سیاست / شناسه خبر: 61894 / تاریخ انتشار : 1398/11/5 14:35
|
چکیده ای از خطبه های نماز جمعه استان بوشهر

آوای آدینه

بوشهری ها | « آوای آدینه» بسته جدیدخبری « بوشهری‌ها » است که از این پس ، روز شنبه ها منتشر می شود. در این بسته خبری گزیده ای از خطبه های نمازجمعه برخی از شهرهای استان را با هم مرور می کنیم:

بوشهری ها / « آوای آدینه» بسته جدیدخبری بوشهری ها است که از این پس ، روز شنبه ها منتشر می شود. در این بسته خبری گزیده ای از خطبه های نمازجمعه برخی از شهرهای استان را با هم مرور می کنیم:

 

حجه الاسلام حسین دشتی امام جمعه موقت بوشهر:

- اصل انتخابات و حضور در عرصه انتخابات ضرورت دارد و حضور مردم در انتخابات جمهوریت نظام و اینکه مردم حامی این نظام هستند را به جامعه جهانی نشان می دهد.مسئولین و خواص باید مراقب باشند و حضور مردم را منوط به حواشی و اینکه کدام کاندید انتخاب شده و یا نشده ندانند، زیرا حضور در انتخابات از واجبات است.

- اصل وفاداری به نظام و رهبری، تدیّن و تابع قوانین بودن از شرایط بررسی صلاحیت کاندیداها است. اگر در صلاحیت کاندیداها تردیدی باشد و یا عدم صلاحیت احراز شود شورای نگهبان عهده دار بررسی این موضوع است و این فرصت به داوطلب داده می شود تا صلاحیت خود را اثبات نماید.

 

حجه الاسلام شیخ حسن مصلح امام جمعه برازجان:

- انتخابات نشان‌دهنده عزت ملی و نشان وفاداری ملت ایران به نظام انقلاب اسلامی ایران است و بنا به فرموده مقام معظم رهبری هر کس که به عزت این ملت می‌اندیشد باید در پای صندوق‌های رأی حاضر شود و با بصیرت و آگاهی لازم تکلیف شرعی و ملی خویش را انجام دهد.

- بعد از شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و تشییع و بدرقه تاریخی و جریان ساز پیکر و سیلی سخت فرزندان ملت در سپاه به آمریکا و همچنین سقوط تلخ هواپیمای اوکراینی و از سویی موج سواری سنگین رسانه‌ای بر این موضوعات از جانب استکبار، خطبه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی، بار دیگر عظمت قدرت نرم ایران را به رخ جهانیان کشید.

 

حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد امام جمعه عسلویه:

- ملت ایران پر استقامتی هستند. چهل سال تحت فشارهای گوناگون دشمن صحنه را خالی نکرده‌اند. بعد از ۴۱ سال این جمعیت‌های بی نظیر در نماز جمعه تهران شرکت می‌کنند. کدام عامل به میدان می‌آورد جز دست قدرت خداوند این ملت شکور، بصیر و وقت شناس با دل‌های پر از غصه و غم و چشم پر از اشک در نماز جمعه شرکت کردند. کسانی که تحلیل‌های مادی می‌کنند عقب می‌مانند. جوش و خروش نفس‌های پاک در جای جای کشور و خارج کشور برای تکریم سردار شهید حاج قاسم سلیمانی قدرت خدا بود.

- متحدان آمریکا در منطقه از تحرکات ترامپ بسیار ناراحتند و در هراس هستند که شاید اتفاقی بیفتد بعد از حرکت بزدلانه آمریکا در ترور شهید سردار سلیمانی و هم‌رزمانش به شدت هراس دارند آمریکایی‌ها دیر یا زود باید از منطقه بروند. آنهایی که زیر چتر آمریکا نوکری می‌کردند باید ناراحت باشند و هراس داشته باشند.

 

حجت الاسلام یوسف قاسمی امام جمعه موقت کنگان

- سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان نقشی جنایتکارانه در آزار و اذیت و استعمار مردم مظلوم ایران بویژه هولوکاست ایرانیان توسط انگلیسی های خبیث در اواخر حکومت قاجار دارند و این اروپایی ها همان جنتلمن های تروریستی اند که فرقی با تروریستهای فرودگاه بغداد ندارند.

- با اراده الهی موج بیداری اسلامی و پیروزی محور مقاومت با قدرت در حال ادامه است و پیروزی و نصرت از آن اسلام و مسلمین خواهد بود.

 

حجه الاسلام محمود کارگر امام جمعه آبدان

خطبه هفته قبل رهبر انقلاب از ابتدای اسلام تا کنون بی سابقه بود. دوستان را امیدوار و دشمنان را نا امید کرد. جمعیتی انبوه و یکدل و یکدست بودند و اکثر انها را جوانان تشکیل می داد، و نور ولایت پذیری بر جبین آنها نور افشانی می کرد. جمعیتی حدود 2 میلیون نفر حضور داشتند. یک نماز جمعه در تراز نظام اسلامی ما بود.

 

خجه الاسلام عبدالرسول حمادی امام جمعه شبانکاره

- ما  در دوران طاغوت و رژیم ستم شاهی زیر تیغ صهیونیست ها، آمریکا و اسرائیل اختیاری از خود نداشتیم، فساد همه جا را گرفته بود و در تاریکی بودیم. خداوند ما را نجات داد، ملت و کشور به برکت هدایت های امام خمینی قدس سره و فداکاری و جهاد و مبارزه و شهادت جوانان این کشور از تاریکی بیرون آورد. روزهای ایثار تا پیروزی ایام الله است.

 

کلیدواژه

نماز جمعه

حسین دشتی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی