سیاست / شناسه خبر: 61904 / تاریخ انتشار : 1398/11/6 10:52
|
براساس اعلام مقام بهداشتی؛

گناوه‎ای‌ها چاق‎ترین شهرستان شدند

بوشهری ها | درحالی که شاخص استانی چاقی و اضافه وزن در بوشهر ۵۳ درصد است اما این میزان در شهرستان گناوه ۶۲ درصد است.

بوشهری ها / مسئول بهبود تغذیه جامعه شبکه بهداشت ودرمان گناوه گفت: مردم این شهرستان رتبه اول اضافه وزن و چاقی را در گروه‌های سنی مختلف در بین شهرستان‌های استان بوشهر به خود اختصاص داده‌اند.

اسما صیادنیک در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهارداشت: درحالی که شاخص استانی چاقی و اضافه وزن در بوشهر  ۵۳ درصد است اما این میزان در شهرستان گناوه ۶۲ درصد است.

وی افزود: باتوجه به اینکه هیچکدام از شهرستان‌های استان بوشهر بجز گناوه این میزان چاقی را نداشته‌اند، اجرای برنامه ایران اکو (پایان دادن به چاقی کودکان و نوجوانان) از اهمیت بسیار زیادی برای این شهرستان برخوردار  است.

صیاد نیک اظهارداشت: براساس نمودار و مراقبت تن سنجی صورت گرفته در واحدهای بهداشتی شهرستان گناوه، رده سنی نوجوان ۲۷.۲ درصد، جوان ۴۶ درصد، میانسال ۷۱ درصد و  سالمند ۳۶.۶ درصد دارای چاقی و اضافه وزن هستند.

مسئول بهبود تغذیه جامعه شبکه بهداشت ودرمان گناوه گفت: باتوجه به اینکه الگوی ابتلا به بیماری‌ها و مرگ و میر ناشی از آنها در سطح دنیا از بیماری‌های عفونی به غیرواگیر تغییر کرده‌است، پیشگیری و کنترل این بیماری به عنوان یک اولویت اصلی در برنامه و سیاست‌های وزارت بهداشت معرفی و  در میان عوامل خطر این بیماری‌ها، چاقی یک ریسک فاکتور اصلی است.

وی ادامه داد: چاقی جزو  بیماری‌های چندعاملی و پیچیده‌است که مهم‌ترین پیامدهای نامطلوب اضافه وزن و چاقی در سلامت کودکان و نوجوانان شامل افزایش خطر بروز چاقی، دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی و انواع سرطان‌ها در دوران بزرگسالی است.

صیادنیک با بیان اینکه مبارزه با اپیدمی چاقی در دوران کودکی نیازمند همکاری و مداخلات ادارات و ارگان‌های مختلف است اظهارداشت: در این ارتباط آموزش و پرورش و خانواده نقشی مهم دارند که در اجرای برنامه ایران اکو به آن اهتمام و تاکید جدی شده‌است.

وی گفت: پیاده‌روی منظم و تحرک و پرهیز از غذاهای فست فودی در پیشگیری و کاهش اضافه وزن و چاقی مثمرثمر است و باید به آنان توجه جدی و در سرلوحه زندگی مردم قرار گیرد.

منبع: خلیج فارس

کلیدواژه

اسما صیادنیک

اضافه وزن و چاقی

شهرستان های استان بوشهر

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی