سیاست / شناسه خبر: 61699 / تاریخ انتشار : 1398/8/3 14:45
|
توصیه های رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان در خصوص قرص برنج

قربانی جدید قرص برنج در دشتستان

بوشهری ها | رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: از مهرماه تاکنون ۱۴ مورد مسمومیت و ۳ فوتی در دشتستان به دلیل استفاده از قرص برنج داشته ایم.

بوشهری ها / |  اسماء بوستانی: رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: از مهرماه تاکنون ۱۴ مورد مسمومیت و ۳ فوتی در دشتستان به دلیل استفاده از قرص برنج داشته ایم.

وی افزود: روز گذشته پسربچه ای در شهر آبپخش را به درمانگاه آورده و دکتر اعلام می کند که مشکوک به مسمومیت است و برای او آزمایش می نویسد. اما بدون دادن آزمایش به خانه برمی گردد، تا اینکه امروز حالش بد شده و او را به مطب یک پزشک می برند که در آنجا حالش رو به وخامت رفته و جان می سپارد.   وی اظهار کرد: مادر این پسربچه اکنون در بخش ICU تحت درمان است.

به گزارش بوشهری ها ،  ، ماریا خویشدوست با بیان اینکه طبق اطلاعات دریافتی از بیماران مسموم شده در بیمارستان از ۵۰ کارگاه سنتی بدون مجوز خرمای خانگی در شهرستان بازدید کردیم اظهار کرد: طی این بازدید متوجه شدیم بیش از ۹۰ درصد از این کارگاه ها از قرص برنج جهت گرم زدایی محصولات خود استفاده می کنند؛ خطرات قرص برنج را به این کارگاه ها اعلام و تراکت های آموزشی را جهت آگاهی و اطلاع بیشتر آن ها در خصوص سمی بودن این قرص در اختیار آن ها قرار و آموزش های لازم به آن ها داده شد.

خویشدوست با اعلام اینکه استفاده از قرص برنج به دلیل سمی و بسیار خطرناک بودن از سال ۸۴ در جهاد کشاورزی ممنوع شد ادامه داد: متاسفانه به دلیل قوی بودن این قرص در خصوص نابود کردن آفت و حشرات محصولات کشاورزی و ارزان قیمت بودن آن مردم برای حفاظت از محصولات خود خصوصا خرما از این قرص سمی و خطرناک استفاده می کنند.

وی با تاکید بر اینکه در هر مواردی نباید از قرص برنج استفاده شود افزود: این قرص در سم فروشی های دشتستان وجود ندارد و متاسفانه مردم این قرص را از جمعه بازار و مکان های دیگر تهیه می کنند، افرادی که اقدام به فروش این مواد می کنند به مراجع قضایی معرفی و با آن ها برخورد خواهد شد.

 

کلیدواژه

قرص برنج

دشتستان

ماریا خویشدوست

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی