سیاست / شناسه خبر: 61627 / تاریخ انتشار : 1398/5/11 14:04
|

روند رشد قیمت مسکن متوقف شده است

بوشهری‌ها | با کاهش نسبی نرخ ارز و تثبیت آن رشد قیمت مسکن در مناطق مختلف متوقف شده که به دلیل ویژگی چسبندگی قیمت ها در شرایط کنونی کاهش قیمت به صورت تدریجی صورت می گیرد.

بوشهری هابا کاهش نسبی نرخ ارز و تثبیت آن رشد قیمت مسکن در مناطق مختلف متوقف شده که به دلیل ویژگی چسبندگی قیمت ها در شرایط کنونی کاهش قیمت به صورت تدریجی صورت می گیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس روز پنجشنبه درجمع خبرنگاران در بوشهر گفت: قیمت مسکن در بازار تحت تأثیر شاخص های کلان اقتصادی است که یکی از این عوامل، نرخ ارز است.

سید کمال الدین شهریاری افزود: در یک سال اخیر بالا رفتن نرخ ارز بر روی تمام بازارها اثر منفی گذاشته که حوزه مسکن یکی از  قربانیان تلاطم های ارزی بود.

وی ادامه داد: چنانچه وضعیت بازار مسکن و بخش های اقتصادی باثبات بماند به طور قطع قیمت مسکن در ماه های آینده کاهش خواهد یافت.

نماینده مردم شهرستان های دشتی و تنگستان گفت: از طرف دیگر یکی از عوامل کاهش قیمت مسکن در آینده کاهش تقاضا و افزایش عرضه مسکن در کشور خواهد بود که وزارت راه و شهرسازی نیز در این راستا تصمیم هایی را اتخاذ کرده است.

وی گفت: امروز با ثبات بازار ارز و تأثیر این بخش بر بازارهای دیگر، مالکان نیز از قیمت های پیشنهادی برای فروش املاک خود عقب نشینی کرده و به تدریج قیمت های جدید در حال جایگزین شدن است.

 

کلیدواژه

شهریاری

رشد قیمت مسکن

مجلس شورای اسلامی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی