سیاست / شناسه خبر: 61625 / تاریخ انتشار : 1398/5/7 16:20
|
مدیر عامل خانه مطبوعات استان بوشهر

مطبوعات بوشهر خانه ندارند

بوشهری ها | چندین سال است که مطبوعات بوشهر، بی خانه شده اند، یعنی خانه ی مطبوعات استان بوشهر جا و جایگاه مناسبی برای استقرار ندارد!

بوشهری ها / چندین سال است که مطبوعات بوشهر، بی خانه شده اند، یعنی خانه ی مطبوعات استان بوشهر جا و جایگاه مناسبی برای استقرار ندارد!

به گزارش « بوشهری ها » به نقل از  ایسنا؛ فعالان عرصه خبر و رسانه بارها و در جلسات متعددی با مسئولان این مشکل را مطرح کرده اند و در این خصوص قلم زده اند اما تاکنون اقدام قابل توجهی در جهت رفع این مشکل انجام نشده است. 

 مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های استان بوشهر درخصوص وضعیت خانه مطبوعات این استان گفت: این خانه در حال حاضر جایگاه استقرار ثابتی ندارد، و متاسفانه فاقد یک ساختمان می باشد. پیش از این از طرف شهرداری یک واحد در خیابان باغ زهرا -پس از تجهیز- به خانه مطبوعات تحویل داده شد، امّا در ابتدای واگذاری برق واحد به دلیل بدهی ۳۵ میلیون تومانی -مربوط به سال‌های گذشته- قطع شده بود، که باعث شد این واحد تقریباً بدون استفاده بماند.

 به ما گفتند صبر کنید

 مازیار هوشمند افزود: با پیگیری‌های ما چندین بار برق وصل شد، اما به شکل موقت و چند روزه؛ و به علت مشکلات موجود در شهرداری بوشهر انگیزه ای برای پیگیری این مشکلات وجود نداشت. تا این که آب آن واحد نیز قطع شد، ما چندین بار به استانداری مراجعه کردیم اما به ما گفتند صبر کنید. 

 وی تاکید کرد: از زمان استاندار سابق اعتباری مربوط به احداث خانه مطبوعات اختصاص داده شد، و یک ملک در بافت قدیم بوشهر در نظر گرفته شد که اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان نیز از طرف استانداری بوشهر -در زمان استاندار سابق- به منظور بازسازی آن تخصیص داده شد، مشروط به اینکه در اختیار موزه چاپ و نشر و خانه مطبوعات باشد. اما متاسفانه در حال حاضر درب این مجموعه بسته شده و یک مکان که در بازسازی آن هزینه های زیادی صورت گرفته، با وجود افتتاح در سال گذشته، بدون استفاده مانده است، و هیئت امنا آن ملک با استقرار خانه مطبوعات مخالفت می‌نماید. 

 وعده هایی که محقق نمی شوند...

 به گفته مدیرعامل خانه مطبوعات کشور، پروژه مرمت عمارت علوی از سال ۹۵ آغاز شده و بازسازی آن به درازا کشیده است، تا اینکه در شهریور ماه سال ۹۷ به بهره برداری می رسد، ولی مجموعه را به خانه مطبوعات تحویل نمی دهند، در حالی که بخشی از اعتبار تخصیص داده شده از طرف استانداری مربوط به ایجاد مکانی برای خانه مطبوعات بوده است. هوشمند ادامه می دهد: در این مورد چندین جلسه با استاندار و مسئولان استانداری داشته‌ایم، به مسئولان میراث فرهنگی و ارشاد نیز مراجعه کرده و پیگیری نموده ایم، اما هنوز اقدامی انجام نشده است.

 وی با بیان اینکه واحد مربوط به شهرداری را تحویل داده ایم، خاطرنشان کرد: چندین بار به استانداری نامه نوشته ام و خواستم که حداقل بودجه ای اختصاص داده شود تا مکانی را برای استقرار خانه مطبوعات اجاره نماییم و از طرف دیگر نیز درخواست دادیم که زمین به ما بدهند. از طرف مسکن و شهرسازی قول مساعد داده اند، و مدیرکل محترم دستور همکاری داده‌اند که بتوانیم زمینی را خرید نماییم، و خانه مطبوعات ساخته شود.

 مدیر خانه مطبوعات و رسانه‌های استان بوشهر عنوان کرد: پیگیری‌های ما ادامه دارد و امیدواریم که با حمایت استانداری این کار انجام شود. مشکل ما این است که چرا اعتبار مربوط به خانه مطبوعات بر زمین مانده و این کار متوقف شده است، با توجه به تورم امروز باید تکلیف اعتبار مصرف شده مشخص شود که این یک اراده قوی در استانداری را می طلبد. 

 امیدواریم این موضوع با جدیت بیشتری دنبال شود

 وی افزود: البته استاندار مصر است که این مشکل هر چه زودتر حل شود، ما نیز امیدواریم که این موضوع با جدیت بیشتری دنبال شود. نامه های زیادی ارسال کردیم و تماس و پیگیری هم انجام دادیم اما تاکنون نتیجه بخش نبوده است.

 مدیرعامل خانه مطبوعات بوشهر با اشاره به وضعیت نامشخص این خانه و دو پیشنهاد موجود گفت: به تازگی یکی از عمارت ها در بافت قدیم به ما پیشنهاد شده که مشروط به بهسازی می تواند مکان خوبی باشد. میراث فرهنگی قرار شده بررسی های خود برای برآورد ریالی بودجه جهت ترمیم این عمارت را اعلام کند تا موضوع را دنبال کنیم که منتظر اعلام میراث فرهنگی و مساعدت استانداری هستیم. 

 قول استاندار بوشهر برای حل مشکل

 مازیار هوشمند عنوان کرد: در آخرین دیداری که دو هفته پیش با استاندار محترم داشتم، پیشنهاد دادم تا زمان تعیین یک مکان برای خانه مطبوعات، در رهن و یا اجاره یک واحد به ما کمک کنند، که استاندار موافقت کردند و مقرر شد به مدت دو سال مکانی را برای خانه رهن کنیم. الان یک واحد خوب و مجهز را برای استقرار خانه پیدا کرده ایم که نیاز به مبلغی به منظور پرداخت رهن دو ساله دارد.

 طبق اظهارات مدیر خانه مطبوعات قرار شده پیش از فرا رسیدن روز خبرنگار -هفده مردادماه- این مکان رهن شده در اختیار خانه مطبوعات استان بوشهر قرار بگیرد، اما با وجود اینکه وقت زیادی باقی نمانده تا امروز هنوز این بودجه محقق نشده است. وی ادامه می دهد: مبلغ بیعانه محلی که پیش بینی کرده ایم نیز پرداخت شده، اما به دلیل عدم تزریق بودجه هنوز این اتفاق نیفتاده است. از طرف دیگر هم رسانه ها و مسئولان عنوان می کنند که خانه مطبوعات آماده است!

 هوشمند تصریح کرد: مطبوعات و رسانه‌های استان به گردن همه دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر حق بزرگی دارند، چرا که در انعکاس فعالیت‌ها و اقدامات این دستگاه‌ها حمایت کامل داشته‌اند و اصحاب رسانه بدون هیچ چشم‌داشتی به اطلاع‌رسانی خدمات این مراکز پرداخته‌اند، اما متأسفانه تاکنون همکاری و تعامل خوبی از سوی مدیران استان ندیده‌ایم. 

 طی چند سال اخیر نبود جایگاه استقرار خانه مطبوعات استان بوشهر سبب بروز ناهماهنگی ها و بلاتکلیفی خبرنگاران و اصحاب رسانه و مطبوعات شده است، تا جایی که نوعی گسست رسانه ای و عدم اتحاد و تعامل در میان رسانه ها به وجود آمده و مشهود است.

 گفتنی است خانه مطبوعات و رسانه های استان به منظور کمک به ارتقای کمی و کیفی مطبوعات محلی و افزایش استانداردهای کار خبری و اطلاع رسانی، حفظ حقوق و منافع مشروع و قانونی، بهبود وضع اقتصادی، اجتماعی، توسعه دانش فنی و امنیت شغلی - حرفه‌ای اصحاب رسانه و شناسایی امکانات بالقوه و بهره گیری از افکار،‌ اندیشه، تجارب و اراده جمعی اصحاب مطبوعات و فعالان این عرصه، به عنوان موسسه ای فرهنگی، صنفی، غیردولتی و غیرتجاری و مستقل از میان دست‌اندرکاران مطبوعات و رسانه های استانی دارای مجوز فعالیت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایندگان نشریات سراسری، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری تشکیل شده تا با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و به موجب این اساسنامه اهداف یاد شده را در هر استان دنبال نماید. 

 امید داریم که مدیریت ارشد استان در راس، و سایر دستگاه ها در تحقق این مطالبه چند ساله همت بیشتری به خرج دهند تا خبرنگاران بتوانند با ایجاد پایگاه ثابت و داشتن مرجع رسیدگی به مشکلات و مسائل جاری، بیش از پیش در انجام رسالت خبری و وظایف خود کوشا باشند.

کلیدواژه

مازیار هوشمند

مطبوعات بوشهر

استانداری

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی