سیاست / شناسه خبر: 61707 / تاریخ انتشار : 1398/8/4 13:27
|

واکنش شهروندان بوشهری به شائبه زمین‌خواری در ساحل این بندر

بوشهری ها | دیوارکشی محدوده‌ای از نوار ساحلی بوشهر در اطراف پارک گردشگری لیان برای احداث جاده سلامت که باعث ایجاد شائبه زمین‌خواری در میان برخی از شهروندان شده بود،

بوشهری هادیوارکشی محدوده‌ای از نوار ساحلی بوشهر در اطراف پارک گردشگری لیان برای احداث جاده سلامت که باعث ایجاد شائبه زمین‌خواری در میان برخی از شهروندان شده بود، روز شنبه منجر به تجمع اعتراضی آنان در محل اجرای پروژه شد.

آغاز پروژه دیوارکشی در حریم مسیر منتهی به پارک لیان برای برخی از شهروندان ایجاد شائبه تملک بخش دیگری از ساحل بوشهر داشت که همین باعث شد تا شماری از آنها امروز با حضور در محل اجرا پروژه مانع دیوارکشی شوند.

آنان معتقدند بسیاری از نوارساحلی بوشهر در مالکیت دستگاه‎‌های مختلف قرار گرفته و محدوده‌های باقیمانده با توجه به نبود فضای تفریحی گردشگری مناسب در محله‎های جنوبی نباید در تملک اختصاصی قرار گیرد.

یکی از شهروندان معترض به اجرای این پروژه گفت: این دیوارکشی آغازی بر تملک حدود ۲ کیلومتر از ساحل بوشهر با عرض تقریبی ۴۰۰ متر است.

جواد سرتلی افزود: ۲ سال پیش نیز برای اجرای این پروژه دیوارکشی اقدام‌هایی صورت گرفت که با اعتراض شهروندان مواجه و عملیات اجرایی آن متوقف شد.

وی اضافه کرد: محله‌های جنوبی شهر بوشهر از لحاظ تفریحی فضای کافی در اختیار ندارند و همین امر منجر شده تا شهروندان این مناطق نسبت به محدوده آزاد سواحل بوشهر حساسیت بالایی داشته باشند.

دیگر شهروند بوشهری گفت: اجرایی دیوار کشی بیشتر با هدف متجمع تفریحی گردشگری برای دستگاهی خاص است که باید از آن جلوگیری کرد.

محمد زارعی افزود: چنانچه قصد ایجاد مجتمع تفریحی وجود دارد باید این پروژه در محدوده دیگری خارج از حریم ۶۰ متری دریا احداث شود.

دیگر شهروند بوشهری گفت: چنانچه شهرداری برای محدوده مدنظر پیش‌بینی اجرای پروژه خاصی برای گردش و تفریح شهروندان ندارد، شایسته است این زمین بدون کوچک‌ترین اقدامی به حال خود رها شود زیرا هم اکنون مورد استفاده بسیاری از شهروندان برای ماهیگیری و قایق‌سواری است.

وی اضافه کرد: محدوده ساحلی محله‌های جنوبی بوشهر در اختیار دستگاه‌های مختلف قرار گرفته و تمایل نداریم اندک زمینه ساحلی باقیمانده نیز به سرنوشت سواحل محله‌های یاد شده دچار شود.

معاون عمرانی شهرداری بوشهر گفت: برای مسیر منتهی به پارک گردشگری لیان پروژه احداث جاده سلامت پیش‌بینی شده که برای اجرا این پروژه جداسازی جاده سلامت با زمین‎‌های در تملک اداره کل را و شهرسازی با دیواری ۸۰ سانتی‌متری صورت خواهد گرفت.

کورش سلطانی افزود: عرض این جاده حدود سه متر است که با اجرای آن زمینه استفاده شهروندان برای پیاده روی و دوچرخه سواری در این مسیر فراهم می‌شود.

وی گفت: با توجه به اینکه زمین حاشیه مسیر منتهی به پارک لیان خاکی و بوته زار است برای زیبا سازی این پروژه ناگزیر به اجرای دیوار جدا کننده(همراه با فضای سبز) بین جاده سلامت و محدوده یاد شده هستیم.

سلطانی ادامه داد: محدوده حاشیه پروژه جاده سلامت در تملک اداره کل راه و شهرسازی است که آنها موافقت کردند با اجرای دیوار جدا کننده زمینه برای پروژه جاده سلامت فراهم شود.

وی گفت: در اجرای این پروژه نگرانی هیچ زمین‌خواری احتمالی و جای نگرانی برای شهروندان وجود ندارد زیرا تنها هدف از اجرای دیوارکشی فراهم شدن زیرساخت موردنیاز پروژه گردشگری و رونق بیش از پیش محله‌های جنوبی است.

شهردار بوشهر گفت: عملیات اجرایی احداث فاز نخست پارک ساحلی لیان بوشهر با ۸۱ میلیارد ریال اعتبار از تیرماه سال جاری آغاز شده است.

 سید نور الدین امیری افزود: این پروژه شامل ۲ هزار و ۸۰۰ مترمکعب زیرسازی، خاک‌برداری چهار هزار و ۵۰۰ مترمکعب و سنگ فرش کف به مساحت پنج هزار و ۳۰۰ مترمربع است.

وی بیان کرد: اجرای تاسیسات برقی و مکانیکی، هشت چشمه سرویس بهداشتی، ۶ هزار مترمربع فضای سبز از دیگر مشخصات فنی این پروژه است.

امیری گفت: ۱۰۲ نیمکت، سه آلاچیق و یکهزار و ۸۰۰ متر سنگ تراورتن به مساحت یکهزار و ۸۰۰ مترمربع از دیگر مشخصه‌های فنی پارک ساحلی لیان است.

امیری اضافه کرد: محدوده محل احداث پارک لیان بوشهر با جاذبه‌های بکر و منظره طبیعی دریا می‌تواند در حوزه گردشگری بوشهر تحولی شگرف ایجاد کند.

وی اظهارداشت: پارک لیان با جاده‌ای نیمه کوهستانی و قرار گیری در سواحل نیلگون خلیج فارس می‌تواند در توزیع جمعیتی خط ساحلی بوشهر نیز کمک شایانی داشته باشد.

امیری یادآور شد: احداث این پارک در ارتباط با سرانه فضای سبز بوشهر نیز ارتقا چشمگیر و قابل توجهی ایفا می‌کند.

 

 

کلیدواژه

بوشهر

پارک لیان

کورش سلطانی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی