سیاست / شناسه خبر: 61878 / تاریخ انتشار : 1398/10/30 11:51
|

شرایط امهال و بخشودگی تسهیلات کشاورزی در بانک توسعه تعاون

بوشهری ها | کشاورزان خسارت دیده ناشی از حوادث غیرمترقبه، در رابطه با سود، کارمزد و جرایم تسهیلات دریافتی در بانک توسعه تعاون مشمول بخشودگی و امهال سه‌ساله اصل تسهیلات می‌گردند.

بوشهری ها / بر اساس ابلاغیه اخیر بانک مرکزی ج.ا.ا موضوع اصلاحیه بند (خ) ماده (33) قانون برنامه ششم توسعه، کلیه کشاورزان حقیقی و حقوقی غیردولتی که از بانک توسعه تعاون صرفاً در بخش کشاورزی شامل زراعت، باغبانی، پرورش دام و طیور و آبزیان، جنگلداری و مرتع‌داری تسهیلات دریافت نموده‌اند و خسارات وارده به آنها در حوادث غیرمترقبه (در سال زراعی 1397-1396) به تایید کارگروه تخصصی رسیده  باشد، مشمول امهال  سه سال اصل تسهیلات و بخشودگی سود، کارمزد و جرائم تسهیلات دریافتی می‌باشند.

 
گفتنی است بر اساس این مصوبه ملاک تشخیص میزان خسارت ناشی از حوادث غیرمترقبه استان‌ها از طریق سازمان مدیریت بحران کشور به استان‌ها و بانک مرکزی اعلام گردیده که  در چهارچوب سهمیه استانی و با معرفی کارگروه به بانک موضوع امهال و بخشودگی جرایم برای ذینفعان امکان‌پذیر می‌باشد. 
 
قابل‌ذکر است بر اساس شیوه‌نامه اجرایی و ابلاغی بانک مرکزی ج.ا.ا، امهال و بخشودگی مطالبات مشمول در بانک توسعه تعاون، شامل خدمات، بازرگانی و صنایع وابسته به بخش کشاورزی (ازجمله صنایع تبدیلی، تولید سم، کود و بذر، تولید وسایل و...) نمی‌باشد.
 
همچنین در این همین راستا تسهیلات پرداختی بابت ماشین‌آلات کشاورزی (مکانیزاسیون) مشمول امهال و بخشودگی می‌باشد و کلیه ذینفعانی که اصل تسهیلات دریافتی آنان 80 تا 120 میلیون ریال و 120 تا 160 میلیون ریال باشد با تایید و معرفی کارگروه مشمول این قانون می‌باشند. 
 
گفتنی است شعب بانک توسعه تعاون پس از کسر مبالغ مورد بخشش، صرفاً مانده اصل اقساط مذکور بازه زمانی 1396/07/01 لغایت 1398/06/31 را به‌صورت یکجا به مدت 3 سال (با لحاظ سود دوران امهال) امهال می‌نمایند.
 
لازم به ذکر است در زمان اعطای امهال  و به‌منظور تسهیل و تسریع در انجام این موضوع و رعایت حقوق ذینفعان و جلوگیری از تضیع حقوق آنان، حضور بدهکار و ضامنین، وثیقه گذاران در شعب بانک جهت امضای قرارداد امهال ضروری است  و در مواردی که تضمینات و وثایق مأخوذه پوشش کامل مانده بدهی را ننماید  برای جلوگیری از تبعات قانونی و کاهش ریسک تحکیم تضمینات و وثایق مدنظر قرار داده خواهد  شد.

کلیدواژه

بانک توسعه تعاون

امهال و بخشودگی تسهیلات کشاورزی

ابلاغیه اخیر بانک مرکزی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی