سیاست / شناسه خبر: 62050 / تاریخ انتشار : 1398/12/28 02:02
|
معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

بیش از ۱۸ میلیون نفر در طرح غربالگری کرونا ارزیابی شدند

بوشهری‌ها | معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از غربالگری ۱۸ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در طرح غربالگری و مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

بوشهری هامعاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از غربالگری ۱۸ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در طرح غربالگری و مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش بوشهری ها | علی رضا رییسی روز سه شنبه درباره آخرین آمار طرح غربالگری و مقابله با ویروس کرونا بیان کرد: حدود ۱۸ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر تاکنون در این طرح مشارکت کرده‌اند که ۱۳ میلیون نفر از طریق واحدهای بهداشتی و ۵ میلیون نفر از طریق سایت salamat.gov.ir غربالگری شده‌اند.

وی ادامه داد: این اقدام در ۳۷ هزار مرکز در سراسر کشور انجام شده است.

معاون وزیر بهداشت گفت: حدود ۳۷۰ هزار نفر از افرادی که در این ۴ روز وارد سامانه شده‌اند، حداقل یک علامت قابل بررسی داشتند و حدود ۱۳۶ هزار نفر علائم جدی داشتند و همکاران ما دوباره با آنها تماس گرفتند.

رییسی اظهار کرد: همچنین حدود ۲۹ هزار نفر از ۴۵ هزار نفری که به پزشکان ارجاع شدند، نیاز به استراحت در منزل داشته و ۴ هزار و ۵۰۰ نفر نیاز به ارجاع به بیمارستان داشتند که ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در بیمارستان‌ها بستری شده و ۷۵۲ نفر نیز درمان سرپایی دریافت کردند.

وی افزود: باید از همکاران خود در استان گیلان تشکر کنیم، زیرا ۸۱ درصد مردم استان گیلان در این طرح تاکنون غربالگری شده‌اند. در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز حدود ۵۰ درصد افراد غربالگری شده و در ایرانشهر هم حدود ۳۶ درصد افراد مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: مردم در برخی از مناطق تهران اصلا رعایت نمی‌کنند. اگر افراد در این دو هفته رعایت نکرده و بی‌مورد از منازل خارج شوند، متاسفانه این دو هفته تبدیل به دو ماه خواهد شد. بازارها در استان‌هایی مثل تهران به شدت شلوغ است. به مردم توصیه می‌کنیم از خانه بیرون نیایید، اما به سمت شمال حرکت می‌کنند. از مردم می‌خواهیم که رعایت کنند و در منزل بمانند.

به گزارش ایرنا،  تاکنون ۱۶ هزار و ۱۶۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۹۸۸ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۵ هزار و ۳۸۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند

 

کلیدواژه

علیرضا رییسی

کرونا

طرح غربالگری

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی