سیاست / شناسه خبر: 61892 / تاریخ انتشار : 1398/11/1 14:06
|

تکمیل بزرگراه اهرم- برازجان در برزخ کمبود اعتبار

بوشهری ها | حادثه دلخراش اخیر باید درس عبرتی برای مسولان باشد که با بازدیدهای نمایشی، امکان تکمیل طرحهای کلان نیست.

بوشهری ها / محسن قاسمی زاده- عضو شورای شهر اهرم

تکمیل بزرگراه اهرم- برازجان که یکی از مصوبات استانی دولت در سال ۸۶ می باشد که گذشت بیش از۱۲ سال در برزخ کمبود اعتبار گرفتار مانده و محدوده ای حادثه ساز شده است.

این بزرگراه چهار خطه به طول ۵۴ کیلومتر دارای چهار تقاطع غیر همسطح و دو پل هم اکنون ۲۱ درصد پیشرفت دارد و تکمیل آن نیازمند اعتباری حدود ۱۶۰ میلیارد تومان می باشد.

اصلی ترین مشکل در این راستا عدم حل مشکل معارضین محلی است که اراضی آنها دراین مسیر قرار گرفته و از سوی دیگر عدم تامین قبر برای آسفالت ۱۳ کیلومتر آن از سمت شهر آباد تا روستای سمل است که تاکنون مرتفع نشده است، در این بین، مسولان محلی و استانی هیچ گونه اقدام اساسی برای حل این دو مشکل نکرده و قصور و کوتاهی آن برای همگان روشن هست.

صرفا چند بازدید از این پروژه مهم و شاخص از سوی مسولان کفایت نکرده و می بایست با عزم و اراده ملی برای تکمیل این محور چهار خطه در عمل و نه درحد حرف تلاش شود.

به رغم اطلاع مردم و مسولان از مشکلات اقتصادی دولت در شرایط کنونی و درک متقابل از کندی برخی پروژه های عمرانی به دلیل محدویت های منابع مالی، اما برخی حوزه ها همچون راه و شهرسازی به دلیل سروکار داشتن با نیازهای اولیه در کانون توجهات قرار دارند و انتظار مردم تزریق منابع مالی بیشتر از سوی دولت در این دو حوزه حساس و راهبردی است.

جاده اهرم- برازجان به دلیل کم عرض و ناهموار بودن مسیر به جاده مرگ معروف شده و هر ساله تعداد زیادی از هموطنان در این محور جان خود را بر اثر سانحه تصادف را از دست می دهند که نمونه آن تصادف مرگبار در این جاده در روزهای گذشته بود که بر اثر برخورد پراید با کامیون، پنچ نفر از یک خانواده در دم جان خود را از دست دادند.

نگارنده بارها در یادداشت های مطبوعاتی یادآور شده که اولویت اصلی دولت تمرکز بر طرحهای کلان  ملی باشد که نقش مهمی در توسعه ایفا می کند و در این راستا باید سعی شود اعتبارات را صرف طرحهای اولویت دار اساسی کرد که مردم با آن و سرکار دارند.

از این رو ضروری است فرماندار تنگستان  به عنوان نماینده عالی دولت و سایر مسولان محلی و استانی هر چه سریعتر پیگیر لازم برای تخصیص اعتبارات لازم از تمام ظرفیت های بودجه ای برای تکمیل این محور تلاش خود را دوچندان کنند تا بیش از این شاهد حوادث جاده ای نباشیم و رضایت مندی مردم، شوراها و دهیاران را درپی داشته باشد.

حادثه دلخراش اخیر باید درس عبرتی برای مسولان باشد که با بازدیدهای نمایشی، امکان تکمیل طرحهای کلان نیست.

امید است کابوس جاده مرگ هر چه سریعتر در ذهن مردم به رویای خوشی تبدیل شود و وعده مسولان در نقطه ای به تحقق برسد.

کلیدواژه

تکمیل بزرگراه اهرم - برازجان

محسن قاسمی زاده

عضو شورای شهر اهرم

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی