اقتصاد / شناسه خبر: 58 / تاریخ انتشار : 1395/11/22 17:22
|
مدیرکل گمرکات استان بوشهر:

سامانه پلیس در گلوگاه خروجی کالای تجاری بوشهر راه‌اندازی شد

بوشهری ها | مدیرکل گمرکات استان بوشهر گفت: نخستین سامانه پلیس برای استعلام اطلاعات کالاهای گمرکی در گلوگاه شهید صلاحی دشتستان به عنوان یکی از استراتژیک‌ترین گلوگاه جنوب کشور راه‌اندازی شد.

بوشهری ها / بهنام نوروزی

بهنام نوروزی ا بیان اینکه خدمات امور گمرکی به تجار و فعالان اقتصادی دراستان بوشهر افزایش یافته است اظهار داشت: در این راستا سامانه جامع امورگمرکی در  گمرکات این استان مستقر شده که ضمن تسریع در ارائه خدمات به فعالان اقتصادی زمینه جلوگیری از تخلفات گمرکی فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه استان بوشهر دارای ظرفیت بالایی در حوزه صادرات و واردات کالای تجاری دارد افزود: برای ارائه خدمات مطلوب به تجار و بازرگانان در امر صادرات و واردات در 15 نقطه این استان ساحلی گمرک مستقر شده است.

مدیرکل گمرکات استان بوشهر با بیان اینکه در این گمرکات سامانه جامع امور گمرکی مستقر شده گفت: علاوه بر سامانه جامع گمرکی، خدماتی که به فعالان در این عرصه ارائه می‌شود بصورت الکترونیکی است.

نوروزی از راه‌اندازی سامانه پلیس در گلوگاه خروجی کالای تجاری بوشهر خبرداد و افزود: سامانه پلیس برای استعلام اطلاعات کالاهای گمرکی در گلوگاه شهید صلاحی دشتستان به عنوان یکی از استراتژیک‌ترین گلوگاه جنوب کشور راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه این سامانه طی تفاهم‌نامه بین گمرک جمهوری اسلامی ایران و نیروی انتظامی راه اندازی شده تصریح کرد: پاسگاه شهید صلاحی در استان بوشهر نخستین پاسگاه انتظامی در کشور محسوب می‌شود که این سامانه با تلاش گمرک و نیروی انتظامی در آن راه‌اندازی شد.

مدیرکل گمرکات استان بوشهر افزود: با ارتباط سیستمی بین گمرک و نیروی انتظامی زمینه  تبادل الکترونیکی اطلاعات گمرکی از قبیل پروانه الکترونیک، پته الکترونیک، ارزش کالا ، لیست عدل بندی و سایر اطلاعات مورد نیاز از طریق وب و به صورت برخط در اختیار نیروی انتظامی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه زمینه استعلام محموله‌های گمرکی در گلوگاه یاد شده فراهم  شد گفت: با راه اندازی این سامانه ضمن ایجاد شفافیت در تجارت کالا و روان سازی خدمات خروج کالا  زمینه استعلام محموله‌های گمرکی فراهم و سبب کاهش پرونده‌های ظن قاچاق و رسوب کالا در استان می‌شود.

نوروزی تاکید کرد: در راستای راه‌اندازی این سامانه نشست های متعددی توسط گمرک با شرکت  مخابرات و استانداری بوشهر برای ایجاد فیبرنوری و ارتباط مخابراتی بین گمرک و نیروی انتظامی صورت گرفته و تجهیزات مورد نیاز در اختیار  پاسگاه انتظامی شهید صلاحی قرار گرفته است.

وی  خاطر نشان کرد: سامانه مذکور با مدیریت گمرک توسط پژوهشکده سامانه‌های دانشگاه تهران طراحی و به فرماندهی انتظامی کل کشور تحویل شده است.

کلیدواژه

گمرک

گلوگاه

بوشهر

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی