سیاست / شناسه خبر: 61874 / تاریخ انتشار : 1398/10/28 11:13
|

داوطلبانی که احتمالا به انتخابات برمی‌گردند

بوشهری ها | صلاحیت برخی نمایندگان استان در هیأت نظارت بر انتخابات احراز نشده است. گویا این نمایندگان به این موضوع اعتراض خواهند کرد. گفتنی است فرصت اعتراض ۵ روز در قانون مقرر شده است.

بوشهری ها به نقل ازساست خلیج فارس؛ شما را به خوانندگان این شنیده ها دعوت می کنند.

  • نخست اینکه تاخیر در صدور کارت سوخت خودروهای شخصی باعث گلایه هم استانی ها شده است. گویا برخی از شهریورماه مدارک لازم برای دریافت کارت سوخت را در اختیار دفاتر پلیس +10 قرار داده اما با وجود گرانی و سهمیه بندی بنزین، خبری از کارت سوخت نیست.
  • استان در رتبه دوم بیشترین تورم روستایی کشور قرار گرفته است. براساس گزارش مرکز آمار ایران که درخصوص بررسی تورم در ۳۱ استان طی آذرماه سالجاری می باشد، پس از سیستان و بلوچستان، مناطق روستایی بوشهر با ثبت تورم ماهانه 6.8 درصدی بیشترین فشار را از جانب رشد قیمت‌ها تحمل کرده‌اند. در تصویر پایین که استان ها براساس بیشترین و کمترین تورم مشخص شده، بوشهر در میان استان هایی با وضعیت نامناسب قرار دارد. (رنگ بنفش)

  • شنیده می شود احتمال تایید صلاحیت برخی داوطلبان مجلس در استان بوشهر و قرارگیری آنها در لیست نهایی وجود دارد. در هفته گذشته برخی منابع از تایید صلاحیت تاجگردون و حسنوند نمایندگان گچساران و اندیمشک خبرداده اند. گویا برخی داوطلبان شاخص در این مرحله می توانسته اند تایید شوند، اما این کار به مراحل بعد موکول شده است.
  • در هفته گذشته با رسانه ای شدن بخش نخست اسامی تاییدصلاحیت شده های مجلس، این موضوع دستمایه تبلیغ برای برخی داوطلبان شده است. ماجرا آنقدر شور شده که نزدیکان یک داوطلب می گویند وی به درخواست خانواده همسر آینده اش مبنی بر گرفتن تایید صلاحیت، اقدام به نامزدی در انتخابات کرده است.
  • صلاحیت برخی نمایندگان استان در هیأت نظارت بر انتخابات احراز نشده است. گویا این نمایندگان به این موضوع اعتراض خواهند کرد. گفتنی است فرصت اعتراض ۵ روز در قانون مقرر شده است.
  • از طرفی، شنیده می شود تلاش داوطلبان برای جذب طرفداران رقبای رد صلاحیت ‌شده آغاز شده است. از طرفی داوطلبان رد صلاحیت و عدم احراز صلاحیت‌ شده هم با وعده بازگشت به رقابت، در تلاش برای حفظ طرفداران و زنده نگه داشتن کمپین انتخاباتی خود خصوصا در شبکه های اجتماعی هستند.
  • شوراها و دهیاریهای بخش مرکزی شهرستان گناوه با انتخاب بانوان برای بخشداری مرکزی مخالفت کرده اند و آن را به دلیل شرایط حاکم بر این بخش می دانند. بخشداری مرکزی گناوه از حدود دوسال پیش که بخشدار آن معاون فرماندار شد، بصورت سرپرستی اداره می شود.
  • حال و روز صنعت در استان خوش نیست. براساس گزارش جدید وزارت صنعت، استان بوشهر طی 8 ماهه سالجاری از نظر صدور جواز تاسیس فعالیت صنعتی رتبه 31 کشور را به خود اختصاص داده و عملا یک استان پایین تر از بوشهر می باشد.
  • از شما چه پنهان، سهم لامرد و مهر استان فارس از اشتغال در پالایشگاه پارسیان‌ 94 درصد تعیین شده، اما برای استان بوشهری ها برای اجرای مصوبه دولت درخصوص اولویت 50 درصدی شاغلان بومی در استخدام های پارس جنوبی منت گذاشته می شود. مدیرعامل پالایشگاه گاز پارسیان گفته: این پالایشگاه به عنوان یک مجموعه ملی حدود ۹۰۰ نفر شاغل دارد که ۴۷۳ نفر از شهرستان مُهر، ۲۰۶ نفر از شهرستان لامرد و ۶ درصد مابقی از استان‌های بوشهر، خوزستان، هرمزگان و سایر نقاط هستند.
  • شنیده می شود با توجه به مخالفت کمیته انطباق فرمانداری و حل اختلاف استانداری با مصوبه شورای شهر درخصوص تمدید قرارداد با پیمانکار جمعه بازار بوشهر، شهرداری پیگیر اجاره سوله ها از پیمانکار فعلی به مدت 3 ماه است تا زمینه برای انتخاب پیمانکار جدید فراهم شود. گویا قرارداد این محل به شکل اجاره بها تنظیم شده و عملا نگهداری و خرید تاسیسات موجود از پیمانکار که حدود یک میلیاردتومان برآورد می گردد، در توان شهرداری نیست.
  • ندا عبدالله زاده عضو شورای شهر بوشهر مطلب یکی از سایت ها درباره مهاجرت به کانادا را مرتبط با خود دانسته و گفته این مطلب کذب است.
  • در لایحه بودجه سال 99 بوشهر جایگاه دهم در تقسیم بودجه را به هخود اختصاص داده، طوری که مجموع اعتبارات تملک دارایی عمرانی کمتر از هزارمیلیاردتومان است. خوزستان به واسطه اعتبارات 2 درصد صادرات نفت و گاز رتبه اول کشور را دارد، اعتباراتی که با غفلت نمایندگان و مسئولان استانی، با قرارگیری کلمه "خالص صادرات" بوشهر از بخش عمده آن محروم شده، چرا که بخش عمده گاز تولیدی استان مصرف داخلی دارد و صادر نمی شود.

  • خدری نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در گردهمایی اخیر در یکی از روستاهای گناوه گفته: درباره من شایعات زیادی مطرح کردند. یکی از این موارد شایعه این بود که خدری ازدواج کرده، تا الان ۱۷ زن برای من از شهرهای مختلف پیدا کرده‌اند.
  • این روزها قیمت پیاز در بازار بوشهر نسبت به ماه گذشته رشد 3 برابری  را تجربه می می کند. درحالی‌که قیمت هرکیلوگرم پیاز در اوایل آذرماه حداکثر 3 هزار تومان بود، اکنون بین 7500 تا 9 هزارتومان رسیده است. البته این اولین باری نیست که امسال پیاز در بوشهر گران می ‌شود. در فروردین امسال نیز قیمت پیاز به دلیل صادرات به کیلویی ۱۵ هزار تومان رسیده بود. با‌این‌حال از اواخر فروردین به دلیل ممنوعیت صادرات قیمت این محصول کاهش یافت. به گفته فعالان این بخش، صادرات به میزانی نیست که بر قیمت پیاز تا این اندازه اثر بگذارد، بلکه سیل و بارندگی ها و از دست رفتن بخشی از محصولات کشاورزی باعث گرانی آن شده است.
  • دریافت وام ازدواج دارای محدودیت سنی می‌ شود. گویا نمایندگان در قانون بودجه سال آینده برای وام ازدواج محدودیت سنی تعیین کرده ‌اند. ظاهرا این اقدام برای پیشگیری از ازدواج‌ های صوری و کلاهبرداری با افراد سن بالا برای دریافت وام ازدواج انجام شده است.
  • ثبت‌نام مرحله دوم طرح ملی مسکن قبل از عید انجام می شود. براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، پالایش ثبت‌نام ‌کنندگان مرحله اول این طرح به اتمام رسیده و افراد فاقد شرایط از لیست خارج گردیده اند و ظرفیت دیگری اضافه شده است.
  •  درحالی‌که مسئولان وزارت بهداشت اعلام می‌ کنند مشکلی برای تهیه انسولین و دارو در کشور وجود ندارد، اما تماس های بیماران و سرکشی از چندین داروخانه نشان می ‌دهد بیماران ‌خصوصا بیماران دیابتی برای تهیه دارو به ‌شدت دچار مشکل هستند.
  • دست آخر اینکه مرخصی و ماموریت مدیران بوشهر در ساعت‏‌های ملاقات عمومی ممنوع است. مدیرکل بازرسی، عملکرد و رسیدگی به شکایات استانداری بوشهر گفته: ماموریت و مرخصی مدیران دستگاه‎های اجرایی استان در روزهای دوشنبه از ساعت ۸ تا ۱۲ با دستور استاندار ممنوع شده‌ و قرار است این زمان به ملاقات مستقیم با ارباب رجوع اختصاص یابد.

کلیدواژه

رد صلاحیت

مدیر عامل پالایشکاه گاز پارسیان

دریافت وام ازدواج

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی