سیاست / شناسه خبر: 61889 / تاریخ انتشار : 1398/11/1 13:42
|

نظارت بر فضای مجازی برای جلوگیری از تخریب نامزدهای مجلس ضروری است

بوشهری ها | رئیس دادگستری دیلم استان بوشهر گفت: نظارت بر فضای مجازی برای جلوگیری از تخریب کاندیداهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مهم و ضروری است.

بوشهری ها / مهدی بهشتیان روز سه شنبه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری این شهرستان با دستور کار "انتخابات، فضای مجازی و الزامات قانونی"  افزود: با توجه اهمیت و تاثیر فضای مجازی، نیازمند نظارت و مراقبت‌های بیشتری در این فضا هستیم.

وی گفت: با توجه به اینکه صیانت و مقابله با برهم‌زنندگان آرامش انتخابات به عنوان حق‌الناس است نباید اجازه دهیم تا حاشیه‌های فضای مجازی، این رویدادسیاسی مهم و سرنوشت ساز را  تحت تاثیر قرار دهد.

بهشتیان افزود: بارها مشاهده شده در فضای مجازی گاهی افراد به تخریب کاندیداها و شایعه پراکنی علیه آنها می‌پردازند که بجد باید پرهیز شود.

وی گفت: باید رعایت اخلاق در هر مکانی بویژه فضای مجازی درنظر گرفته شود اما چندان مدنظر قرار نمی‌گیرد.

رئیس دادگستری دیلم  بیان کرد: فضای مجازی به عنوان یک زندگی موازی همواره در کنار زندگی واقعی همه ما در جریان است و  تاثیر آن  بر همه حوزه‌ها  بویژه سیاست و در عرصه انتخابات به موضوع انکار ناپذیر تبدیل شده‌است.

وی اظهارداشت: در کنار کارکردهای مثبت فضای مجازی آسیب‌هایی هم ممکن است متوجه انتخابات و تحرکات ناشی از آن شود.

رئیس دادگستری دیلم بر فرهنگ سازی چگونگی فعالیت ادمین‌ها و کاربران در فضای مجازی تاکید کرد و گفت: باید بتوانیم از این ابزار پیام رسان فرهنگی خوبی باشیم نه اینکه اقدام به تخریب و شایعه پراکنی علیه کاندایدها شود.

وی بیان کرد: استفاده از شبکه‌های مجازی برای افزایش مشارکت مردمی و ایجاد شور انتخاباتی مورد توجه کاربران قرار گیرد.

 دادستان عمومی و انقلاب دیلم گفت: باتوجه به اینکه انتخابات پیشرو مجلس شورای اسلامی نقش و تاثیر زیادی در ثبات سیاسی، اجتماعی و امنیت ملی کشور دارد، فصل مشترک همه گروه‌ها، مسئولان، دست اندرکاران و مجریان،  برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند است و  با همه کسانی که بخواهند  قوانین را نادیده بگیرند برابر قانون انتخابات برخورد خواهیم کرد.

احمد دامی بر رعایت قانون و اخلاق انتخاباتی توسط کاندیداها، فعالین سیاسی و مجازی تاکید کرد و افزود: انتظار و مطالبه گروه‌های سیاسی، اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی از حوزه قضایی برخورد یکسان با متخلفان انتخاباتی است.

وی ادامه داد: البته همه این گروه‌ها بر این باورند که تخلف انتخاباتی نباشد و اگر وجود داشت با همه یکسان برخورد شود.

دادستان عمومی و انقلاب دیلم اظهارداشت: نباید برای ایجاد یک انتخابات پرشور فضای انتخابات به سمت، تهمت، افترا و بی‌قانونی سوق داده شود  که دراین صورت برخورد خواهد شد.

وی  افزود: مسئولیت انتشار مطالب کذب، دارای جنبه عمومی و کامنت‌های مجرمانه متوجه مدیران گروه و کاربران فضای مجازی است.

دامی  بیان کرد : ما هیچ موضعی نسبت به هیچ کاندیدایی نداریم و هر کدام  مورد انتخاب حداکثری  مردم قرار بگیرد برای ما قابل احترام است.

دادستان عمومی وانقلاب دیلم گفت: برگزاری یک انتخابات سالم  و مبتنی بر رضایت و حضور حداکثری  سرلوحه و در اولویت است.

وی یادآورشد: نشستی تخصصی با حضور مسئولان ستادهای انتخاباتی، ادمین ها و مدیران کانال های خبری با هدف بررسی متن قانون به صورت جزیی و جرائم انتخاباتی مرتبت با فضای مجازی و حقیقی  برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی، اجتماعی، امنیتی فرمانداری و جانشین ستاد انتخابات دیلم ، گزارشی از  اقدام‌های صورت گرفته در هیات اجرایی انتخابات شهرستان ارایه داد و گفت: رعایت قانون مقررات انتخاباتی و آگاهی فعالان  عرصه خبری و مجازی ضرورت دارد.

محمدباقر گله گیر افزود: شفافیت در انتخابات  یکی از اساسی‌ترین برنامه‌ها مدنظر قرار دارد و  بی‌طرفی، قانون‌مندی، امنیت و سالم بودن انتخابات از اصول اساسی است.

محمد طاهری معاون عمرانی وبرنامه ریزی فرمانداری و رئیس هیات بازرسی انتخابات شهرستان دیلم مصادیق مجاز و غیرمجاز تبلیغات انتخاباتی در فضای عمومی و واقعی و فضای مجازی در جامعه را در این جلسه تشریح کرد.

شهرستان دیلم در شمالی ترین نقطه استان بوشهر واقع است.

کلیدواژه

مهدی بهشتیان

رئیس دادگستری دیلم

شبکه های مجازی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی