سیاست / شناسه خبر: 61628 / تاریخ انتشار : 1398/5/11 14:07
|
براساس اعلام مرکز آمار؛

بوشهر در حلقه اول تورم کشور+جدول

بوشهری‌ها | جدیدترین نرخ تورم در استان های مختلف، از سوی مرکز آمار منتشر شد و نتایج آن نشان می دهد بوشهر در حلقه اول تورم قرار دارد و این شاخص روند افزایشی طی می کند.

بوشهری هابوشهر در مقایسه نرخ تورم نقطه ای جزو استان های پیشتاز کشور معرفی شده است.

جدیدترین نرخ تورم در استان های مختلف، از سوی مرکز آمار منتشر شد و نتایج آن نشان می دهد بوشهر در حلقه اول تورم قرار دارد و این شاخص روند افزایشی طی می کند.

براین اساس، بوشهر در بین دیگر استان ها در رتبه هفتم بیشترین میزان نرخ تورم نقطه ای قرار گرفته است.

درحالی که نرخ تورم نقطه به نقطه کشور طی تیرماه 48 درصد اعلام شده، این شاخص برای استان بوشهر 56.4 درصد برآورد شده است، چیزی حدود 8 درصد بالاتر از میانگین کشور.

از دیگر سو، نرخ تورم 12 ماه منتهی به خرداد در استان (ماه قبل از این گزارش جدید) 43.6 درصد بود و همچنان شاهد افزایش این شاخص هستیم. به عبارتی مقایسه دو ماه این شاخص نشان می دهد: 5 درصد این نرخ تورم در استان افزایش یافته است.

تورم روستایی بالاتر از شهری در استان بوشهر

براساس اطلاعات مندرج در این جدول، نرخ تورم ماهانه خانوار روستایی بوشهر بالاتر از خانوار شهری می باشد؛ طوری که خانوار روستایی با تورم 61.6 درصد برآورد شده و پس از استان های ایلام، کردستان و لرستان، بوشهر در رتبه چهارم قرار دارد.

میانگین تورم ماهانه خانوار روستایی بوشهر 6 درصد بالاتر از نرخ کشوری (54.6 درصد) است.

همچنین تورم خانوار شهری استان بوشهر 55.1 درصد اعلام شده و در رده هشتم استان ها و البته بالاتر از میانگین کشوری (46.9 درصد) قرار دارد.

کلیدواژه

مرکز آمار

بوشهر

تورم

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی