شد که دلیل آن را مشخص کنند که تحقق این مهم سبب  کاهش 50 درصدی نیاز به این نوع سی تی اسکن  شد.

 

وی با بیان اینکه روند پرداخت‌های بیمه سلامت به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در یک فرایند مناسبی قرار گرفته تصریح کرد:در این راستا با پیش پرداخت 70 درصدی در هر ماه شاهد هستیم که مشکلاتی مالی دانشگاه علوم پزشکی با بیمه سلامت در حد قابل توجهی کاهش یافته است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از بدهی 43 میلیارد تومانی تامین اجتماعی به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد:سازمان تامین اجتماعی در سال گذشته،  43 میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بدهی دارد و  امسال نیز تا خرداد ماه فقط 60 درصد صورت حساب‌ها پرداخت شده که این شرایط مشکلات گسترده‌ای را برای پرداختی به پزشکان، پرستاران و سایر کادرهای درمانی استان بوشهر ایجاد کرده است.

 

کشمیری  طرح حذف دفترچه درمانی در مدیریت هزینه حوزه سلامت را تاثیرگذار دانست و عنوان کرد: طرح حذف دفترچه های کاغذی و استفاده از بسترهای الکترونیکی برای نسخه نویسی فرایند مناسبی است که ضمن کاهش هزینه‌ها و مراجعات مکرر می‌تواند در مدیریت هزینه و الکترونیکی کردن حوزه سلامت تاثیرگذار باشد.

 

 

کلیدواژه

سازمان تامین اجتماعی

دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

بدهی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی